Antep'in Bayram Kahkesi (Mayanali Kahke)

Bayrama bir elin parmaklarini gecmeyen günler kala, simdi Antep’ de neler yapiliyordur? Oralarda benim gibi hayatinin yarisindan fazlasini gecirmis olanlar degil, üc bes sene kalanlar bile bu sorunun dogru cevabini bilir. Hanimlarin ve firinlarin tam vardiya hummali bir calisma yürüttükleri yilin en yogun zamanidir bu. Evlerde bayram temizligi sonrasi, mayana kokusu hamur kokusuna karisir ve solugu mahalle firininda alir. Çocukluğuma dair unutamadığım tatlardandır kahke. Ramazan bayraminin Antep’liler icin vazgecilmez tadi ve ikramidir. Kilolarca (20-30 kg.) yapılır ve birkaç ay tazeliğini kaybetmeden tüketilir. Her evin kahkesinin tadı imkanlarına, hanımın becerisine göre degisir ve her gittiginiz yerde daha farkli bir lezzet beklentisiyle tadarsiniz kahkeyi. Ben en çok annemin kahkesini sevsemde komşuya gittiğimizde bana da ikram etmesini sabırsızlıkla beklerdim. Zaten bizim evde en çok annem ve ben yerdik. Tabi sadece kahgeyle sinirli degildir ikramlari. Yanisira cesit cesit sekerli tuzlu kurabiyeler(kuru pasta) yapilir. En son gittigimde ablamlarin yaptiklari kurabiyelerin coklugunu görünce gözlerime inanamamsitim.:)
Bayram hazirligi bununla kalmaz, bizim vefakar ve hünerli Antep hanimlari icin. Bayramin sultani yemeklerin anasi yuvalama var daha sirada. Bu yil yuvalama yapacak hevesi kendimde göremiyorum ama, bir Antepli olarak damarlarimda akan kanin icabini yerine getirip ” Bee anam yuvalamasiz bayram olur mu?” diye mutafaga kosmam da an meselesidir.:)
“Bu konu bitmeeez.” diyerek ben sizi tarfle basbasa birakayim. Belki bu bayram ikramlarinizin arasina bizim oralardan bir tat da katarsiniz.
(Resim eskidir, epeydir yapip yeni resim cekemedim cünkü. Yani haaala bayram kahkesi yapmadim söylemesi ayip.:)

18

 MALZEMELER:

  • 1/2 bardak süt
  • 1/2 bardak zeytinyağ
  • 1/2 bardak şeker
  • 1 yumurta( Sarisi istege göre yüzüne sürülür veya hic yumurta koymayabilirsiniz.)
  • 2 kasik kadar irmik
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 3 kaşık susam
  • 1 tatli kasigi cörekotu
  • 3 kaşık anason( Asli mayanadir)
  • Aldığı kadar un
YAPILIŞI:
  • Bütün malzemeler karıştırılıp güzel bir hamur yapılır.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp şekil verilir.
  • 175° de iyice pişirilir.

Ikinci usul: Bu benim yaptigim ve eski yedigim kahkelerin tadina daha cok benzettigim bir tarif.

  • 1 bardak zeytinyağ
  • 1 bardak portakal suyu veya süt
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 paket kabartmatozu
  • 2´3 kasik susam
  • 2-3 kaşık tane anason
  • 1 tatli kasigi cörekotu
  • Yeterince un
32 thoughts on “Antep'in Bayram Kahkesi (Mayanali Kahke)

  1. Antepli arkadaşlarıma tek siparişim kahke olur benim bayılırım ama şartlarım vardır akşam simitçisinden sadece köylü kahkesi isterim belki senin tarifinle deneme cesaretim olur ellerine sağlık canım

  2. Seda, hemen dene canim. Bosuna arkadaslarina siparis verme.:) Insallah bekledigin tadi bulursun.Muhabbetle…

  3. Bayrama yakin benim icimi hep hüzün kaplar,simdi neler yapiliyordum diye bizim oralardaAnnem kimbilir ne telasededir diye.Kalbim sizlar,bense burda öksüzler gibi yanlizim yani BAYRAM GELMIS NEYIME:(:(:(INsallah bende denemeyi isterim bakalim Antebin bayram havasini hissedecekmiyim:)Eline saglik canim.SELAM VE DUA ILE…SERAP.

  4. ben bu kahkeye bayılıyorum. yalnız biraz sert oluyor doğası gereği. bayram üzeri tarifini vermen çok iyi olmuş lavantin. geçen gün bi antep deyimi duydum çok güldüm hala da gülüyorum ” ar namıs kahke” artık tam olarak ne anlam ifade ediyor bilmiyorum:)

  5. Merhaba benim becerikli arkadaşım.Her zamanki gibi çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Allaha emanet olun.Şehr-i Bursa’dan sevgilerle

  6. bence hepimiz hayatımız da hiç olmazsa bir bayramı antepte geçirmeliyiz.oranın bayram telaşı bence görülmeye değer.tabi her yerin kendine özgü bayram hazırlıkları vardır ama güney doğu mutfağı tam bize hitap ettiği için oranın yeri ayrıdır eşim ve bana göre.kahkeyide yemiştim tatmıştım.anlattığınız kadar var ne mutlu size böyle bir yemek kültürüne sahip olduğunuz için.ellerinize sağlık.selamlar…

  7. Bin damla serilsin yüreğine, bin mutluluk dolsun gönlüne, bütün hayallerin gerçek olsun, duaların Kabul olsun bu gece. Kadir gecen mübarek olsun..

  8. Beyaz bir güvercin gönderiyorum sizeKanatlarında mutluluk,Yüreğinde sevgi,Tüylerinde nur var. Sizin de kalbiniz nurla dolsun, Kadir geceniz mübarek olsun.

  9. Bir kandil gülü savur sevdiklerine, size onlardan gülücükler getirsin öyle içten öyle samimi ol ki göz yaşlarını bile tebessüme çevirsin. Kandiliniz mübarek olsun. !!!bu arada çok teşekkürler canım;)

  10. Merhabalar arkadasim, Hayirli Kandiller olsun, Kadir gecen kutlu olsun. Ben bu kahkelere biterim, hic bilmezmiyim, bu kahke ve gerebicleri, harika olur lezzetleri, annemler, ablamlar yapmislardir yine, tepsi tepsi mahallemizin firini pisirip eve yollamistir. Ben de seninkinin tadina bakmaya geldim canim, be daha yapmadim, insallah kismet olurda yapmaya firsatim olur, sevgiler…Hayirli Bayramlar….

  11. Bin damla serilsin yüreğine, bin mutluluk dolsun gönlüne, bütün hayallerin gerçek olsun, duaların Kabul olsun bu gece. Kadir gecen mübarek olsun..

  12. bende denemeyi çok isterim inşallah gerçekleri kadar güzel olur ki resim nefis duruyor:)ellerine sağlık canım..hayırlı bayramlar dilerim

  13. Bazı arabaların üzerinde kahkecizade ismini görüyordum. Bu bir marka. Nedir bu kahke derken, bir çeşit kurabiye olduğunu anladım.

  14. Serap, icini kaplayan hüznü sayfana koydugun siirle cook güzel dile getirmissin. Sabah sabah aglattin beni arkadasim sagol.:)Aymen, aslinda ben kahkenin sert olmasini seviyorum aslinda. Disime dokunan yiyecekler daha cok hosuma gidiyor.Bahsettigin söz” Ar namus kahkebezi.” Kahkebezi su an cikaramadigim bir kumasa verilen ad Antep’ de. Ama namusu zayik insanlar icin kullanilan bu sözün o kumasla olan alakasini henüz cözmüs degilim.:)Selamlar…

  15. Tesekkür ederim Cigdem. Senin su mesele seni bizden kopardi, hayiflaniyorum bak.:)Sevgiler…Tesekkür ederim Egeli, begemneme sevindim.Zeynep’cigim hep dedigim gibi her yörenin nefis tatlari var. Belki bir gün Antep’ de bir bayram yasamak sana da anasip olur.Aslinda Türkiye’nin degisik bölgelerinde bayramlara yasamali.Tabi bir hayal…

  16. Karabiber, Allah razi olsun mesajin icin.Muhabbetle…Armina, tesekkür ediyorum. Sizlerin de gecmis kadir gecesi mübarek olsun.Sagolasin Sükran, senin de kandilin mübarek olsun. Insallah anlatimim ise yaramistir.Muhabbetle…

  17. Ayse, o telaslari bile özledim. Özel tarifin varsa paylasmani isterim. Malum her ev de farkli olabiliyor.Senin de gecmis kandilin mübarek olsun.Sevim, sagol canim. Senin de gecmis kandilin mübarek olsun.Yaren’cigim bu yil cok tembellestim ben. Kimseye kandil mesaji bile yazamadim.Tesekkür ediyor ve senin de kandilini kutluyorum.

  18. Özlen, emin olabilirsin tadindan. Sik yaptigim bir ürün cünkü, yanilmamisimdir insallah.Selametle…Arzu, bildigim kadar kahke ismi zaten Antep’e özgü. Antep, de yapilan cörek benzeri cubuk kahke vardir mesela. Tadi ne sekerli ne tuzlu nefistir. Demek “kahkecizade” de Antep kökenli.Muhabbetle canim…

  19. cnm ya ben bayılırım kahkeye..burada yani istanbulda aldığım bir iki yer var ama antepten gelenlerin tadı başka..evde yapılabildiğini bilmiyrdum..bu tarifi not etmem lazım..denemeliyim..hayırlı bayramlar cnm..not..bir anteplinin evinde yuvalamasız bayram olmaz bence…sen başla minik köftelerini yuvarlamaya..slmlar

  20. Kahkelerden birkaçını kapıp gitmişim ama yorum yazmamışım.Enfes kahkeler yuvarlamasızda gerçekten bayram olmuyor.Sen gene yaparsın duramazsın:)))

  21. Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, gülen yüzün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun…

  22. Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, ‘Şeker’ gibi lezzetlerinin devamını diliyorum… Şeker Pasta Banu…

  23. Hepimizin sevdiklerimizle birlikte olabildiğimiz, sevgi ve huzurumuzun olduğu,güzelliklerle dolu bir bayram geçirebilmemiz dileğiyle….

  24. Siteniz ve tarifleriniz çok güzel. Antep’ e olan hayranlığımı da belirtmek isterim. Tariflerinizden bazılarını deneyip bloğumda yayınlamak isterim. Sizide bana beklerim.

  25. Sevgili Süheyla, Funda, Armina, Seker pasta, Ebruli tatlar, Bengisu ve Gülenay yorumlariniza ikinci bayrama yakin cevap yaziyorum, kusura bakmayin. Gözümden kacmis olmali.

    Tesekkür edeyorum hepinize…

    Sayfama hosgeldin Neslihan…
    Elbette tarifleri deneyip yainlayabilrisin. Ben de gelip görürüm.:)
    Selamlar…

  26. Arkadaşlar İstanbulda kahke yapan bir kaç firma ismi verebilir misiniz?Dedem benden istedi de..Sağolun

  27. Koray bey, sorunun muhatabai ben olmadigimdan sadece insallah aradiginizi bulursunuz diyorum.
    Hayirli vakitler…

Bir Cevap Yazın

