Kastamonu Helvası (Beyaz Helva)

Helvanın resimlerini gördüğümde nasıl ağızda eriyeceğini düşünmüştüm.:) Mutlaka denemeli deyip çıktım yola…  Yanılmamışım,  tereyağı kokusu ve hafif kavrulmuş un tadıyla beklediğim bir  bir lezzet oldu.   Hem pişmeden kurabiye olur muymuş? olurmuuuş… 🙂
31082008_213
Malzemeler:
  • 2 bardak un
  • 2 bardak pudra şekeri
  • 125 gr. oda ısısında tereyağı

Yapılışı:

  • Un orta ateşte pembeleşmeden çiğ kokusu çıkana kadar kavrulur. Unun hafif kavruk kokusu gelmeli.
  • Kavrulan un oluşan taneciklerin kaybolması için tel süzgeçten geçirilir. 
  • Diğer malzemelerle karıştırılarak yoğurulur.
  • 1,5- 2 parmak kalınlığında olacak şekilde bir tepsiye yayılıp bastırılır. Bastırma işlemine özen gösterin, çünkü tepsiden çıkması ve rahat kesilebilmesi buna bağlı. Ben, elinizle bastırdıktan sonra tepsinin şekline göre ikinci bir tepsi vb. bir  araç  kullanmanızı tavsiye ederim. Hatta üzerine plastik folya serip bu folyonun üzerinden düzenleyebilirsiniz. Herkes kendine uygun bir teknik kullanarak olabildiğince bastırıp sıkıştırsın püf noktası bu.
  • Bir kaç saat soğumaya bırakıldıktan sonra istenilen şekilde kesilip servis yapılır.
32 thoughts on “Kastamonu Helvası (Beyaz Helva)

  1. Başlığı görünce koşa koşa geldim resmen:) Görüntüye bayıldım.şuan denemek için can atıyorum:)
    Ankara dönüşü yolda almıştım küçük bi kutunun içinde. Pişmaniye gibi enfes birşey mımm:)
    Ellerine sağlık canım..

  2. ellerine sağlık ben bunu konya helvası diye yapıp yiyordum :)muhtelşem bir helvadır paylaşman çok güzel olmuş sevgiler

  3. hayırlı akşamlar güzel kardeşim,normalde evde yapılan un helvalarıyla aram yoktur,ama kastamonunun çekme helvası favori tatlılarımızdandır,tabii hazır alıyoruz evde nasıl yapılır hiç düşünmemiştim acaba bunun tadı da çekme helva gibimi?
    inşaallah bir gün deneyeyim,tarif için teşekkürler,ellerine sağlık,Rabbime emanet ol.

  4. Nisanur, cekme helvaya ben de bayilirim ve ev de yapiyorum. Bir gün insallah tarifini verecegim.
    Bu helva aslinda benziyor ama tabi yerini tutar mi bilemem.:)
    Sen de yaradana emanet ol…

  5. bak ben bilmiyorudum Konya helvasi oldugunu. Ne güzel bir de Konya geliniyim.:)))
    Sevgiler…

  6. Fatma, ben de yeni tanistim sayilir. Hos bir tadi var, tavsiye ederim.
    Muhabbetle…

  7. Tesekkürler Papatya…
    Hazir satilani denemek isterdim, daha profi ellerde yapilmistir nede olsa.
    Denersen sayfana hemen koy ben de göreyim.:)
    Sevgiler…

  8. Ben de ayni fikirdeyim Naile… Pismeden su katilmadan yapilan ama nefis bir tarif.
    Selametle…

  9. Ayy ne güzel görünüyor helvalar bir parca alsamda yesem söyle kenarda:) Nefis görünüyorlar canim eline saglik.Hemen listeye alindi mutlaka denenecek ins.

    Selamlarimla,Serap.

  10. Tesekkür ederim Banu. Yöresel tatlirai sevenlerin disine göre.:)))
    Sevgiler…

    Serap, ben hep diyorum, “Buyrun deneyin.” diye.:)) Saniyorum ki, yöresel tatlara benim gibi bir zafin var. Hic kacirma dene bence.
    Sevgiler…

    Miray bey, aslina bakarsaniz tam erkeklerin yapacagi tarzda kolay bir tatli. Az malzemeli ve zahmetsiz. Bence bir deneyin…

    Hayirli günler…

    Fatma, sagol canim. Bu konudan biraz muzdaribim. Cogu insan yeni baglanti adresimi kaydetmemis ve hala blogspota geliyor ziyaretciler.
    Tesekürler…

  11. bloglines’da adresini degistirmedigim icin yeni yaziilarindan bihabermisim. Icacici goruntuleri ozlemisim! hepsi nasil harika masallah ya!

  12. CANIM SENIN BU RESIMLERINE BAYILIYORUM AYRI BIR TARZI VAR BANA GÖRE:)ELLERINE SAGLIK…KASTAMONULU DAMADIMIZ VAR YAPTIRSAK MI NE:D

    sevgılerımle..

  13. Merhaba,

    Yeni mekanın hayırlı olsun:) Linklerimden değiştirdim adresini.

    Helva nefisss görünüyor ellerine sağlık.

  14. Estagfurullah Lama’cigim. Görüsmek dilagiyle…

    Sagol Hayat abla…
    Geleneksel tariflerimiz gibisi yok, bunu kabul etmek lazim.
    Sevgiler…

    Saliha, cökün damadin tepesine helva diye.:))) Resimlerin begenilmesi beni mutlu ediyor. Bu konuya ilgim oldugunu fark ediyorum yeni yeni…
    Selametle…

  15. Merhaba Nazife, tesekkürler degisikligi hemen yaptigin icin.
    Insallah hayirli olur diyorum…
    Selametle…

  16. Merhabalar yeni adresin hayırlı olsun cnm.İyiki geldin ziyarete benim pc çöktükten sonra ziyaret ettiğim sayfaların bazılarını unuttum.Ama seni nasıl unutmuşum aklım ermedi doğrusu:(
    Nefis bir helva bayılırım,çok ama çok severim.En kısa zamanda deneyeceğim.

  17. HArika görünüyor tadı gerçekten kastamonu helvasına benziyormu.Kastamonuya gezmeye gittiğimizde yemiştim.Pişmaniye tadında ama daha sıkıştırılmış daha ince haliydi sanki.Deneyeceğim.

  18. Emel, ben aslını yemedım ama bunun da tadı cok hoş. Denersen sen den öğreniriz tadının gerçeğine benzeyip benzemediğini.
    Hayırlı vakitler…

  19. Seyda, ustalarin yaninda benimki sadece bir yansima olur ama bir Kastamonu’lu tarifi begendiyse tarif tam demekdir.:)
    Afiyet olsun…

  20. lavantin acaba lezzeti un kurabiyesini mi andırıyor..en kısa zamanda denemek istiyorum.O kadar güzel resimlemişsinki insanın hemen yapıveresi geliyor..sevgiler..

  21. Sevilay, un kurabiyesini andiriyor ama daha farkli. Yagi pismediginden un kurabiyesindeki kavruk yag kokusu olmuyor. Gerisin dene ve tad derim, her damak bunu sever sanirim…
    Hayirli ramazanlar…

  22. evvet denedim güzel oldu ama borcamdan çıkarırken kırılıyo.YANİ BASTIRARAKDA YAPTIM BUZDOLABINDADA BEKLETTİM AMA OLMADI NEDENSE. SİZİDE CAHİDE JİBEKDE GEZİNİRKEN BULDUM ONLARIN ABONESİYİM.

  23. Merhaba arkadaşlar;
    Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
    kültürüne sahibiz Ülke olarak.
    Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
    duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
    çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
    Bende düşümdümki “Yöresel Lezzetler Etkinliği” düzenleyip bloglar
    arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
    yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
    elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim…Tabi siz
    değerli arkadaşlarımın sayesinde…

    “Yöresel Lezzetler Etkinliği”mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

    ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
    yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
    beklerim,tariflerinize “Yöresel Lezzetler Etkinliği” için Safiye’ye
    gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
    yöreye ait olduğunu yazıp,
    bana haber verirseniz
    tariflerinizi severek yayınlayacağım.
    Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
    fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

    safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler…

    Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
    katılabilirsiniz…
    Teşekkürler

Bir Cevap Yazın

