Bahratlı Mayalı Hamurcuklar

   Birkaç ay öncesi hayatlarımıza giren boykotun daha farklı faydalarını gördükçe -tabi bu tarz ufak faydalar için değil bu boykot- kararımızdan dolayı daha da mutlu oluyorum. İşte bu boykottan yaşamımıza yansıyan en önemli noktalardan biri de daha sağlıklı beslenme olarak kendini gösterdi. Eskisi gibi marketlere gidip nefsin yönlendirdiği yönde harcama yapmıyoruz çok şükür. Hem gider azladı, hem kazanım çoğaldı bu sayede. Nefse ne kadar çok seçenek sunulursa o kadar daha istiyor ve bununla başa çıkmak mümkün değil. 
  
Çocuklardan dolayı genellikle  atıştırmalık olarak bir şeyleri bulunduruyorum ama, bunlar çıps bisküvi vs. olarak değil de ya kendim hazırlıyorum ya da Türk bakkallarından daha doğal olan atıştırmalıkları tercih ediyorum. Neden sürme çikolata yerine tahin helvası. çıps yerine çerez, hazır bisküviler yerine katkı maddesiz kurabiyeler olmasın? Kimseye birşey diyemem ama bu toparlanmanın hem bereket, hem sağlık vs. olarak geri döndüğü konusunda hiiç şüphem yok.
  
 Söz nereden nereye geldi… Demem o ki, emanetimiz olan can ve cananlarımızı kendi hazırladıklarımızla beslenmeden şaşmayalım vesselam!…  Tarifi Rabia’dan almıştım. Baharatlarını değiştirerek damak tadınıza uygun farklı çeşitlerde  hazırlayabilirsiniz.
Afiyet olsun…
                                                   yemek_041
Malzemeler:
  • 2 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 küçük diş sarımsak (Sarımsak tozu kullandım.) 
  • 1/2 bardak zeytinyağı
  • 1/2 bardak ılık su
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı köri ( silme)
  • 1 çay kaşığı kişniş (silme)
  • 1 çay kaşığı kuru maya
  • Aldığı kadar un

Yapımı :

  • Mayayı ılık suda eritin.
  • Peyniri çatalla pürüzsüz olana kadar ezin ve sıvı malzemelerle karıştırın.
  • Mayayı bu karışıma ilave edin.
  • Kuru malzemeleri katıp yavaş yavaş unu ilave edin.
  • Hamurunuz yumuşak kıvamlı olmalı.
  • Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamuru bezeler halinde tezgaha alın ve 1/2 cm. olana kadar unlu zeminde açın.
  • Açtığınız hamuru ister benim yaptığım gibi bıçak yardımıyla minik karelere kesin, isterseniz Rabia’nın yaptığı gibi mantı aletiyle minik parçalar şeklinde hazırlayın.
  • Yağlı kağıt veya yağlanmış tepsiye dizin ve 170° de kızartın.
  • Yeterince gevrek olmazlarsa ki, bu sorun pek yaşanmıyor ama olursa fırını kapatıp sıcaklığında kurutabilirsiniz. Hamur minik parçalı olduğundan kuruması sorun olmuyor.
13 thoughts on “Bahratlı Mayalı Hamurcuklar

  1. beypazarı kurusunun baharatlı versiyonu gibi olmuş. çok enfes görünüyorlar:)

    sürme çikolata sadece boykot mallarında yok ki bu arada:) yaşasın ülker hihi:)

    ellerine sağlık canım..

  2. rabbim katıyla evinizi berektelendirsin ne mutlu bilinçli müslüman olanlara seni rabbim için seviyorum kardeşim herkesin haberlerini görmüyoruz diye boykotu bırakmamasını diliyorum .sevgiler

  3. s.a. nihayet sorunu halledebildim ,sende ben uğramayalı nefis lezzetler paylaşmışsın gene.Bu kıtırlar bana da beypazarı kurusunu hatırlattı.Ankarada’yken alırdık,burada bulunmuyor maalesef.Eminim güzel bir lezzetdir ellerine sağlık kardeşim…

  4. çok beğendim bu tarifi….inşallah deneyeceğim…..

    nefis görünüyor canım…..

    canım bu boykot her açıdan yarar sağladı desene…..:)

    bir taşla binbir kuş…..

  5. Lavantinciğim ellerine sağlık nefis görünüyor, baharatlı şeyleri çok severim, pizza kraker vardı hala da var, sanki ona benzettim…
    kuru maya olarak instant maya kullanabilirmiyiz?
    sevgiler…

  6. Papatya. haklısın Beypazarı Kurusuna benziyor.
    Sğrme çikolata bizim kültürümüze ait değil kim üretirse üretsin. Ara da bir almak başka ama bunu çocuklarımız için olmassa olmazlardan yapmak başka değil mi?
    Hayırlı cumalar canım…

    Selda, Allah için seven yine Allah için sevilir.
    Boykot bir yaşam tarzı. Onlar, onlar oldukca ve üretimin büyük bölümü onların tekelinde olduğu sürece bu devam eder. Velev ki, savaşlar bitsin mazlumlar ölmesin… Biz onları beslemeye büyütmeye devam ettikce er geç o namlular bize çevrilevek bu kaçınılmaz son.
    Muhabbetl…

  7. Cahide, Beypazarı kurusunu bir defa ev de denedim ve çok beğendim. Bu hamurlar tad olarak benzemiyor ama yapısı bakımından oldukça benziyor.
    Hayırlı cumalar…

    Teşekkür ederim Bengisu.
    Muhabbetle…

    Sağol Aslı,ben de bisküvi, kurabiye türlerinde bahartı çok seviyorum.
    Hayırlı cumalar…

  8. Disal, şaka bir yana gerçekten bu dünya da faydası çok açık ve diğer dünyası için daha büyüktür.
    Tarifden memnun kalaçağından eminim beğenilmeyecek gibi değil.:))
    Sevgiler…

    Hatice, mayanın ne tür olduğunun hiç önemi yok, rahatlıkla kullan.
    Pizza krakerleri bilmez miyim… Bayılırdım çocukken.:))
    Hayırlı cumalar…

    Teşekkür ederim Özlem. Aslına bakarsan galate gibi de diyebiliriz. Ev de bunlardan olunca insan gel gir bir iki ağzına atmadan duramıyor.:))
    Sevgiler…

  9. hayırlı cumalar güzel kardeşim,
    bende ilk görüşte beypazarı kurusuna benzettim,fırında kurutulması da benziyor eminim senin yaptıklarının tadı daha lezzetlidir,
    ellerine sağlık,Rabbime emanet ol ,sevgiler.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

  10. Nisanur, aslında tahminime göre ikisi arasındaki fark baharatları ve bu hamurcukların daha yağlı olması.
    Teşekkür edeiyorum canım.
    Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

