Antep'in Şekerli Peynir Böreği

Bu gün vereceğim tarif  çok özel bir börek. Bildiğiniz böreklere de hiç benzemez.  Bu tatlı bir börek çünkü. Antep mutfağının değişik ve yüz ağartan tatlarından. Peynir ve şekerin uyumunu pey kek vs. den bilen arkadaşlar bu böreği çok  sevecektir.Antep’ de taş fırınlarda hazırlanan ve yine hanımların zahmetten uzak ulaşabildikleri yemeklerden. Ne şanslılar değil mi?  Hamur yoğurmadan hamur işiyle misafir ağırlamak mesela. Ne diyelim, bize de uzaktan bakmak düşüyor.:)) Ama en azından o yemekleri ev de yaparak hasret gideriyoruz. Antep’ de tanıdıklar bu böreği ev de yaptığımı duysalar epey şaşırırlar herhalde. İmkansızlık insana imkansız gibi görüneni de yaptırıyor demek ki.

Ben bazı yemekleri ısrarla tavsiye ederim.  Değişik  oluşundan, lezzetinden vs…  Bu böreği de “Mutlaka denenecekler” kategorisi altında düşünmek lazım. “Ben bir şey biliyorum da söylüyorum.” diye bir latife yapsam da olur.:) 

 Girizgahı  bu kadar uzatırsam tarifi yazmaya hevesim kalmayacak.

31082008_177
Hamur Malzemeleri:
  • 300 gr. un
  • Yarım paket yas maya
  • 1-2 kaşık sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  •  1 çay kaşığı tuz
  • Yeterince su

Üzerine:

  • 250- 300 gr. lor veya tuzsuz herhangi bir peynir
  • 150 gr. şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı dolusu oda ısısında tereyağ

Yapılışı:

  • Hamur yoğurulup mayalanmaya bırakılır.
  • Diğer tarafta içini  hazırlamak için tereyağı eritilir ve diğer malzemelerle karıştırılır.
  • Mayalanan hamurdan yumurtadan küçük bezeler koparılarak uzun pide hamuru (elips şeklinde)  şeklinde açılır.
  • Açılan hamurlar yağlanmış veya kağıt serilmiş tepsiye ikişer tane konur.
  • Hamurun üzerine iki kaşık kadar peynirli içten konarak düzgünce yayılır. ( İçin miktarını zevkinize göre ayarlayın.)
  • Hamurun kenarları içe doğru 1-2 cm. katlanıp bastırılır ve uçlarına su sürülerek yapıştırılır.
  • 200° de kızarana kadar pişirilir.
18 thoughts on “Antep'in Şekerli Peynir Böreği

  1. Merak ettim doğrusu! Ben şekerli yoğurt yemeye bayılırım mesala. ve kakaolu keki peynirle yemeye:)
    Bu da eminim öyle güzel bir börektir.
    Ellerine sağlık canım..

  2. Papatya, kakolu keki peynirle yemek ilginç.:) Ama bu börek tam sana göre demek ki. Sen dene ve bana sonucu bildir.
    Sevgiler canım…

  3. Lavantin, dışarılı olanlara bu böreğin iç harcını bile hanımların evde yoğurmadığını, sadece malzemeleri bir tepsiye koyup fırına gönderdiğini ve malzemeyi karıştırma işini dahi fırıncının yaptığını söylesek şak diye bayılırlar herhalde 😛 Ama napalım içinde peynir ve yumurta var pişeceği zaman hazırlanması en sağlıklısı 🙂

    Tavsiye konusunda da sana katılıyorum, deneyin mutlaka!..

  4. selam arkadaşım.yenı sıten hayırlı olsun.gerçekten guzel bır sıte.paylaşımalrda guzel…ellerıne sağlık…

  5. Naile, en iyisi Antep’ de bazi yemeklerin o kadar da kolay oldugunu hic söylemeyelim.:) Bakarsin Antep’e göc filan baslar.:))) Sen cok yasa “sak” lafina cok güldüm.)))
    Bir de “Dogu’da kadinlar eziliyor.” derler. Antep’ de yemek bile yapmiyorlar daha ne olsun.:))
    Sevgiler canim…

    Saliha, bence dene cünkü gercekten nefis bir tadi var.
    Selamlar…

    Tesekkür ederim Melek. Sana da gecmis olsun.
    Görüsmek dilegiyle…

  6. selam arkadaşım.geçmış olsun dıkkelrın için teşekkur ederım.sanada geçmiş olsun.oğlun rahat etmiştir.ne buyuk nımet nefs almak…
    pıde tarfıın farklı ama lezzetlı ve iştah açıcı gozukuyor.elleıne sağlık…

  7. Benzer bir böreği rahmetli anneannem yapardı biz küçükken taa o zamanlara götürdü bu tarif beni.kesinlikle çok lezzetli olduğnu düşünüyorum
    ellerine sağlık

  8. sevgili lavantin ben bu güzel tadı biliyorum galiba))elazığ’da da fırınlarda pişirilir bu börek.bizde sadece peynirli denir adına..bizde peynir yıllık alınırdı.annem evde peynirleri kesip küçültür,tuzlar ve bidonlara basardı..işte o kesilen peynirlerin dibinde kalan kırıntılar şekerle birlikte fırına gönderilir ‘peynirli’olarak geri dönerdi..sıcak yemesi başkaa soğugu başka güzeldi..nasıl hasret sardı içimi.hem küçüklüğümü hem memleketimi hem de peynirliyi özledim.inşllh ilk fırsatımda deneyeceğim ..sağolasın güzel tarif için..

  9. Sagolasin Melek, gecti cok sükür. Dedigin gibi farkina pek varmadigimiz bir nimet nefes almak. Rabbim geri koymasin.
    Muhabbetle…

    Tesekkür ederim Lale. Hayirli olur insallah.
    Sevgiler…

    Sagol Dilek. Demek yabanci olmadigin bir tat.
    Bazan bir koku bazan bir görüntü insani alip götürüyor eski ama eskimeyen günlere.
    Selamlar…

    Sevgili Leyya, tam dedigin gibi biz de senelik alirdik peyniri. Kilo kilo basilirdi kislik olarak. Zaten normalde tuzsuz peynir bulunmadigindan peynirlerin basildigi dönemde yapilirdi Antep’ de de. Elazig peynirlisin arastiracagim, ilgimi cekti.
    Sevgi ve selamlarimi gönderiyorum.

  10. “Etkinliğime beklerim”
    37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    23 SUBAT 2009 – 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE ” PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA ” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
    EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

  11. Bu pidenin tadini yemeden kimse anlayamaz o oyle bir lezzettirki ama tabii ekmek firinlarinda pisicekki tadi tam olsun.Bizdede lahmacun veya peynirli ic hazirlanir firinagonderilir ama bu ayri bir lezzet.Ellerine saglik valla aksam aksam canim cekti.

  12. selam arkadaşım öncelikle bu yemekleri yapıp yayınladığınız için tesekkürler.Ben de bloğumda bu tarife benzer bişey var kilis yemeği sanırım annemden aldım tarifini adıda semsek yalnız fırında pişirtiliyor yani dışarda tadı çok güzel sebzeliside var sevgiler:)))

  13. Tesekkür ederim Nesrin.
    Cik haklisin bu lezzet tadmadan bilinmez.
    Sevgiler…

    Sevgili Nuray, asli zaten tas firinda pisiyorda, eh gurbet halleri bunlar.
    Semsek Antep de de yapilir ve cok severim.
    Muhabbetle..

    Demek taniyorsun Tijen. Gerci sen bizim gibi ev de oturan taifeden degilsinve sanslisin.:)
    Selamlar…

  14. ben nezaman rejime başlasam annem mutlaka bu börekten yapar deliriyorum..ama çözümü buldum bu tarifi diyetime uygun hale getircem

Bir Cevap Yazın

