Köfteli Kuru Patlıcan Sarması

Yemeğin ismini duyunca insanın Edirne’liler gibi “breh, breh” diyesi geliyor.:))) Ama yapılışı kolay ve zaman almayan hatta paratik diyebileceğimiz bir ana yemek. Kuru patlıcanı çok sevdiğimden ve kuru patlıcanın Antep yemekleri dışında kullanım alanlarını bilmediğimden, çok ilgimi çekti tarifi. Geleneksel bir yemek olduğunu biliyorum ama, nereye ait oldugunu bilmiyorum. Kuru patlıcan kullanabileceğiniz gibi, taze patlıcanı kızartarak da yapabilirsiniz. Ben tamamen kayınvalidemin anlatımına göre yaptım. Belki aslında ufak farklılıklar vardır.

 
yemek_009
Malzemeler:
  • 20- 25 tane uzunlamasına kesilip kurutulmuş patlıcan
  • 300 gr. kıyma
  • 2 tane kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 dilim bayat ekmek

Maydanoz

  • Karabiber, tuz
Üzerine dökmek için:
  • 1 tatlı kaşığı salça, 1 bardak su, sıvıyağ
Yapılışı:
  • Kuru patlıcanları üzerini geçecek kadar suda haşladım. ( Tırnak geçecek yumuşaklığa gelmeliler.)
  • Köftenin malzemelerini hazırlayarak normal bir köfte harcı yoğurdum.
  • Minik köfteler yaparak patlıcanları kenarlarına sardım. (Resme bakın.)
  • Patlıcan sardığım köfteleri tepsiye yan yana dizdim.
  • Sıvıyağı tavaya koyup salçayı kavurdum ve suyunu koyup bir taşım kaynattım.
  • Salçalı suya bir miktar tuz ve pul biber ekleyerek tepsideki malzemenin üzerine gezdirdim.
  • 2oo° de ısıtılmış fırında suyunu çekene kadar pişirdim.
20 thoughts on “Köfteli Kuru Patlıcan Sarması

  1. harika görünüyor ellerinize sağlık…keşke patlıcan yiyebilseydim.ama kabak kullanarak en yakın zamanda deneyeceğim…sevgilerimle…yeşim….

  2. Merhaba.. Blog spotta çok yeni sayılırım.. Blogları ve arkadaşları tanıma amaçlı gezerken bloğunuzu gördüm.. Çok güzel tarifler var.. Bu son paylaştınız tarif çok farklı geldi.. İlk defa duydum.. Elimin altındada bi dolu kuru patlıcan varken bu lezzetli yemeği denemek isterim doğrusu.. Ellerinize sağlık. Her daim sevgi ve sağlıkla..

  3. merhaba lavantin… Köfteyi ailecek severiz. Patlıcanı da severiz. Bence bu yemek bize göre:) Kurutlmuş patlıcan bulamayı ama artık bizde tazesini kızartırız:)Ellerine sağlık

  4. Edirneli degilim ama yinede breh breeh beeya,gercekten nefis görünüyor.Kuru patlicandan olmasi daha güzel bir lezzet katmistir mutlaka.Ellerine saglik canim,mutlaka denemem lazim.Sevgiyle kal.

  5. harika gorunuyor ellerine saglikkuru patlican dolmasini cok severim senin yemegin nefis olmus uzun halde kurutulmus patlican bulursam hemen hazirliyacam canim afiyet olsun,sevgiler

  6. lavantıncım ben uzunlamasına kesılmıs ve kurutulmus patlıcan buralarda hııııccc gormedım ama normal patlıcan kurusuylada olmazmı ki….breh!! brehh!! brehhh!!!!! ellerıne saglık…

  7. Annem tazesiyle yapar bu yemeği… Yanına bir de domatesli pilav… Ellerine sağlık Sevgili Lavantin…

  8. ellerine sağlık nefis görünüyor, ben de bu yemeği taze patlıcanla yapıyorum, çok severek yiyoruz.buralarda satılan kuru patlıcanlar genelde 2 ye 3 e bölünüp içleri oyulmuş ve kurutulmuş şekilde, uzunlamasına olanına hiç rastlamadım…selamlar…

  9. Sevgili yesim, ne yazik patlican sevmemen. Ben her haline hatta cig patlicana bile hayir demem.Ama kabakla da hatta kuru kabakla daha da güzel olur. Yemekteki kuru sebzenin kattigi tad bence cok yakismisti.Sevgiler…Sevgili deniz, aramiza hosgeldin. tesekkür ediyorum ayrica, begenmene sevindim.Denersen sayfandan takip ederim insallah.Selamlar…

  10. Tesekkür ederim Aysultan, ben deeee.:)))Fatma Betül, önce tazesiyle dene sen. Ama seneye belki bu sekilde kurutmaya bile baslarsin.:))Sevgiler…

  11. Yaren,cigim, mutlaka dene. Kuru patlicanin o kendine has tadi, köftenin agirligini dengeliyor ve cok nefis oluyor.Selamlar…Tesekkür ederim Filiz,cigim. siddetle tavsiye ederim, biz cok begendik.Muhabbetle…

  12. Sevgili Saliha, sanirimki dedigin patlicanla da olur. Patlicanlari hasladiktan sonra diklemesine ikiye bölersen daha iyi olur herhalde. Galiba uzun patlicandan kurutuyorlar Konya’lilar.Sevgiler…Domatesli pilav fikrine bayildim…Eh eskiler damak tadlarini iyi biliyorlar.Selamlar…

  13. Sevgili Zerrin, güzel teklifin icin tesekkür ederim.Ama zaten benim bloger disinda farkli bir adla kendime ait bir sayfam var. Bloglar arasindaki ilskiden dolayi tercih etmistim simdiki blogumu.Sana basarilar diliyorum…Hatice, tabi her ürün heryerde olmuyor. Ben de buralarda bolca görüyorum o garip kurutulmus patlicanlardan.:))Taze patlicanla da nefis olur elbette.Selamlar…

  14. canım elerıne saglık cok ıstah acıcı bu valla denemelııym en yakın zamanda bende öpüldün kocaman…

Bir Cevap Yazın

