Kakolu Kurabiye

WordPress’ den herkese merhaba.  Blogumu takip eden dostlara karşı biraz sorumsuzca davrandığımın farkındayım. Uzunca bir zamandır güncelleyemiyor, hatta yorumlara dahi cevap yazamıyorum. Bazı şeylerin üst üste gelmesinden oluşan bu aradan dolayı üzgünüm ama, inşallah artık herseyin eski haline döneceğini ümit ediyorum.

WordPress’e geçişimle ilgili sorular aldım. Nedenini merak eden arkadaşlar olmuş. Aslında nedeni bir çok blogcuyu Blogger’den ayıran sebeple ayni. Destekçisi olmak istemediğim bir zihniyete ait çünkü. Bologger’ deki bloglar ücretsiz sağlanan hizmetler olarak da düşünülebilir ama, ben artık bu servisi kullanmak istemiyorum. Bu benim kişisel görüşümdür. Üstelik ben aylar öncesinden beri böyle bir taşınmayı planlıyordum zaten. Sadece gerçekleşmesi için bir adim daha attım o kadar.

  Bu gün vereceğim tarif hem göze hem damağa hitap edecek hoş bir kurabiye tarifi. Çikolatalı, fındıklı, kıtır kıtır nefis bir tat.

                                                  100_2989

  Malzemeler:

  • 50gr. fındık (çekilmiş)
  • 200gr. tereyağ/margarin
  • 100gr. pudra şekeri
  • 50gr. bitter çikolata (rendelenmiş)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı süt
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 300gr. un

Yapılışı:

  • Çikolata ve tereyağını benmari usulüyle eritip şekeri ilave ettim.
  • Çikolatalı karışıma diğer malzemeleri de katip yoğurdum.
  • Plastik bir falyaya sardığım hamuru bazen tezgaha bastırarak bazen elimle düzelterek uzun bir dik dörtgen oluşmasını sağladım.
  • Buzdolabında 20 dakika beklettim.
  • Buzdolabından çıkarıp keskin bir bıçakla 1 cm. den daha ince olacak şekilde dilimleyip yağlanmış tepsiye dizdim.
  • Önceden ısıtılmış 180° de pişirdim.
35 thoughts on “Kakolu Kurabiye

  1. hayırlı olsun yeni sayfan.bizim için hiç öenmli değil hangi adreste olursan ol seni takipteyiz inşallah.

    kurabiye burdan bile kıtır kıtır görünüyor canım ellerine sağlık
    .
    sevgiler

  2. Etkinliğime buyurun
    Gönderen :AYŞE
    36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    09 SUBAT 2009 – 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE”PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA ” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

  3. kurabiyeler çok farklı görünüyor ,içinde fındık olunca da mutlaka harika olmuştur.eline sağlık.

  4. Hosgeldinnn ben hep word presi sevdim benim icin blogerdan daha kullanisli ilk turkiyeden kapandiginda bile blogera gecmedim her hangi bir sorun olursa wordpres ile ilgili yardimci olmaya calisirim..
    tariflerini herzaman zate cok beyenirim bu kurabiylerde muhtesem gozukuyor ellerine saglik..

  5. Merhaba. Tariflerin hepsi birbirinden güzel yazılar birbirinden anlamlı. Eğer sakıncası yok ise size bir konuda soru sormak istiyorum ama bu bölümün çok uygun olmadığını düşünüyorum 🙂 Mümkünse bana vereceğim mail adresimden dönermisiniz ?

    dagdelennilhan@yahoo.com

  6. s.a. vaktin hayır olsun kardeşim.Seni bu onurlu kararından dolayı kutlarım ve sonuna kadar destekçinim.inşaallah bizler hayra öncülük edenlerden oluruz.
    Kurabiyen çok şık ve leziz görünüyor ellerine sağlık…

  7. Tesekkür ederim Özlem’cigim.
    Kurabiyeleri tavsiye ederim.

    Muhabbetle…

    Estagfirullah Zeytin tanesi, güzel bakan güzel görür.
    Sevgiler…

    Papatya, ben de sekillerini uzun uzun seyrettim zaten.:)

    Selamlar…

  8. Tesekkür ederim Semra, insallah hayirli olur.
    Selametle…

    Sagol Seval, hazir diye yutturabilirmiziz sence gelenlere.:)

    Selametle…

    Tesekkürler Nino.
    Hayirli günler canim…

  9. Ayse arkadasim, insallah vakit bulursam katilirim.

    Basarilar…

    Sevgili Nisanur, tesekkür ediyorum.
    Selametle…

    Sevgiler ben den Senem, tesekkür ederim.

    Sevgili Asya, sicak ve samimi yorumun icin tesekkür ederim.
    Ayrica yardim talebinini de ihtiyac duydugumda degerlendirecegim insallah.
    Allah’a emanet ol…

  10. Sevgili Yosun, sagol, insallah hayirli olacak.
    Tesekkür ediyorum canim.

    Estagfurullah Elcin, hayranlik olusturacak ne yapiyorum ki?
    Yaptigim yemekler sadece…
    Selametle…

    Nihan hanim, elbette cevabini bildigim bir konuysa seve seve yanitlarim. Ben size adresinizden ulasacagim insallah.

    Tesekkür ederim Melek’cigim. Gelenlere artik hazir deriz.:)
    Sevgiler…

    Cahidem, sagolasin canim destegin icin. Insallah dedigin gibi olur. Sonuca varmak degil yola cikmak ve o yolda caba sarfetmek önemlidir degil mi?
    Selametle…

  11. Lavantin yeni yerin hayırlı olsun, kurabiyeler nefis görünüyor, hem kakaolu hem çikolatalı, tam bizim ufaklıklara göre:))
    selamlar…

  12. Çok güzel görünüyorlar,çok şık olmuş bu kurabiyeler,
    kakaolu ve çikolatalı çok lezzetliye benziyor
    denemem lazım:)
    ellerine saglık…

  13. Tesekkür ederim Hatice. Ufakliklar söz konusuysa haklisin, sevecekleri bir tat.

    Sevgiler…

    Sagol Seda. Insallah daha hayirli olur.

    Muhabbetle…

    Aysultan, görüntü ortada tadiysa gercekten nefisti. Basit tekniklerle ne güzel sekiller elde ediyor insan.
    Selametle…

  14. Hayirli olsun canim,
    Cok da guzel olmus kurabiyen. Kagit Kebabi da oyle. Bende gormus olmayasin:))
    Sevgilerle
    Nurgul

  15. Selamlarimla,lavantin.
    Ben de gectim wordpresse hayirli olsun naim yeni siten:)
    Ayrica ben tavugun üzerine ve cayimin anina kurabiyeleri aliyorum:)
    Eline saglik canim,bende bekliyorum seni;)

    Selam ve dua ile…

  16. Simdi Betül mü desem Ayse mi? Farkli e posta adresleri ve isimler ama IP numaralari ayni!
    Yine de tesekkür ederim, saka gibi yorumlar olsa da…

Bir Cevap Yazın

