Simit Poğaça

   Bir zamanlar bloglarda bir çok arkadaşımız denemiş ve herkes çok memnun kalmıştı. Ben tarifi kabartma tozu yerine mayalı ve kendi geliştirdiğim klasik  poğaça tarifiyle denedim.  Mayalı olmasından dolayı yumuşacık, görüntü olarak da göz dolduran harika poğaçalar…  Poğaça alışkanlığınızı değiştireceğinden emin olabilirsiniz. 
  
yemek_003
Malzemeler:
  • Bir kutu sıvı krema (200 gramlık)
  • Yarım bardak sıvı yağ
  • Yarım bardak ılık su
  • 1 yumurta
  • 3 kaşık şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yaş maya
  • Yeterince un

İç malzemesi: (Benim kullandığım iç malzemenin yerine siz elinizin altında olan herhangi bir peynir çeşidini veya karışımını kullanabilirsiniz.)

  • 100 gr tuzlu lor (frischkäse)
  • 100 gr. schmand
  • 200 gr. kaşar rendesi
  • Maydanoz ( Ev de olmadığı için ben kullanmadım ama asıl tarifinde var.)

Yapılışı:

  • Maya ılık suda ezilip sıvı malzemelerle karıştırılır.
  • Yumurta sarısı dışına sürülmek için ayrılıp akı hamura katılır.
  • Hamur malzemesi un  ilavesiyle yoğurulup mayalanmaya bırakılır.
  • Mayalanan hamur yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır.
  • İç malzeme karıştırılıp hamur bezeleri adedince yuvarlak ve sıkı toplar yapılır.
  • Bezeler parmaklarla içleri oyularak çanak haline getirilip yağlı tepsiye aralıklı olarak dizilir. ( Her tepsiye altı adet sığacak kadar yapın.)
  • Bütün bezeler bitince hazırlanan peynir topları hamur çanaklarının içine konarak bastırılır ve bezelerin kenarının simit şeklini alması, kenarlarda 1-2 cm. lik çember oluşması sağlanır. Pişmeden önceki görüntüleri, kenarlı yuvarlak pideleri andırıyordu. Piştikten sonra bu şekli alıyorlar.
  • Hazırlanan poğaçaların kenarlarına yumurta sarısı sürülerek susam serpilir. Susamı elimle bastırarak hamura yapışmasını sağladım.
  • Çay tabağı büyüklüğünde hazırlanan poğaçalar bir süre tepside bekletilerek 2. mayalanmaya bırakılır. (Bu işlem olmasa da olur.)
  • Önceden ısıtılmış 200° lik fırında pişirilir.

Püf nokta: Mayalı hamurlarda fırın tam ısınmış olmazsa hamur yeterince kabarmadan sertleşecektir.  Bu yüzden fırını 10-15 dak. iyice ısıtın.

11 thoughts on “Simit Poğaça

  1. Pogaca bu sekliylede cok hos görünüyor ve istah acici kesinlikle:)) ellerine saglik canim ,frischkäse fikri cok degisik geldi bana ben ekmege sürüp yemekten ve tramisudan baska birseye kullanmadim simdiye dek ama böyle hamur üstündede eminim güzel olmustur insallah deneyecegim en kisa zamanda,

    sevgiler canim…

  2. Iffet, tesekkür ederim. Eminim ki, cok memnun kalacaksin. Deneyip sevmeyen olamdi cünkü.:))
    Sevgiler…

    Sagol Disal…
    Mayali daha kesin sonuc bence.
    Muhabbetle…

    Seval, frischkäse yi ben börek ve pogacalarda yardimci elaman olarak kullanirim.:)
    Sonuc iyi oluyor.
    Sevgiler…

  3. cumartesi oglumun turnovasi vardi simit pogacayi denedim cook leziz oldu cocuklar ve anneler cok begendi tavsiye ederim.Birde Sevalcim ben tiramisuya mascarpone yani labne peyniri kullaniyorum sen de birde böyle dene istersen.

  4. merhaba tarifinizi 2yıl önce denemiştim harika olmuştu. bu akşam yine yapıcam inş. tarifleriniz çok güzel teşekkürler.

  5. Merhaba sukran hanim,uzun zamandir yoksunuz ama ben sitenizi sik sik kontrol edip arsivinizin derinliklerine iniyorum surekli:)bu tarifinizi su an ikinci deneyisim (mayalaniyor su anda).o kadar guzel bi hamur oldu ki.yerken allah allah ben buna ne koydum ki bu kadar guzel oldu diyorum:))tesekkur ederim paylastiginiz icin:)

  6. Ben teşekkür ederim Bahardalı.
    Faydam olduysa ne mutlu bana.

    Sevgiler, selamlar…

Bir Cevap Yazın

