Lavantin Soslu Patates Salatası

  Haşlanmış patates başlı başına bir lezzettir herkesin malumu… Çoğu kez patatesi haşlayıp çocukken olduğu gibi sadece tuzu katık ederek yemeyi düşünürüm, ama her seferinde patatesin çeşni sever büyüsüne kapılarak sofrada bambaşka bir yemek bulurum.:) Ama ben kararlıyım, bir gün  patatesi sadece tuza batırarak yiyeceğim inşallah.:))
  
Tarifimi, fazlaca katkı maddesi içermediği için kimi zaman aldığım soslardan esinlenerek hazırladım. Tadı gerçekten çok çok güzel… Patatese yakıştığı gibi haşlanmış bir çok sebzeye ve soğuk sosla yenebilecek et türlerine de uygun olacağını düşünüyorum. Hatta ekmek arasında hazırlanan köfte benzeri yiyeceklerin de üzerine – tadan biri olarak – yakışacağını  garanti ediyorum. 
Tadı hakkında biraz fikir yürütecek olursak, mayonezin ve diğer malzemelerin yanı sıra minik doğranmış salatalık turşusunun kıtır kıtır dişe gelmesi, ağızda nefis bir tat bırakıyor…
                          yemek_020
 
Sos Malzemeleri:
  • 3 kasık kati yoğurt
  • 1 kaşık schmand ya da crem fraiche veya herhangi bir krem peynir olabilir.
  • 1 kaşık mayonez
  • 4-5 tane kornişon turşu
  • 1 paket hazır toz salata sosu
  • 1 tutam dereotu ( Fazla kaçırmayın tadı baskın olmasın.)
  • 1 kaşık sirke
  • Tuz

Eşlik edeceği yemeği kendi zevkinize göre seçin…

13 thoughts on “Lavantin Soslu Patates Salatası

  1. lavantinim nefis bir tarif olmuş canım..

    bende her patates haşladığımda boş boş yemeyi severim…ama hep başka tarifler denerken yiyesim gelir…..

    ellerine sağlık canım…

  2. selamlar lavantin,

    insaALLAH iyisindir.

    Patates salatasi cok severiz, senin su sosun cok olginc bir denemek gerekiyor… ama malzemeleri okudum ona göre karar verirsem sosun tadi süperdir :))

    ellerine saglik.

    hayirli bir pazar günü dilerim…

    hoscakal…

    sevgilerimle Aysel

  3. Tamda yaz yaklasirken böyle hafif tariflere ihtiyacimiz var dogrusu…cocuklarin tercihleri patatesten yöne kizartma olsada ben en saglikli sekliyle yedirmek icin direniyorum her zaman,benim icinde güzel bir alternatif olacak bu tarif ellerine saglik…

    sevgiler

  4. Hayırlı geceler sevgili kardeşim,
    Patates salatasını bol yeşillikle yaparım.Benim için çocuklara yeşillik yedirmenin en kolay yolu.
    Salatan çok farklı olmuş.Görüntü harika,eline sağlık.
    Allah’a emanet ol…

  5. Disal, cok cesit meraklisi olunca demek patatesi sede yemek kismet olmuyor.:))
    Olsun bir kararliyiz degil mi?:)))

    Aleykümselam Aysel…

    Sagol arkadasim hep ayni yemek memek yuvarlanip gidiyoruz.:) Sen de iyisindir insallah…

    Salata sosu gercekten özellikle türkiye de olanlar icin pek alisilmadik hos bir tarif.

    Sevgi ve selamlar canim.

  6. Seval, sen bakam onlara…:)) Cocuklara ve eslere bakarsak saglik denen sey evimize ugramaz.:)

    Anneler bu isi bilri, sen yolunda devam et…

    Insallah fazlalarindan hayirlisiyla kurtulursun canim.

    Sevgiler…

    Hakilisin Papatya.:))
    Be de bazi yemek veya sebzeler icin benzer düsünürüm. Mesela: Cilek, karpuz ve Antep fistigi.:)))

    Muhabbetle…

  7. Nisanur, ben de daha cok öyle yapiyoruma ama bu tadi denersen cok seversin, harika oluyor.

    Zaten annelerin derdi bu cocuklara yemedigini yedirebilmek.:)

    Muhabbetle…

    Aysultan ben de cok severim patatesi. Her hali de dedigin gibi bir baska güzel mübarek sebzenin.:)
    Sevgi ve selamlar…

  8. Ellerinize sağlık harika görünüyor.Daha önce yoğurla salata sosunu hiç karıştırmadım denemem lazım.
    Bu arada kastamonu helvasını denedim ama biraz fazla kavurmusum basaramadım.Yani sizinki gibi görünmüyor.İkincide tutturabilirsem yazarım.

Bir Cevap Yazın

