Arnavut Böreği

Ramazanın tetiklediği paylaşma isteğimle herkese merhaba… Aslında bir süre daha sesiz kalmayı planlıyordum ama mübarek günlerin yaklaşmasıyla konumuz olan yemeklerin de gündeme oturduğu bir döneme giriyoruz.

Uzun süre yazmayınca toparlamak biraz zor oluyor fark ettiğiniz gibi.:) Ama olsun,  konu yemek olunca edecek bir iki kelam elbet bulunur.

Arnavut böreğinin adını eminim siz de benim gibi çok duymuşsunuzdur. Ama tadını bilmeyenler için denenmesi gereken ve bence kolay yapılabilen bir börek. Hazır yufkalı börekler gibi şipşak olmasa da el açması börekler kategorisinde orta kolaylıkta bence.

Ramazanın maneviyatına yakışan, abartısız sofralarda ağız tadıyla yaşayacağınız iftarlar dilerim…

Bild 1882

Bild 1858

Hamuru için malzemeler:

  • 500 gr. un
  • tuz, su

İç malzemesi:

  • 300 gr. kıyma
  • 2 tane soğan
  • Bir miktar maydanoz

Ayrıca yarım bardak sıvı yağ ve açmak için bir miktar nişasta

Yapılışı:

  • Kıyma tavada rengi dönene kadar kavrulup ince kıyılmış soğan eklenir ve bir süre daha kavrulup altı kapatılmadan tuzu, karabiberi ve maydanozu konur.
  • Un, su ve tuzla yumuşak olmayan bir hamur yoğurulup 15- 20 dak. dinlendirilir.
  • Hamur ikiye bölünerek her parça 15 bezeye ayrılır, böylece otuz beze hazırlanır. ( Gözünüz korkmasan çok zahmetli değil.)
  • Nişasta ve bir miktar un karıştırılarak yufkaları açmak için kullanılır.
  • Her beze tabak büyüklüğünde açılır aralarına yağ sürülür ve üst üste konarak 15 beze tamamlanır (En üste yağ sürülmez.)
  • Hazırlanan açmalar buzdolabına konarak diğer beze gurubu  de ayni şekilde hazırlanır ve dolaptaki açmalar alınarak yerine acılan diğer  açmalar konur.
  • Buzdolabından alınan birinci gurup açmalar böreğin yapılacağı tepsi büyüklüğünden biraz daha büyük olacak şekilde açılır.
  • Açılan yufkala uçları ortada birleşecek şekilde katlanarak açılan zeminden kolayca alınır ve  yağlanan tepsiye biraz buruşturularak ve kenarları dışarı sarkacak şekilde serilir.
  • Hazırlanan harç eşit bir şekilde yufkanın üzerine yayılır ve dolaptaki diğer açma gurubu da ayni şekilde tepsiden büyük olarak açılır.
  • Dolaptaki diğer açma gurubu da ayni şekilde açılır ve tepsinin üzerine yine biraz buruşturularak tam tepsinin büyüklüğüne gelecek şekilde serilir.
  • Alttaki yufkanın kenarları üste katlanır ve börek resimdeki gibi üçgenlere kesilir.
  • Bardakta kalan yağla böreğin üzeri yağlanır ve 190 de pişirilir.

Yanına bir çorba ve salatayla ilk iftar karşılanır…

7 thoughts on “Arnavut Böreği

  1. merhaba Canım, uzun bir aradan sonra sana merhaba demeyi,yorum yazmayı özlemişim.Ben evime döndüm yerleşme,misafirler, internet bağlantısını beklemek derken uzunca bir zaman geçti ama en sonunda düzenimi kurdum inşallah evimde olmak çok güzel…kıymetini bilmek lazım. Geçen Ramazan ayında her akşam 2 kişi bir odanın içinde iftar yaptıktan sonra bu yıl evde iftar daveti vereceğim bol bol Rabbim kısmet ederse.neyse şimdilik bir merhaba diyeyim dedim Ramazanın mübarek olsun bu mübarek ayı layıkıyla değerlendirebilmek temennisiyle…sevgilerimle Nazife

  2. Ne zaman döneceğinizi merakla bekliyordum ki ramazan gelince yeni yazılarınızı yayınlayacağınızı düşündüm. Yanılmamışım… Huzurlu bir Ramazan ayı dilerim.

  3. Hosgeldin cnm,nefis olmus böregin ellerine saglik.Eger gündüz baksaydim sayfana kesin aksamina yapardim ama gece baktigim icin baska güne erteledim:)

    Hayirli Ramazanlar diliyorum.

    Selam ve dua ile…

  4. Devrım hanım, tavsiye ederim gerçekten leziz bir börek.
    Hayırlı Ramazanlara…

    Nazife ,sen den haber almak çok güzel… Merak ediyordum neler yaptığını. Evine döndüğüne çok sevindim. Daha sık görüşebileceğiz anlamına geliyor bu.:)
    hayırlı ve berketli bir Ramazan diliyorum canım…

  5. Teşekkür ederim Zeynep hanım…
    Mübarek Ramzanın maneviyatı elbet çok büyük ama oruç olunca yemek düçüncesi de onu takip ediyor. Bu durumda birşeyler paylaçmak da daha keyifli oluyor.
    Hayırlı bir Ramazan dilerim…

    Prenses, tesekkür ederim…
    Ben de hayırlı bereketli, layıkıyla geçireceğimiz bir Ramazan olmasını dılerim.

    Serap, Günler uzuuun, yaparsın canım. Sen kalasik tatları seviyorsun, yani tam sana göre.:)
    Hayırlı Ramazanlar canım…

Bir Cevap Yazın

