"5 Çayına Lokmalık Minik Tatlar" Etkinliği ve Çikolatalı Macaronla Macaron Olayına Serbest Dalış:)

 

Bu makaronları Sevgili arkadaşım Seval’in 5 Çayına Lokmalık Minik Tatlar etkinliğine gönderiyorum.  Kolay gelsin arkadaşım…

 Kafayı makarona taktım! Bir deneme, ikincisi derken püf noktalarıyla olayı aşağı yukarı kavradım sayılır. Kavradım kelimesi biraz abartılı mı acaba? Ama aslında makaronu yapmanın çok zor olduğu fikri abartılı bence. Mesela eteklenmesi çok zor gibi anlatılıyor okuduğum bir çok kaynakta. Ama eteklenmesinin en büyük sebebi, makaronların yeterince kuruyup kabuk bağlamaları. Isının etkisiyle pişmeye başlayınca, kuruyan kabuğu delerek yukarı doğru kabaramıyorlar  ve altta kalan yumuşak taraftan alta doğru yayılmaya  başlıyor. Bu da üstünü pürüzsüz altını eteklenmiş olarak gösteriyor. Bildiğimiz kurabiyeler nasıl üste doğru kabararak pişiyorsa, bunlarda tam tersi alttan genişleyerek kabarıyor.

Ayrıca kabuk bağlamaları için öyle uzuun saatlere de gerek yok. Alın elinize saç kurutma makinesini, pratikliğin keyfini çıkarın.:) (Bu konuyu tarif bölümünde ayrıntılı olarak yazdım.)

Veya bademin çok çok ince çekilmesi ve pudra şekeriyle elekten geçirilmesini de kesin bir kural olarak düşünmüyorum. Bademin ince çekilmesi üst yüzeyin pürüzsüz olmasını sağlıyor ama, pürüzlerin de çok zararı yok bence. Hani imkanı olmayanların da yapabilmesi açısından.

Aşağıdaki makaronların bademlerini çok ince çekmediğim gibi, pudra şekeriyle karıştırarak ta birlikte ikinci bir öğütmeden de geçirmedim. Hatta eledikten sonra elekte kalan biraz daha büyük parçaları da içine kattım. Ben bu konuda uzman değilim ve sadece kendi edindiğim tecrübeleri paylaşıyorum.
Ama tadı konusunda söylenenler abartıdan ziyade yetersiz belki.  Tadı daha önce yediğim Hiçbir şeye benzemiyor. Yedikçe dur denemeyen bir lezzet. Dolapta makaron varsa buzdolabından aşırmalarda artış olabilir ben den söylemesi.:))
Sözün özü: Korkmayın ve hemen deneyin, bu lezzetin tadına varın. Aklınıza takılan noktalarda sorularınızı rahatlıkla bildiğim kadar cevaplarım.

Zinnur‘ dan aldım. O ben den daha usta olduğundan bir de onun tarifine göz atın isterseniz.

100_29151

  Malzemeler:

  •  70 gr.  ince çekilmiş badem
  • 115 gr. pudra şekeri
  • 3 kaşık kakao
  • 2 yumurta beyazı
  • 5 kaşık şeker
  • Bir fiske tuz

Dolgusu:

  • 60 gr. çikolata
  • 40 gr. tereyağı
  • 1/2 bardak sıvı krema

Yapılışı:

  • Yumurta akları mikserin hızlı ayarıyla çırpılır.
  • Köpük görüntüsünü alana kadar çırpmaya devam edilir ve yavaş yavaş şeker eklenmeye başlanır.
  • Beş kaşık şeker her seferinde birer kaşık olmak üzere yedire yedire yumurta aklarına katılır ve çok sert bir kıvama ulasana kadar çırpılır.
  • Bu aşama da normal beze hazırlandığı gibi orta sertlikte bir köpük oluşunca çırpmayı kesmeyin. Yeterince sertleşti sanarak bu hatayı yaptım ve  sonuç hoş değildi. Çırpmaya devam ederek daha sert bir köpük oluşmasını sağlayın. Ben süre vermeyeceğim çünkü belli bir süreye sadık kalmadım. İlk yapışınız da olması gereken kıvamı anlamak için Zinnur’un verdiği süre olan 2 dakikayı ortalama olarak kullanabilirsiniz.
  • Diğer tarafta kakao, pudra şekeri ve badem tozu elekten geçirilir. (Ben bu işlemi ikinci yapışımda uygulamadım.)
  • Yumurta akları, toz karışıma yavaş yavaş iyice birbirine karışana kadar yedirilir.
  • Hazırlanan karışım sıkma torbasıyla kağıt serilmiş tepsiye bir eu ( ya da 1 ytl.) büyüklüğünde sıkılır ve tepsiyi birkaç kez tezgahınıza vurarak içlerindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlanır. Eğer üzerileri pürüzsüz bir hal almadıysa elinizi hafifçe ıslatıp sıkmadan kaynaklanan tepecikleri düzeltin.
  • Bu arada kremasını hazırlamak için sıvı kremayı kaynama noktasına getirin ve ocaktan alıp çikolatayı ekleyin.
  • İlk sıcaklığı çıkınca tereyağını katın ve iyice pürüzsüz bir hal alana kadar çırpın.
  • Tepsiyi el değmeyen bir yere kaldırarak makaronların kabuk tutmasını bekleyin. Ben size küçük bir sır vereyim: Ben saç kurutma makinemin soğuk ayarında yaklaşık yarım metre uzaktan elimle kontrol ederek kabuk tutmasını kolaylaştırdım. Dikkat edin sadece esinti gibi olsun hızlı üfürerek şekillerini bozmayın. Üzrelerine dokunduğunuzda elinize yapışmayacak bir kıvamda olmalı.
  • Önceden ısınmış 175° deki fırında 10- 12 dakika pişirin. Ama bu süreyi sakın aşmayın.
  • Tamamen soğuyan makaron kurabiyelerinizi şekil ve büyüklüklerine göre eşleştirin ve hazırladığınız kremadan 1 tatlı kaşığı kadar birinin üzerine koyun ve diğer kurabiyeyi üzerine kapatın.
  • En az 4-5  saat buzdolabında ağzı kapalı bir kutu içinde bekletin ve ondan sonra tüketin.

Lezzet avcılarına ısrarla tavsiye ederim.

14 thoughts on “"5 Çayına Lokmalık Minik Tatlar" Etkinliği ve Çikolatalı Macaronla Macaron Olayına Serbest Dalış:)

  1. Bencede makaron hakkında söylenenlerin bir kısmı abartı:) Henüz deneyeme sıra getiremediğim bir tarif.

    Bence sen usta olmuşsun bile! Baksana şu eteklere,fırfırlar havada uçuşuyor:)

    Ellerine sağlık canım..

  2. Ellerine sağlık nefis görünüyorlar,uzun süredir denemek istediğim bir lezzet ,belki senden aldığım cesaretle denerim belli mi olur:))))

    sevgiler…

  3. s.a. sen bu işlerde usta olmuşsun,ancak böyle ayrıntılı ve bana göre zor tarifler harcım değildir.anlayacağın bu işlerin acemisiyim,sizlere afiyet olsun,sevgilerimle…

  4. Merhaba canım, ellerine sağlık çok güzel görünüyor bence de sen usta olmuşsun. Benim henüz cesaret edebileceğim bir konu değil. Ben de dün içli köfte yaptım,hatta bir ara senden tüyolar aldım bazı kararsız kaldığım yerler oldu, tarifini paylaştığın için tekrar teşekkürler. Genelde ablamla felan yaptığım için kıvamını tutturabilir miyim bilemedim senden de yardım aldım, ama güzel oldu,burdaki bekar erkek öğretmenlere akşam yemeği oldu. neyse paylaşmak istedim görüşmek üzere. Nazife

  5. canım bütün deneyimlerini yazman çok hoş….

    aslında tarif aradığım zamanlarda buna benzer ayrıntı istiyorum ve bulamıyorum…..nasıl olduğunu lezzetini neye benzediğini ,hangi aşamada ne yaptığını yazmak tarif arayan insan için çok güzel oluyor…..

    ellerine sağlık….çok beğendim ….nefis olmuşlar belli zaten…

  6. Lavantincim valla senin bu makaronların fotoğrafını görünce, ayrıntılı tarifini okuyunca ve senden makaron yapmanın çok da korkulacak birşey olmadığını duyunca, hiç aklımda yokken ben de denemeye karar verdim bu etekli güzelleri:)..
    Ellerine, sözcüklerine sağlık canım:).
    Sevgiler…
    aslı

  7. Prenses, henüz usta değilim ama çok da zor bir iş değil.
    Denersen sen de hak verirsin.
    Sevgiler…

    Bengisu, hemen dene derim, zor olmadığını göreceksin. Hem bu tatdan mahrum olma, zira nefis birşey…
    Sevgiler…

    Nisanur, aslında ben de öyle pastazdı filan çok vakit ayıramam. Makaronlar hakkında çok övgü duyunca ve biraz bezeye benzettiğimden denemiştim. Hiiç pişman olmadım çok lezzetliydi.
    Muhabbetle…

  8. Nazife, ilk içliköfte yaptığımı hatırladım.:) Ben de hep annem, ablam veya teyzemle yapmış hiç tecrübe edinmemiştim. Bu tür tüyolar çok işe yarıyor, benim de yardımım olduysa ne güzel.
    Hem ne hoş bir ziyafet olmuştur misafirler için.
    Muhabbetle…

    Sevgili Hansa, tavsiye ederim. Hem güzel hem lezzetli.
    Sevgi ve selamlar…

    Teşekkür ederim Hayat abla. Sevgiler ben den…

  9. Nalan, bakma tarfilerin abartılmasına. İlk fırsatta dene bence. Memnun olunacak bir tad.
    Muhabbetle…

    Disal, kesinlikle katılıyorum. Ben de bilmediğim tariflerde ayrıntı arıyorum hep. Yapmak isteyenlere kolaylık olursa sevinirim, benim yaşadığım zorlukları yaşamamış olurlar.
    Muhabbetle…

    Aslı, ne güzel bak birine cesaret verdim.:) ama inanki, nefis bir tadı var. herkes yemeli yani:))
    Yapınca paylaşırsan biz de görürüz.
    Sevgiler…

  10. eline sağlık lavatin püf noktalarını yazan bir blog aramıştım bende yaparken iki kez denedim bloğumdaki kadarını başardım ama saç kurutma makinası iyi bir yöntem ve şekerini ben az koyduğumu farkettim paylaşımın için teşekkürler bir dahaki sefere senin yayınladığın tarif deneyeceğim sevgiler

Bir Cevap Yazın

