Cuma Yazıları – Besmele… / Biga Peynir Helvası

Hayırlı ve bereketli bir cuma dilerim…Bir Kadın her söze ve işe başlarken besmele çekermiş. O kadının birde münafık bir kocası varmış. Besmele çekmesine çok kızarmış. Hanımını Besmele ile ilgili bir işte mahcup etmeye karar vermiş.

Bir gün hanımına, içerisinde para bulunan bir kese verir, “Bunu sakla , sonra senden isterim” der.

Hanımı keseyi Besmeleyle bir yere koyup üzerini örter. Kocası, hanımın haberi olmadan gidip keseyi alıp ve kuyuya atar. Sonra gelip hanımından keseyi getirmesini ister.

Kadın keseyi koyduğu yere gidip, Besmele çeker. Allah’u teala o anda Cebrail aleyhisselâma, yer yüzüne inip keseyi kuyudan alıp yerine koymasını emreder. Cebrail aleyhisselâm keseyi kuyudan alıp suları akar bir vaziyette yerine koyar.

Kadın keseyi almak için elini uzatınca, keseyi ıslak bir halde bulunca “Bu kese nasıl ıslandı?” diye hayretler içinde kalır. Hiçbir şeyden habersizce kocasına götürüp verir.

Bu durum karşısında Hayretler içinde kalan kocası da hemen tövbe edip salih bir Müslüman olur. Bundan sonra her işe başlarken ve bir şey yaparken Besmele çekmeye başlar.

Biga peynir Helvası

Peynirli tatlıların tadını bilenler için yeri bir başkadır. Kemal Paşa, pey kekler, çeşit çeşit hoşmerimler ilk anda aklıma gelenler… Ağza alındığı anda yüzünüze bir gülümseme yayılır. Arkasından ağız şapırtıları, mmm… sesleri ve bitirilen tabaklar…:)

Benim ilk tecrübem İzmirli bir arkadaşımın gönül alma cinsinden yaptığı bir jestle olmuştur. (Koca bir tepsi dolusuyla kapıma dayanmış ama ben cehaletin gereği yarısını başka bir arkadaşa göndermiştim.) o olaydan sonra peynir ve şekeri aynı cümlede bile duysam kulak kabartır oldum.:))

Biga peynir helvasını tv. de gelişigüzel görmüştüm. Ustanın anlatımını göz önüne alarak araştırdığımda tarifine ulaştım. Her peynirli tatlının tadı başkadır ama bununki daha da başka.

İki çeşit olarak hazırlanabiliyor bu tatlı. Tavada pişirdikten sonra bir süre fırınlayarak tüketebileceğiniz gibi fırınlamadan da yiyebilirsiniz ki, ben fırınlanmamış olanını tercih ediyorum.

İlk resim fırınlanmamış olan ve altındakiyse fırınlanmış ve biraz kızarmış hali…

Bild_004

untitled

 

Malzemeler:

  • 600 gr. taze peynir en olmadı süt kesiği kullanın
  • 2 yumurta sarısı
  • 100 gr. irmik
  • 1 – 1,5 bardak şeker isteğe göre miktarını ayarlayın ben bir koydum.

Yapılışı:

  • Peynirin 500 gramı tavada eriyene kadar kavrulur.
  • Yumurta sarıları eklenir, karışınca irmiği katılarak devamlı karıştırılarak pişirilir.
  • Piştiğine kanat getirilince kalan peynir konup bir iki çevrilip ateşten alınır.
  • Şekeri de ilave edilerek şeker eriyene kadar karıştırılıp tabaklara bastırılır.
  • Fırınlamak için yağlı tepsiye bastırılılarak yerleştirilir ve orta ısıda fırınlanır.
9 thoughts on “Cuma Yazıları – Besmele… / Biga Peynir Helvası

  1. S.A

    geçen pazar Çanakkaleye gittik. herkes meşhur peynir helvasını kapış kapış gitti. resmi görünce şuan pişman oldum. tatlıya meyilimin daha çok yoğun olduğu şu günlerde çok pişman oldum gerçekten yaa :))

    eline sağlık arkadaşım siteni yazılarını resimlerini çok beğeniyorum seni kısacası:) paylaşımların için Allah razı olsun.

    mutlu günler

  2. Bir Biga’lı olarak peynir helvasını görüp de yorum yazmamak olmazdı:) Memlekete her gittiğimizde çok sevdiğim bir teyzem koca bir kazan pişirir, yer yer bitiremeyiz de 3-5 kg da eve getiririz. Sizinki de çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık…

  3. Beytiye, tesekkür ederim güzel sözlerin icin…

    Sanirim bu tür tatlilarin oldugu bir yerde olsam firsati kacirmazdim.:)
    Bir dahakine sen de kacirma…
    Muhabbetle…

  4. Sinem, ne güzel demek sen de Biga’lisin…

    Ben tarifi internetten aldim ve sormak isterim tarifi aslina uygun mu diye…
    Sevgi ve selamlar…

    Özgül, cok incesin arkadasim, tesekkür ederim.
    Ben de senin anneler gününü kutlarim…
    Muhabbetle…

  5. bigalı olarak tatlınız şekil itibariyle aslına uygun gözüküyor ama bunu çanakkale boğazında güneş batarken yerseniz tadı bi başka olur ellerinize sağlık

  6. Asli, aslina bakarsan nasil göründügü hakkinda cok da fikrim yoktu ama, tahmin ederek hazirladim.
    Elbette dedigin gibi her sey yerinde bir baskadir.
    Selamlar…

Bir Cevap Yazın

