Tuzlu Un Kurabiyesi (Kuru Pasta)

  Kuru pastaları bilirsiniz,  hani pastaneden alırız da tadına doyamayız…  Aslında bildiğimiz kurabiyelerdir ama tatları hiç de bildiğimiz gibi değildir. ( Kuru pasta denmesinin sebebi nedir merak ediyorum.) “Tuzlu mu, şekerli mi?  Ne var bunun için de?”  dediğimiz çok olmuştur.  “Bu kadar tarif etmene ne gerek var biliyoruz işte kuru pastaaa!…”  diyenler olabilir, ama şöyle ballandıra ballandıra anlatmazsam ne tadı kalır ki tarif vermenin.:)))Özellikle biz gurbetçiler, Türkiye tatillerimiz de özlediğimiz o kadar tat vs. vardır ki, bu kurabiyeleri unuturuz da vatandan uzaklaşınca, oralardan gelen birisi bir kutu kuru pasta mı getirmiş,  gözlerimiz başka bakmaya başlar.:))) Hıh işte, o kurabiyenin tarifini vereceğim,  şayet  “ne yazsam?” diye oturduğum klavyenin başında yazacaklarımı toparlayabilirsem..:)

untitled11
 
 Malzemeler:
  • 2 yumurta( Birinin sarısı yüzüne sürülecek.)
  • 250 gr. tereyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Bir miktar susam
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

  • Bir yumurta sarısı ayrılıp diğer malzemelerle kurabiye hamuru yoğurulur.
  • Hamurdan cevizden daha küçük parçalar koparılıp örgü vs. istenilen şekil verilir.
  • Yumurta sarısı sürülen kurabiyeler 170 ° de üzerileri kızarana kadar pişirilir.
23 thoughts on “Tuzlu Un Kurabiyesi (Kuru Pasta)

  1. hele hele de eve gelirsiniz yorgun argın şöyle eller yıkanır bir mutfağa bakılır ve kurabiyeler vardır bir yerde üfff ele alınıp yendiğinde ki keyif başkadır!
    ama fonda anneniz tıkama mideni yada elde gezme diyince biraz sekteye uğrar:)
    onalrda güzelliği.
    inan çok isterdim şimdi çayın yanına olsun ah ah ne güzle giderdi,ellerinize sağlık.

  2. Zeynep, annelerin titizligine dem vurunca ben kendimi hatirladim.:) Oglum okuldan gelip kurabiye atistirinca ayni tepkiyi ben veriyorum cünkü.
    Yapimi cok kolay yaparsan simdiden afiyet olsun sana…
    Sevgiler…

  3. Saliha, bu rejimleri toptan cöpe atmali aslinda. Ben de su aralar biraz daha kontrollü yemeye calisiyorum, kizginligim ona.:)
    Acaba bulamayarak yeterince yiyememek mi, yoksa nimetlerin icin de olup da nefsin dogrusuna gitmemek mi daha zor? Ince ve zor bir yol hayat…

    Muhabbetle…

  4. bendemi gurbete gitsem acaba….

    burdaki hazır yiyecekleri aratmayacak şekilde tarifler üretiyosunuz…

    bizde elimizin altındakinin kıymetini bilmiyoruz galiba…

    canım benim ellerine sağlık..görüntü hazır gibi zaten..tadı sende saklı….eminim nefistir…

  5. kuru pastalar çok lezzetli görünüyor, tarifi aldım, bir kaç sorum olacak, yağ oda sıcaklığında değil mi? bir de hamuru kalıplarla kesmeye müsait mi? ellerine sağlık Lavantin, sevgiler…

  6. canım yaaa su outluktan beceremıyorum g maıl kullanamasını bak benımde ozurum buuu :((

    kımseye deme bak sır :)))))))))))))

    saka saka sen benım bu maılıme yaz oldumu kuzum yardımcı olam sana

    edaca30@hotmail.com

  7. evde yapılan en güzeli…
    biz Türkiyedeyiz ama helal haram meselesi yüzünden aldığımız yiyecek ve içecekleri kılı kırk yararak alıyoruz.
    Rabbim bizleri helal yeyip içen salih kullarından eylesin(amin)
    hayırlı cumalar kardeşim,O’na emanet ol,sevgiler.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

  8. merhabalar.tarinizi ikinci deneyişim.dün misafirlerimize yaptım ve hepsi çok beğendi.ve en önemlisi de tadı gerçekten de pastane kurabiyesi gibiydi.hatta daha lezzetli.ellerinize sağlık.çok teşekkürler…

  9. Teşekkür ederim Disal.
    Tespitinde haklısın, ne zaparsın bulamayınca kendin yapmaya başlıyorsun, en azından deniyor insan.:)
    Sevgiler…

    Şükran’cığım şimdiden afiyet olsun. Daha önce tadmadıysan çok beğeneceksin demektir.:)
    Selamtele…

  10. Sevgili Hatice, yanıtım gecıktı kusura bakma.
    Tereyağı oda ısısında ve hamur kğçük parçalar halinde açılırsa kalıpla kesilmesi kolay olur. Büyük açarak kalıpla kesmek zor olur diye tahmin ediyorum.
    Sevgiler…

    Eda, konuyu anlamadım ve yanlış yorum yazdığını tahmin ediyorum.:)

  11. Teşekkür ederim Pelin. Tadları da aratmıyor canım.
    Selamlar…

    Nisanur, Türkiye de olmakla iş bitmiyorki. Orası daha tehlikeli geliyor bana, zira buradaki üreticiler şimdilik dürüst davranarak içeriklerini mektupla sorulunca açıklıyor. Bizim üreticilere kaç kez sorduysak tık yo!
    Gerçekten bu yüzyıl insanın en büyük sınavı helal gıda!
    Muhabbetle…

  12. Eylül, tariflerin bu şeklide onay alması beni çok mutlu ediyor.
    Hepinize afiyet olsun.
    Görüşmek dileğiyle…

  13. Kuru pastanin ailece tutkunuyuz.Bugun denedim tarifinizi, ahhhh cidden sa-ha-ne!..Yanliz ben 1 kasik kremada ekledim, baska degisiklik yapmadim,Thanks !

  14. Menar, bu tür degisiklikler zaten lezzet katar diye düsünüyorum.
    Sizlere afiyet olsun…

Bir Cevap Yazın

