Lavantin' den Mis Gibi Çörek

Hamurla oynamayı çok sevdiğimden, hamur isi yaparken  geliştirmeler yapmayı çok seviyorum. Teknik ve malzemede oynamalar çok farklı tatlar ortaya çıkarıyor. Bu çörek uzun bir süre zihnimi kurcaladı ve sonunda hayata geçirdim. Kat kat ve mis gibi tereyağ kokusu insani yemeye davet ediyor.  Biliyorsunuz  çok beğenmediğim tarifleri vermiyorum. Bu çörekler de gerekten denenmesi gereken nefis ikramlıklar.
yemek_004

  Hamur malzemeleri:

  • 1 kutu sıvı krema
  • 2-3 kaşık sıvı yağ
  • 1 yas maya
  • Tuz
  • 3 kaşık seker
  • Mayayı eritmek için 1 bardak su
  • 1 yumurtanın beyazı  (sarisi üzerine sürülecek)
  • Aldığı kadar un

Hamurun üzerine sürmek için 200 gr oda ısısında tereyağ.

Yapılışı:

  • Hamur hazırlanıp mayalanmaya bırakılır.
  • Mayalanan hamur iki bezeye ayrılıp her beze fazla bastırmadan yarim cm. kalınlığında açılır
  • Tereyağının yarısı açılan hamurun üzerine eşit bir sekil de sürülür.
  • Bu asama da seker, çekilmiş fındık veya ceviz gibi eklemeler yapabilirsiniz.
  • Yağ sürülen hamur bir ucundan baslanarak sarılır.
  • Rulo seklindeki hamur iki parmaklık parçalara kesilip buzdolabına konarak yarim saat bekletilir.
  • Diğer bezeye de ayni işlem uygulanır.
  • Buzdolabından aldığınız hamurların bıçakla kesilen iki ucundan tutarak bu uçları büzülür.
  • Rulonun katları en dışta kalan üst  katin içinde kalacak şekilde büzülüp, iki uçtan içine doğru bastırılır.
  • Yağlanmış tepsiye dizilerek yumurta sarisi sürülür ve 15- 20 dak. tepsi mayası beklenir.
  • 200° de pişirilir.
18 thoughts on “Lavantin' den Mis Gibi Çörek

  1. Canım hayırlı olsun yeni bloğun;)

    Özel değilse neden değişiklik yaptığının öğrenebilir miyiz?

    Başarıların devamını diliyorum, güzel lezzetlerde buluşalım inşallah…

    Muhabbetle…

  2. s.a.hımmm mis gibi kokuları duyar gibi oldum.çörek hamurunun içinde krema oluşu ilgimi çekti.Mutlaka denemeliyim.Çok leziz görünüyor.ellerine sağlık kardeşim .hayırlı vakitlerin olsun…

  3. çöreklerin resmini göremedim ama tariften benimde ara ara yaptığım,çocuklarımın çok sevdiği keteye benzettim.Ellerine sağlık,Allah’a emanet ol,sevgilerimle…

  4. Şükran’cığım, geçiş sebebini ‘Kakolu Kurabıye” yazımda yani cuma yazımın altındakı yazıda bulabilirsin.
    Daha hayırlı olacak ınşallah.
    Sevgiler, selamlar…

    Cahidem, senın de vaktın hayırlı ve bereketli olsun. Ben bu tür hamurişlerinde kremayı cok kullanırım ve sonucdan cok memnun kalıyorum.
    Selametle…

    Teşekkür ederım Banu, emin ol çok nefislerdi.:)
    Selametle…

  5. Nisanur, sen den de o ketenin tarifini alırız artık.:) ben geliştirdim diyorum ama hani çok d farklı değil zaten. Daha önce bu tarz birşey görmediğimden geliştirme dedim.
    Sevgiler canım…

    Teşekkür ederim Gülşen. Daha öne de bu ödülü almıştım ama rahtsızlığımdan cevaplayamamıştım. Sen de inşallah mazur görürsün.
    Sevgiler…

    Bengisu, dediğin gibi, hem lezzet hem hamurun yapısını etkiliyor krema.
    Sevgiler…

    Ay-sultan, beğeneceğini düşünüyorum. Çok hoş bir tadı var.
    Selametle…

  6. Senin bu hamurla oynamalarin böyle güzel tarifler cikariyor ortaya,ben ins icine findik ve seker serpmeyi düsünüyorum.Denenecek listesine alindi bile:)
    Bu tür hamur islerinde bende krema kullanirim ve hep memnun kalmisimdir:)
    Ellerine saglik canim.

    Selam ve dua ile…

    Serap.

  7. mmmmmm resım enfes ama bana bır sure cızzzz:(:(:( ya bende senın gıbıyım okada cok denemeler yapıyorum bzaen ama begenezsem yayınlamıyorum,tıtız arkadasım benım,ama krema alır almaz ogluma deneyecegım..elcegızlerıne saglık canım….

  8. Selam canım, epeydir yorum yazmamıştım,özlemişim.Öncelikle hayırlı olsun,yeni siten. takibe devam edeceğim inşallah. Çöreklerde süper görünüyor şu an yapma imkanım olmadığı ve dışardan alınanları da sevmediğim için daha cazip geliyor.Bu arada bende bir blog oluşturmayı düşünüyorum zaten ne zamandır düşündüğüm birşeydi ama burda çok fazla bir şey yapamayacağım için erteliyordum ama bu aralar sıkılmaya başladım,yeni bir uğraş olsun diye başlamak istiyorum.bakalım kısmet…sevgilerimle…Nazife

  9. Afedersin Gülsen.;) Yanlış yazmış olmalıyım.
    Ayrıca anlayışın için de teşekkür ederim.

    Melek, bu zaaflar bize yeter.:) Yaş biraz ilerleyince hangi yemeğe zafımız olmuyor kı?
    Sevgiler…

    Teşekkür ederim Serap, mutlaka dene.
    Hoşuna gidecek yeni bir tarifin olacaktır.
    Selametle…

    Saliha, cz mız yiyoruz. Çok problemmim olmasada yine de bir kaç kilo vermek isterim, daha rahat hareket edebilmek adına.
    Sen oğluna yapınca, didikle bir kaç yerinden. Bu kadar dan bişey olmaz.:)

    nazife, ne güzel bir haber bu. Senin adına da kendi adıma da sevindim. Bir blog arkadaşım daha olacak.:)
    İnşallah hayırlı olur senin için.
    Haberlerini bekliyorum.
    Muhabbetle…

  10. lavantincim yeni adresin hayırlı olsun…..

    bende hamurla oynamayı severim..ama yoğurma konusunda biraz üşengecim…

    ellerine sağlık..çok güzel görünüyor….

Bir Cevap Yazın

