Cuma Yazıları- Peygamber Efendimizin Veladetleri

Cumaya hürmet eden herkesin cuması mübarek olsun.

Önümüzdeki pazar gecesi, yaratılmışların en şereflisi, Allah’ın sevgilisi, gönüllerin yegane sultanı Muhammet Mustafa S.A.V. efendimizin veladetlerinin ( Doğumlarının) yıl dönümü. Onu övecek her cümle ona değil kendi manasına değer katar ancak. Bizler bu gafletle nasıl ümmet oluruz bilmiyorum ama,  rabbim eksikliklerimizi rahmetiyle gidersin inşallah.

Hz. Amine anlatıyor:

Hamileliğimin ilk ayında, rüyamda uzun boylu bir kişi gördüm. “Müjde sana! Peygamberlerin hocasına yüklü oldun” dedi.
“Sen kimsin?” diye sordum.
“Atası Adem (A.s.)’im.” dedi.

İkinci ayımda iken gene rüyamda bir kişi gördüm. “Müjde sana! evvelki hemde ahir ki kavimin hocasına yüklü oldun” dedi.
“Sen kimsin?” diye sorduğumda,  Şit a.s. olduğunu söyledi.

Üçüncü ayda gene bir kişi gördüm. “Müjde sana! hürmetli peygambere yüklü oldun” dedi.
“Sen kimsin?” dediğimde, Nuh a.s. dedi.

Dördüncü ayda bir kişi şöyle dedi. “Müjde sana! Şerefli hocaya yüklü oldun” dedi.
Kim olduğunu sordum, İdris a.s., diye cevap verdi.

Beşinci ayım da bir kişi gördüm. Müjde sana! insanların efendisine yüklü oldun” dedi.
“Sen kimsin?” dedim, Hud a.s. olduğunu söyledi.

Altıncı ayımda bir kişi gördüm. Müjde sana! Haşim oğullarından olan peygambere yüklü oldun” dedi.
“Kimsin?” dedim İbrahim a.s. olduğunu söyledi.

Yedinci ayımda: “Müjde sana!Alemi terbiye edici, ü Tealanın dostuna yüklü oldun” denildi.
“Kimsin?” dedim? İsmail a.s. olduğunu söyledi. Ve bu  yedinci ayda, Bağdat şehri kisrasının, sarayındaki Minarelerin 14 tanesinin ucu düştü.

Sekizinci ayda bir kişi gördüm: “Müjde sana! Tahkik ahir zamanın ahir peygamberine yüklü oldun” dedi.
“Kimsin?”  dediğimde, Musa a.s. olduğunu söyledi. Bu ay da Mecusilerin ibadet kıldıkları ateşleri söndü.
(Yahya Es-sariri  R.a., bu Mecusilerin ateşinin bin yıldır hiç sönmediğini nakil etmiştir.)

Dokuzuncu ayda yine bir kişi gördüm. Müjde! Muhammed s.a.v’e yüklü oldun” dedi.
Kim olduğunu sorduğumda,  İsa a.s. olduğunu söyledi. (Salevatullahi aleyhim ecmain)

Ne zaman oğlumun doğum gecesi geldi, sabah oluyor idi. Gökten bir guruh cemaat indiler. Onlar üç bölgede duruyorlardı.  Birinci cemaat Kabetullah üstünde idilier.  İkincileri kendi yurdumun tepesinde duruyorlardı. Üçüncü cemaat ise Beyti Maktis’e kadarlardı. Yıldızlar bana o kadar yakınlaştılar ki, sanki üzerime düşecek sandım. Gök kapılarını tamamen açık gördüm. Bunu gördükten sonra evimin içerisi zebercet burunlu kuşlar ile doldu. Dünya apaydınlık oldu. Şol vakit susadım. Kuyuların birisinden su içtim.

Kendim düşünüp duruyorum,yalnızlıktan gönlüm daralı verdi.  Derhal yanıma bir güruh hatun kız girdi.  Birisi Asiye idi.  Ol hem ebelik kıldı.  Bir vakit sancım artıp, içim ağrıdı. O zaman bir kuş gelip kanadı ile kursağımı sıvazladı. Derhal Oğlum Muhammed Mustafa s.a.v.’i doğurdum. Mübarek ayak üstü doğdu. Yüzü aşağı doğmadı. Bu şekil doğması, Hz Allah’ın hükmünde doğru olduğuna delil oldu. Ne zaman dünyaya geldi, fasih dili ile “ü Ekber,Allahü Ekber Kebiran, Elhamdü Lillahi Rabbil Alemin” dedi.

İbni Abbas r.a.’ın rivayetine göre: Rasulüllah s.a.v. sünnetli doğmuştur.

Amine validemiz anlatıyor: Ne zaman Muhammed s.a.v. doğdu, gökteki aya benzeyen bir kişi oğlumu alıp gitti. Bir saat yok oldular, bu bir saatten sonra oğlumu yanıma getirdi. O kişi oğlumu bir saat içerisinde, mağrip ve meşrik’i tavaf kıldırmış. Adem a.s.’ın yanına varmışlar. Adem a.s. iki gözünün arasından öpüp, “Müjde sana ey benim dostum, sen evvelki ve ahir ki evlatlarımın hocasısın” buyurmuş. “Ey dünyanın  hürmetlisi, ahiretin şereflisi! bir kişi senin sözünü söylese, senin şahadetinle şahadet verse, kıyamet günü senin yanında olur” dedi. İbni Abbas r.a. bu zatın cennet bekçisi Rıdvan olduğunu rivayet etmiştir. cc emri ile Rasülüllah efendimizin arkasına peygamberlik mührünü bu zat (Rıdvan) basmıştır.

9 thoughts on “Cuma Yazıları- Peygamber Efendimizin Veladetleri

  1. Rabbım gaflet içinde olan gonul gozumuzu acsın…şefaatından mahrum eylemesın..hayırlı cumalar arkadasım..özel dua ıstıyorum nacızane:(

    sevgılerımle..

  2. Ins sefaatine nail oluruz,layikiyla ümmet olmayi nasip etsin Rabbimiz.Simdiden MEVLÜT KANDILIN mübarek olsun.Ayrica benim icinde dua etmeyi unutma;)

    Selam ve dua ile…
    Serap.

  3. Insallah Serap ınsallah…
    Gecmıs kandılını ben de tebrık edızorum.
    Selamlar…

  4. Rica ederim Miray bey, karinca basi kadar bile olsa bir faydasi olursa mutlu olurum.

Bir Cevap Yazın

