Cuma yazilari – Sandıkta Ne Var?

Allah’in kulu, Muhammet’in ümmetiyim diyen herkesin cumasi hayirli ve bereketli olsun.

Uzun zamandir cuma yazisi yazmiyorum. Oysa önceki sene yaz tatilinde sayfada devam eden tek bölüm cuma yazilariydi. Gecen sene den bu seneye neler oldu, neler degisti de cuma yazilarina bile ara verdim? Iyi bir muhasebe yapmali. Bazi seyleri de ihmal etmemli sorumluluklar adina.

Kelimelerin, ata sözlerinin vs. kökenini hep merak etmisimdir. Sik sik duydugumuz “Ayagini sicak tut, basini serin.” sözünün hem devami oldugunu, hem de kimin dedigini bu cuma yazisinda okuyalim isterseniz:

Lokman Hekim, ailesine bir sandık bırakarak şöyle demiş:
“Ben öldükten sonra bu sandığı açmadan satışa sunun, oradan alacağınız paralar sizindir.”Lokman Hekim vefat edince ailesi onun bu isteği üzerine sandığı satmış. Sandığı alan şahıs ise heyecanla
“Acaba sandıkta ne var” düşüncesiyle sandığı açınca, üzerinde şöyle yazan bir kemikle karşılaşmış:
“Ayağını sıcak tut, başını serin; Kendine bir iş bul, düşünme derin…”


Eklenti:

Sevgili Fulya günler öncesinden benim adimi blog ödüllüleri listesinde zikretmis. Ben vafasiz arkadasi ise, dikkatinden kacinca ona direk tesekkür etse de, sayfasinda yer vermeyi ihmal etti. Fulya’cigim özür dilerim sen den.

Ben en sona kalanlardan oldugumdan ödülü birkac kisiye degil de Beni seven, dost ve arkadas olarak kabul eden herkese veriyorum. Hangi blogcu arkadasim, yüreginde beni tanimadi halde güzel birseyler hissediyorsa bilsin ki, bu ödül onundur.



14 thoughts on “Cuma yazilari – Sandıkta Ne Var?

  1. EVET CUMA YAZILARI ILE BIZI IHMAL ETTIN:( …MU’MIN MU’MIN ARKADASININ YUZUNE BAKINCA ALLAHI ANIMSAR SÖZÜ SİZDE DÜÇAR OLMUŞ..BEN HER SAYFANIZI ACTIGIMDA BUNU HISSEDIYORUM..RABBIM SIZI VE BIZI COK SEVSIN VE SEVDIGI KULLARDAN EYLESİN..GERİSİ HAVA-CİVA,YEMEKMİŞ,ETKINLIKMIS VSVSV….ALLAHA EMANET OLUN…SEVGILERIMLE ARKADASIM…

  2. Hayirli cumalar diliyorum,hosgeldin ayrica:)Kurabiyeler nefis olmus eline saglik canim,ödül icin tebrik ediyorum ve ben de üzerime aliyorum;)selamlarimla,serap.

  3. merhaba lavantincim. hoşgeldin tekrar… Ay benim babam da bu sözü sık sık söyler. Bak lokman hekim de miras bırakmış bu sözü

  4. demek bu ödül banada geliyor:) üzerime alındım doğrusu . bu arada Cuma yazın her zamanki gibi yine güzel ihmal etme Cuma yazılarını benim gibi hayırsız çıkma hayırlı geceler

  5. İlk defa yapacagım bu etkınlıkde benı yalnız bırakmayacagınızı umuyorum arkadaslar….SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler…http://porselendemlik.com/ http://www.birdemliksohbet.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE”PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29″ BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE…TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR http://birdemliksohbet.blogspot.com/ İLETİŞİME GECEBİLİR….Yorum bırakın sıraya alalım sizleride :))

  6. Aaaaaa ne demek aklıma bile gelmeedi.Sağol benim canım arkadaşım olur böyle şeyler.İnsanoğlu işimiz başımızdan aşkın.Genede teşekkür ederim.

  7. Tesekkür ederim Zerrin. Yeni adresin hayirli olsun.Muhabbetle…Sevgili Saliha, gönül dedigin gibi olmak siter ama biz de o güzellikler yasar mi bilmem. Yine de gönlünden öyle bir his geciyorsa eger, rabbim gönüller hürmetine bizi de o salihalar zümresine katsin.Selamatle…

  8. Serap, dostlar kendini belli ediyor.:) Tabi bu isin sakasi ama üzerine alinan arkadaslar da beni cok mutlu ediyor.Sevgiler…Sevgili Fatma, sik duyup da kaynagini bilmedigimiz daha nice güzel sözler var. Belki bir bligcu bu isi üstlenir. Gerci öyle bir blig var yanilmiyorsam.Muhabbetle…

  9. Melek’cigim dünya telasesi bu, yoksa hayirsizlik filan degil. Üzerine alindamn da beni mutlu eder.Sevgiler, selamlar…Karabiber’cigim, seve seve katililirim.Basarilar dilerim sana…

  10. Fulya’cigim, anlayisin icin tesekkür ederim. Insan evliyse, bir de cocuklari varsa, hayatin dolu dizgin giden bir atin sirtinda geciyor demektir. Kostur Allah kostur…:)))Muhabbetle…Evet Nurgül, bu ödül tüm gönül dostlarimin. Muhabbetle…

  11. canım p.d.c.s.etkınlıgı 29 katılımından dolayı cok cok tesekkür ederım benı yalnız bırakmadıgınız ıcın cok cok mutluyum öpüldün…www.karabiberinmutfagi.blogspot.com

Bir Cevap Yazın

