Cuma Yazıları – Strese Girenin İmanından Şüphe Ederim…

Müberek cumanın cümle Muhammed ümmetine hayır ve bereket getirmesini diliyorum.
Bu güzel cuma sabahi güne yine Tahir Büyükkörükçü hocanin o güzel vaaziyla başladim. Takip etmek isteyenler Kon tv.’ de her sabah Türkiye saati ile 09 ile 10 arasında bu doyulmaz vaaz dan faydalanabilir.

Geçenlerde Bir arkadaştan aldığım ve okuyunca ” Kendine gel!” dedirten bu güzel yazıyı sizinle de paylaşmak istedim.

Geçen yıl memlekette bir arkadaşla otururken hayatın sıkıntıları ve zorlukları konuşulmaya başlanınca bende kendisine stres ve stresle mücadele hakkında bildiklerimi anlatmaya başladım. Arkadaşım da benimle birikimlerini paylaşıyordu. Bir ara babamın söylediği ‘Strese girenin imanından şüphe ederim!’ lafını attım ortaya. Arkadaşım ‘doğru bir cümle’ dedi. ‘Hatta bir insan stres yüzünden hasta olursa Allah o insana bunun hesabını bile sorar’ dedi.

Stres, halkın bildiği ve kullandığı anlamıyla, sıkıntıları kafaya takmak demektir. Sıkıntılar insanı mutsuz ediyor. Mutsuzluk insanı hasta ediyor.
Kimisi hastalıklarla mücadele etmekten yoruluyor. Mutsuz ve hasta oluyor.
Kimisi ailesiyle problemler yaşamaktan bunalıyor.
Kimisi çocuklarıyla baş edememenin sıkıntısını yaşıyor.
Kimisi maddi sıkıntılarla boğuşuyor.
Kimisi çevresindekilerin kendisini anlamadığından dert yanıyor.
Kimisi bir sevdiğini toprağa verince hayata küsüyor.
Hayatta insanı strese sokan o kadar çok şey var ki. Herkes kendisine dert edecek bir sıkıntı bulabilir.
Stresle iman arasında bir bağlantı var mı dersiniz?
Sıkıntılarla dolu bir hayat denilince benim aklıma hep Peygamberler geliyor. Allah Peygamberlerin kıssalarını ayrıntılarıyla bize niçin aktarıyor dersiniz? Okuyup, ibret almamız için değil mi?
Peygamberlerin hayatlarından yola çıkarak bazı sorular sormak istiyorum.
Hastalığı kafaya takıp bunalıma giren insan ‘Allah’ım beni niçin hastalıkla imtihan ediyorsunuz ki?’ demiş olmuyor mu?
Hz. Nuh’u oğluyla imtihan eden Allah, sizi evlatlarınızla imtihan edemez mi?
Hz.İbrahim’i babasıyla imtihan eden Allah, sizi öz babanızla imtihan edemez mi?
Hz. Lut’u eşiyle imtihan eden Allah’a, ‘Beni niçin eşimle imtihan ediyorsun ki?’ deme hakkına sahip olduğunuzu mu düşünüyorsunuz?
Hz. Yusuf’u kardeşiyle imtihan eden Allah, belki sizi de kardeşlerinizle imtihan ediyordur!
Tüm peygamberlerin hayatları sıkıntı (imtihan) dolu olduğuna göre, bizim hayatımızda da bazı sıkıntıların olması hayatın bir parçası değil mi?
Anne veya babasını kaybedince bunalıma giren bir insan Allah’a ‘Benim annemi / babamı niye alıyorsun ki?’ deme hakkına sahip olduğunu mu sanıyor?
En büyük acı evlat acısıdır!’ denir. Bu acıyı yaşayan anne babalar ‘Allah kimseye yaşatmasın!’ derler.
Alemlere rahmet olarak yaratılan Hz. Muhammed Mustafa’ya bile torpil yapmayan Yaratıcının, bize torpil yapmasını beklemeye hakkımızın olmadığını hiç düşündünüz mü? Beş defa evlat acısıyla imtihan edilmiş bir Peygamberin ümmeti olduğumuzu bilmek zorundayız.
‘Kardeşim onlar Peygamber, biz insanız’ diye kimse itiraz etmesin. Peygamberler de bizler gibi üzülen, ağlayan, Allah’a sığınan insanlardı. Allah tarafından özel seçilmiş oldukları gerçeği ‘insanı’ acılara tepkisiz kalacakları anlamına gelmez. Bize düşen hayatı doğru anlamaktır. Unutmamalıyız ki, Peygamberlerine torpil yapmayan Allah, bize de torpil yapmaz.
Stres ile iman arasındaki ilişki kafamın içinde uzun zamandır dolanıyordu. Bir okuyucum bana öyle bir söz gönderdi ki, o sözü okuyunca kafamın içinde dolanan cümleler köşe yazısına dönüştü. Bu yazıyı da o güzel sözle bitirmek istiyorum.
Çok sıkıldığınız zaman bu cümleyi hatırlayın. Hatta bana kalsa pano haline getirilip ev veya işyerinin duvarlarına asılması gereken bir söz.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, ‘Benim büyük bir derdim var!’ deme, derdine dönüp ‘benim büyük bir Rabbim var!’ de.

Sait ÇAMLICA
Eğitimci – Yazar
http://www.saitcamlica.com sayfasından alıntıdır.

20 thoughts on “Cuma Yazıları – Strese Girenin İmanından Şüphe Ederim…

  1. Yine çok anlamlı bir yazıyla gönüllerimizi ferahlattın sağolasın…Başlığı okuyunca ürperdim çünkü bende stresli bi insanım,herşeyi fazla kafaya takıyorum.Ama en azından yanlış yaptığımı biliyorum ve düzeltmek için çaba sarfediyorum.Gerçekten peygamberlerin hayatından verilen örnekler diyecek söz bırakmıyor,bizim şikayet etme hakkımız kalmıyor.Hayatımızdaki güzelliklerin en önemlisi sağlığımızın kıymetini bilip bolca şükretmeliyiz. Erzurumdan sevgilerimle Nazife

  2. Hayırlı cumalar canımAllah razı olsun bu yazıyı paylaştığın için.Mehtap tv de izlemiş düşüncelerini çok beğenmiştim Sait bey’in soyadını unuttuğum için sitesini ziyaret edememiştim.Burda görünce hemen hatırladım ve çok mutlu oldummm:)

  3. lavantin,rabbım ımanımızı ve sabrımızı sabıt kılsın…okurken mahfoldum:( içim eridi bitti rabbıme karsı vefasızlıgımdan:(((

  4. canim blogunun muptalasi oldum yazilarinsa bir harika kendimizden hep birseyler buluyoruzhemen hemen hergun goz atiyorum blogunza yemeklerinizide soylemeden gecemicecegim super bende gurbette yasiyorum dort gozle o yazilarin devamini ve yemeklerin devamini bekliyorum hayirli cumalar

  5. Söyledikleri güzel şeyler,genede stres ile iman arasında bu kadar kesin bir ilişki kurulmasını doğru bulmuyorum.Bedenimizle ilgili sorunlar yaşadığımız gibi aklımız ve hislerimizle ilgili sorunlar da yaşayabiliriz.Doğum sonrası depresyon diye bir şey var mesela.Tamamen hamilelik esnasında salgılanan hormonlarla alakalı olarak ortaya çıkıyor.Çevremde psikolojik tedavi gören bir çok insan var,onların imanından şüphe etmek bana düşmez diye düşünüyorum.Konunun uzmanı değilim tabi yanılıyorsam Allah affetsin,kusuruma da bakılmasın:)Paylaştığın için teşekkürler.

  6. canım Allah razı olsun..bu cümleyi inşallah hiç unutmam…dediğin gibi görülebilecek biyerlere asmak lazım…..hayırlı cumalar…

  7. çok güzel bir yazı.çok sağol arkadaşım Allah razı olsun ….tamda bu günlerde bazı sıkıntıların üst üste geldiği bir dönem geçirirken bu yazı bana çok iyi geldi… nacizane düşüncem fani hayatın bir cilvesi olan stres aslında yaşamak zorunda olduğumuz bir sınav …sınav heyecanını ,sıkıntısını,endişesini,korkusunu yenmek içinde Rabbimize sığınmamız gerekir.bizi yaradana tam teslimiyetle yönelirsek elbet bizim yardımcımız olacaktır.yeterki yönümüzü şaşırmayalım…sevgilerimle….

  8. aman ya Rabbim şu son cümleye vuruldum ben …nasıl güzel bir söz öyle..bundan böyle yeri geldikçe kullanacağım inşllh.çok teşekkürler lavantin bu güzel yazı için.22 yaşında vefat eden bir genç tanıdıgım vardı.ve hep der di ki;edepsizliğin adını stress koymuşlar))gülerdik))onu yadettim yazınla birlikte..elhmdllh hayatımda strese girmedim.inşllh girmeyeceğimde…selametle kal

  9. Birden arkamda buraktiklarimianimsayinca utandim silkindim resmen….en ufak seyleri bile o kadar cok kafaya takan biriyimki bu yüzden bazen bas arisi bazende cesitli ufak hastaliklar geciriyorum bu yaziyi okuyunca aladimki hersey bosunaymis….Bu güzel ve yararli yazi icin tesekkürler canim sevgiler….

  10. Nazife, ahir zaman alemeti diyorum ben. Yoksa insan bu kadar bilincli bir halde bu kadar yanlis yapmaz. Hepimiz biliyoruz öfke, stres vs. nin yanlisligini ama kurtulamiyoruz. Allah dilamesse olmaz elbet. Az dua mi ediyorz acaba?Sevgiler…Dilek, ben de ilk tv. de görmüs fikirlerini ve konusmasini cok begenmistim. Sana da vesile olduguna sevindim.Muhabbetle…

  11. Saliha, eriyip bitmemek imkansiz ama bu da yeterli olmuyorki nefsi yola getirmeye!…Yine öfke, yine stres, yine pismanlik devam edip gidiyor.Duna katilioyrum canim…Isimsiz yazan arkadasim, senin gibi takipcilerimi tanimak benim icin mutluluk verici. Sana hitap etmem icin en azindan rumuz kullansaydin iyi olurdu.tesekkür ediyor ve yorumlarinla yine bekliyorum…

  12. Gamze, gercekten ibretlik ama ibret alip da hayata gecirebiliyormuyuz o tartisilir. En azindan kendi adima bunu söyleyeyim.Selam ve dua ile…Kitchen Sweet Kitchen, aslina bakarsan insanlari böyle itham etmek insani ürkütüyor. Ama maddi ve manevi hastaliklar elbette var. Saniyorum ki kastedilen ruhi hastaliklardan ziyade kara basan gibi toplumun üzerine cöken basik sters havasi. Imanla sikintilarin üstesinden gelme arasinda direk bag var. Sikintinin tanimini yaparsak nedenleri, sonuclari, getiri ve götürülerini hesaplarsak, müslümanin ayagina degen tas bile gereken tevekkül varsa fayda saglar. Biz hayati olmasi gerektigi gibi kaldiramiyoruz. Hayat gitgide dogruluk ve fitrat ekseninden kayiyor. Fitri olmayan düzenlerin de insanin ruh sagligini bozmasi kacinilaz bir gercek. Kötü olaylari inceledigimizde her zaman, ama her zaman altinda fitrata karsi davranis, dolayisiyla mutlaka Allahi’in dedigine muhalif hareketler oldugunu net olarak görüyoruz. Zaten bunun aksini söylemek bir cesit inkar olurdu herhalde.Yani toplumun cok da tevekkül ve sabirla yasadigi söylenemez, dindar olsun olmasin. Sonuc olarak düzeni kuranin düzenine karsi hareket arkasindan sikinti getirir. Senin ne demek istedigini de anliyorum. Bu durum biraz “Balik bastan kokmus” sözünü hatirlatiyor bana.Sevgiyle canim…

  13. Yesim, zaten sorun da tevekkülümüzün azligi. Herseyi kendi kontrolümüzde saniyor ve bunun ykünü tasiyip duruyoruz. Oysa kendi yapmamaiz gerekenin tek kiyasi Allah rizasini gözeterek yapip gersinin gerekli merciye havale etsek bu stresi yasamaya ne gerek var. Ahir zaman alameti ki, bunlari anlatiyor ama yapamiyoruz…Muhabbetle…

  14. Sevgili Leyya, ben tesekkür ederim canim. Sadece vesileyim ben. Duymamiz dilendi ve duyuruldu size ve bana…O sözü kime söylediysem ayni tepkiyi verdi. Ben de yazip göz önüne asmaya karar verdim.Selametle…

  15. Seval, tk sen mi canim tek sen mi?..Hepimiz ayniyiz! Kendi vazifemizi de takiyoruz baskalarinin yapmasi gerkenleri de. Bu yüke kim dayanir, elbet gelri ruhi hastaliklar.Allah rahmet eylesin ama arkadasin ne güzel söylermis. Annamein yükü ben de n cok fazla olmasina ragmen ne benim kadar sinirli ne de stresliydi. O zaman bzi simartan rahatligimiz olmali…Muhabbetle…

  16. Tam da zor günler yaşadığım şu dönemde,kendi kendime hatırlatmaya çalıştıklarımı yazında okudum.Her cümleden bir şeyler aldım kendi payıma…Rabbim hayatımıza geçirebilmeyi nasip etsin…sevgilerimi gönderiyorum…

  17. slm yeni sayfan hayırlı olsun bu geçişin konusunda biraz bilgi verirmisin sayfanın düzeni çok hoş bu hizmet ücretlimi ayrıca stres konusunda bende sana katılıyorum diğer insanları değerlendiremem ama kendi açımdan eğer strese düşersem tek aklıma gelen herşey rabbimizin bize alışverişi diye düşünmelisin diye düşünüyorum ve tahir hocayı fırsat buldukça dinliyorum rabbim ona ve onun gibi büyüklerimize sağlık sıhhat versin başımızdan eksik etmesin inşallah sevgiler 🙂

  18. Sevgili Selda, Tahir Hoca gibi güzel bir ortak noktamiz var demek.:) Gecisim konusunu yazimda anlatmistim. Bu servis de blogger gibi ücrestiz. Begenmene de ayrica sevindim.
    Görüsmek dilegiyle…

    Bengisu, hepimizin bu derslere ihtiyaci var.
    Muhabbetle canim…

Bir Cevap Yazın

