Katmer Poğaça

    Birine beddua etmek istediğiniz zaman:  “Tepsi tepsi katmek poğaçanın üzerine yumurta süresin.” demek yeterince yürek soğutan bir beddua olur sanırım.:)) Bu poğaçaları gelecek olan misafirlerime ve buzluğa koymak için yaptım ve sanrım uzun bir süre üzerine yumurta sürülen bir şey görmek istemiyorum.:)

   Tabi bu işin şakası. İşin ciddi bölümü üzerine kelam edecek olursak söz biraz daha farklı bir yöne kayar.  Bilen bilir ki, bu poğaçalar enfes yenmelik, yutulmalık lazzetler. Yapımı bence zor değil.   Aynı malzemelerin kullanıldığı sıradan poğaça yerine, eşe dosta  bu havalı ve lezzetli poğaçaları ikram etmek gerek…

                                     bild-1174

Malzemeler:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı  yağ
  • 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
  • Yarım yaş veya bir yemek kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı kaşığı tuz
  • 1 tatlı  kaşığı toz şeker
  • 75 gr. yumuşamış tereyağ (Katları yağlamak için.)
  • Aldığı kadar un 

Yapılışı:

  • Hazırlanan hamur mayalanmadan 8 parçaya bölünür. (Daha küçük poğaçalar isterseniz sekizerli iki gurup şeklinde hazırlayın.)
  • Her parça tabak büyüklüğünde açılıp, bir fırça yardımıyla tereyağı sürülür.
  • İlk yağlanan bezenin üzerine diğer açılan bezelerde konarak her konan bezenin üzerine yağ sürülür, böylece sekiz kat tamamlanır.
  • Hamura fazla bastırılmadan yarım cm olana kadar açılır. (Büyükçe bir tezgah kullanın.)
  • Sigara böreği şeklinde kesilip, geniş ucuna istenilen herhangi bir harç konur ve sarılır.
  • Yumurta sarısı sürülüp 200° pişirilir.
17 thoughts on “Katmer Poğaça

  1. yapmak istediğim poğaçalar arasında ilk sırada olan bu katmer poğaçayı zor diye yapamıyordum bir türlü şimdi gözüm daha çok korktu :))

    çok güzel görünüyorlar ellerinize kollarınıza sağlık..

    sevgiler..

  2. olsun yaa sonunda çok çok güzel görünen lezzetininde harika olduğuna kabil olduğum bir poğaça görüyorum..
    emeğe yüreğe sağlık!

  3. Nefis kusursuz görünüyor.Cok seviyorum bu lezzeti.Sende harika yapmisin her zamanki gibi .Ellerine saglik canim. Yalanci kestane sekerinin lezzetini sormusun.Tadi un helvasini andiriyor,cok güzel lezzeti var,kimsecikler fasulye oldugunu anlamiyor,hayran kaliyorlar.Birazda galiba bagimli yapiyor:) Tavsiye ederim. Sana iyi pazarlar diliyorum,sevgiyle kal canim.

  4. güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    katmer poğaçayı hep yapmak istemişimdir ama birtürlü yapamadım.emeğinize sağlık.sizinkiler harika olmuş.pamuk gibi ve hepsi birbirinin aynı fabrikasyon gibi.görüntüleri harika emnim çokta lezzetlidir.emeğinize sağlık.
    sevgiyle kalın,

    http://www.meltemmutfakta.com

  5. Selamlar arkadasim,
    Yine cok guzel bir fotograf esliginde ne guzeller yapmissin boyle. Ellerine saglik. Sevgiler, selamlar.
    Nurgul

  6. Özlem, yanlış anlaşılmaya yol açmışım, zor olan pogaçalar değil benim dar zamanda 5 tepsi yapmaya çalışmam oldu.:)))
    Yoksa katmek pogaça gerçekten gözünün koktuğu gibi değil, denersen hak vereceksin.
    Şimdiden afiyet olsun…

    Teşekkür ederim Zeynep. Çokca yapmayınca sorun yok. Gerçi yumurta sarısı sürmek bana hep zor gelmiştir.:))
    Sevgiler selamlar…

  7. Estagfurullah Yaren, elimden geldigi kadar iste…
    Yalanci kestane sekerini ilk firsatta deneyecegim ama ev halkina menşeini söylemeden taddiracagim tabi.:))
    Sevgıler selamlar…

    Cahidem, yok canim aslinda emekli degil tam tersi tadina nazaran kolay pogacalar. Benim hatam sinirli vakitde 5 tepsi yapmis olmamdi.:))) Yoksa tur verme vs. detaylari olmadigindan cabucak yapiliyor. Denemeni tavsi ederim.
    Allah’a emanet ol…

    Meltem, ben tesekkür ederim.
    Pogacalari denemenizi tavsiye ederim, zira nefis oluyorlar.
    Sevgi ve selamlar…

  8. Sevgiler ben den Nurgül. Tesekkür ederim begendigine sevindim.
    Muhabbetle…

    Aleykümselam güzel arkadasim.
    Denemeni tavsiye ederim, sayet hala denemediysen.
    Sevgi ve selamlarimi gönderiyorum…

  9. ellerine sağlık canım, nefis görünüyor, Şaziyenin o güzel poğaçasını bir ben deneyemedim sanırım:(
    cesaretimi toplayıp doğru mutfağa:))
    kuru pasta ile ilgili cevabın için de çok teşekkür ederim…
    selamlar…

  10. enfes görünüyor,aynısını yapabilir miyim diye düşünüyorum:)anlamadığım birşey var yalnız; hamurru hiçbir aşamada mayalanmaya bırakmıyor muyuz?

  11. Yeliz hanim, hamur mayalanirsa aradaki katlarin olusmasinda sikinti yasanabilir. Bu yüzden mayalanmaya birakmiyoruz. Zaten hamur islerinde maya kullanilinca mayalansa da mayalanmasa da hamur yumusak olur. Mayalanmak sadece hamurun daha kabarik ve esnek olmasina katgi saglar diye düsünüyorum.
    Hic mayalanmadan hazirlayin, hatta yaz günleri siz bir bezeyi acarken digerini buzdolabina koyun.
    Kolay gelsin…

  12. Merhaba,

    Ben sitenizi takip ediyorum sürekli ama bugüne kadar size yaşadığım sorun hakkında fikir sormak gelmemişti.Bugün kızım belki sizin yol gösterebileceğinizi söyleyince bende yazmaya karar verdim.Benim geniş bir ailem var.Çocuklar, torunlar…Bugüne kadar benden sürekli değişik hamur işleri,yemekler yemeye alışkınlar ancak bir süredir kollarımda ve ellerimde oluşan rahatsızlık nedeniyle hamur yoğuramaz oldum.İnternette araştırma yaptım ancak hamur yoğurma makineleri çok pahalı.Ben ev tipi arıyorum sonuçta.Ama bulamadım.Var olanlarda çok pahalı ya da çok büyük.Bir marka buldum Ariette gourme diye en ucuz oydu ki o da 390 tl. Acaba bu tür bir aleti bulabileceğim bir toptancı,bir mağaza biliyor musunuz?Eğer yardımcı olursanız sevinirim.O zaman burada verdiğiniz bu lezzetleri daha kolay uygulayabileceğim.:) Umarım rahatsız etmedim.

    Bahar E.

  13. Merhaba Bahar hanim, estagfurullah rahatsiz olmadim elbette. Hem yardimim olursa bilakis sevinirim.
    Ben bir cok özelligi olan mutfak robotunun yogurma fonksiyonuyla hallediyorum hamur islerini. Yani özel hamur yogurma makinasi almadim. Bu fiyat olarak bana daha uygun geldi ve bir bucuk yildir kullaniyorum.

    Burada hamur makinalarinin cok degisik cesit ve fiyatli olanlari var. Size birkac baglanti adresi verecegim, buralara bir göz atin. Türkiye de de yogurma özelligi olan mutfak robotlerina bakabilirsiniz. Ama bunlarin kapasitesi en fazla birbucuk kg. oluyor, sizin icin yeterli olur mu bilemem. Ben cok yapacagim zaman iki defa da yogurtturuyorum. Zaten 5-10 dakida hazirlandigi icin bu pek de sorun olmuyor.

    Ayrica yurtdisin da tanidiginiz varsa siparis yapabilirsiniz. Gerci eu. ile tl. arasindaki farki göz önüne alirsak karli cikar misiniz bilmem.
    Insallah yardimim okur, sorunuz olursa cekinmeden sorabilirsiniz.
    Hayirli vakitler…
    http://www.amazon.de/dp/B000TGKU0U/ref=asc_df_B000TGKU0U492073?smid=ATY0Y0KQP3TUU&tag=ciao-kitchen-mp-21&linkCode=asn&creative=7994&creativeASIN=B000TGKU0U

    http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.yopi.de/image/prod_pics/2544/e/2544358.jpg&imgrefurl=http://www.yopi.de/Kuechenmaschinen&usg=__QBy-gdYQ2lXgfr0GJhjfmUnKOT4=&h=200&w=200&sz=8&hl=tr&start=34&um=1&tbnid=dROXGXwTHjqBIM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dbifinett%2Bk%25C3%25BCchenmaschine%26ndsp%3D18%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1

    http://images.google.de/imgres?imgurl=http://picnica.ciao.com/de/200034252.jpg&imgrefurl=http://www.ciao.de/sr/q-k%25C3%25BCchenmaschine%2Bkenwood%2B700&usg=__KWarS2k8__F4EROyQdtszO3mY1E=&h=60&w=80&sz=5&hl=tr&start=46&um=1&tbnid=1a5AF6BsulOOhM:&tbnh=56&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dbifinett%2Bk%25C3%25BCchenmaschine%26ndsp%3D18%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1

  14. Çok teşekkür ederim cevap için.Şimdi verdiğiniz bilgilere göre bir seçim yapmaya çalışacağım.
    Sevgiler,

Bir Cevap Yazın

