Tavuk Kapama

Bu gün canım yemek hakkında yorum yapmak istemiyor. Sizi bu güzel görüntü ve tarifiyle baş başa bırakıyorum…

31082008_078
Malzemeler:
  •  Yarım iri parçalara ayrılmış tavuk veya üç but
  • 1 bardak pirinç
  • 1 tatlı kaşığı karışık salça
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tane domates
  • Sıvı yağ
  • Karabiber, tuz

 Yapılışı:

  • Tavuk parçalarını biraz sıvı yağda güzelce kavurun.
  • Doğranmış  soğanları ilave edin ve  kavurmaya devam edin.
  • Salça ve domatesi de ilave ederek bir süre daha kavurup üzerini örtecek kadar su, karabiber, tuz ilavesiyle pişmeye bırakın. (Bu işlemi düdüklüde yapmak daha uygun olacaktır.)
  • Yıkanmış pirinci cam vs. bir tepsiye yayıp üzerine pişen tavuk parçalarını güzelce yerleştirin.
  • Tavuğun suyundan 1,5 bardak kadarını tavukların üzerine gezdirip orta derecedeki fırına ağzı kapalı bir şeklide koyun. (Pirincin suyunu her zaman yaptığınız pilav gibi ayarlayabilirsiniz.)
  • Asıl tarif de fırınlamadan önce üzerine nane serpiliyormuş ama ben koymadım.
21 thoughts on “Tavuk Kapama

  1. Sitenizi yeni keşfettim ve inceleyebildiğim kadarıyla çok beğendim. Hoşuma giden ve uygulayabileceğim bir çok tarif var. Ama sizin kadar başarılı olur muyum Allah bilir. Başarılarınızın devamını dilerim Allah kolaylıklar versin.

  2. Zeynep hanim, ziyaretiniz ve yorumunuz icin tesekkür ederim.
    Güzel yemek yapan maharetli bir hanim oldugunuzu düsünüyorum. Denediginiz tariflerin sonuclarini da paylasirsaniz sevinirim.

    Her zaman beklerim…

  3. merhabalar.Antep ismini görünce hemen tıklayıp sitenizi incelemeye aldım.Ve gerekten çok güzel şeyler yapmış bir arkadaşımla karşılaştım.ben de antepten yazıyorum.Bloguma bekliyorum.Benim blogum yaklaşık 10 günlük bir blog.Mutfakla yakından ilgilendiğinize göre bu ürünlerle de ilgileneceğinizi tahmin ediyorum.Güvenilirliği dünyaca kanıtlanmış olan sağlıklı ve kansorajen etkisi olmayan Gıda saklama kapları tupperware ürünleri hakkında bilgilendirme ve satış blogu.Aynı zamanda Tupperware ürünleri danışmanlığı yapmak isterseniz benimle irtibata geçerseniz memnun olurum.Tekrardan sizin blogunuzla karşılaştığım için çok memnun oldum.Görüşmek dileği ile

  4. Sevgili Lavantin cok harika görünüyor,gerci ismi benimkine benziyor ama cok daha baska bir yemekmis.Böyleside nefisss,ellerine saglik canim.Afiyet seker olsun.Sevgiyle kal:)

  5. Antep’ den yazan arkadasim, tupperware blindigi gibi burada da oldukca aktif. Alisveris yapan birkac arkadasim da var ama ben hic almadim.

    Tupperwarw nin danismanligi konusu ne demek pek anlamdim.

    Her zaman beklerim…

    Yaren, tesekkür ederim canim… Sanirim kapama adi altinda daha cok yemek var.:)
    Sevgiler…

  6. merhaba lavantin!bir süredir sitenizi takip ediyorum,zamanim elverdikce…cok güzel…ellerinize saglik,ben cok begendim!bir adanali olarak yemek türleriniz bana hicde ters gelmiyor farkli olsada.zaten ben degisik yörelerden birseyler denemekden cok zevk aliyorum.ama kalbim akdeniz mutfagi dendimi tabii daha baska atiyor:) tavuk kapamaniz cok lezzetli görünüyor elinize saglik.bende denedim bu yemegi bir kac defa.bana kanatli tarif verilmisti,kanatlar haslaniyor,pirincle biraz kavrulduktan sonra firina veriliyor ayni sekilde.birde cok az tarcin ilave ediliyor tarifde….ben ilk tedirgin olmustum tarcin diye,fakat tadi gercekden cok güzel oluyor,tavsiye ederim.neyse cok uzattim kusura bakmayin,size kolay gelsin.tarifleri bizimle paylastiginiz icinde cok tesekkür ederim.sevgiler

  7. merhaba.iadeyi ziyaretinize çok sevindim.Ben antepli değilim ama antebe yerleştik.
    Tupperware de bir kullanırsan asla vazgeçmeyeceğin bir ürün.Danışmanlık konusuna gelince ürünleri satış ve tanıtımını yapmak anlamına geliyor.Bu şekilde kendi mutfak ihtiyacını almak istersen % 20 kar elde ediyorsun.Ayrıca yaptığın saış karşılığında çeşitli aktivite hediyeleri var onları kazanıyorsun.Açıkçası ben danışman olduğum günden bu yana yaptığım ürün satışları neticesinde kazandığım aktivite hediyelerini kullanıyorum.çok da güzel oluyor.

  8. bazen zihnimizdekiler yazıya dökülmek istemiyor bazen herşey uçup gidiyor
    aynı haller bende de başgösteriyor en çokta yorulmaktan son günlerde ama olsun bu güzel görüntüde kafi,ellerinize sağlık.

  9. Güner, kapamanin cok fazla cesidi olsa gerek. Demek senin ki de baska bir usul…

    Adana yemeklerin den secmelerin tariflerini bana ulastirirsan, dener ve sayfamda tanitirim. Zaten yöresel tatlari cok seviyorum.

    Ziyaretin ve uzun yorumun icin tesekkür ederim. Bana e postadan ulasarak tarifleri verebilirsin.

    Yeniden görüsmek dilegiyle…

    Arkadasim, tupperware konusunda düsünüp sana cevap vereyim insallah.

    Ilgin icin tesekkür ederim.
    Sevgiler…

  10. Tesekkür ederim Gülizar…

    Sevgi ve selamlar…

    Sana da hayirli cumalar ve hafta sonlari dilerim güzel arkadasim…

    Sevgiler…

  11. Allah razi olsun Melek…
    Hayirli ve güzel günler dilerim ben de…

    Zeynep, aslinda tiplumdaki cürüme beni zaman zaman suskunluga iter böyle… Keske elimizden bu bozuk gidis icin birseyler gelese…
    Rabbim muhammet ümmetini yoluna döndürsün, amiiiin…

    Sevgiler arkadasim…

  12. Lavantin’cim,
    Yarinki misafirlerime(henzu davet etmeidm ama :P) etli kapama/buryan yoksa buryan ? gibi bir yemek yapmak istiyorum boyle soganli pilavli et. senin tarifelrde var mi ,yada onerin var mi? eti nasil hazirlayarsam daha iyi olru bilemedim.
    El aman el aman yardim et bana Lavantim anam 😀

  13. SeLamLar Tavuk Kardeşliği ( Ben De Antepten Katılıyorum Harbiden Nefis Olmus Tavuk Dedikleri Zaman Yeniden Doğmuş Gibi Oluyorum Sonradan Düşünüyorum Benim Durumumda İnsanlar Varmı Eğer Varsa Bu Mesajıma Karsılık Verirlerse Sewinirim Şimdideden BoL Tavuklu Günler 🙂

  14. antep grup liderleri faaliyet düzenlemiyorlarmıı.diger bölgeler daha aktif birlik beraberlik aktiflik açısından.bende maraştayım ama antep üyesiyim.

Bir Cevap Yazın

