Nohutlu Makarna Çorbası

Nefsimiz iyi beslenmeye öyle alismis ki, eski konforu olmayinca seriyor kendini. Oysa Rasullullah iftar edecek hic birsey bulamadigi oruclar tutarmis. Ne güzel ümmetiz(!) Bu sitem en cok kendime ve istedigi olmayinca sikintili havalara bürünen nefsime. Ama isteyen rahatlikla üzerine alinabilir, ben birsey demem.:)
Bir yemek dergisinden görüp denemistim bu corbayi. Hem nohudu hem de makarnayi cok sevdigim icin tadini cok begendim. Mis gibi limon esliginde mütevazi iftar sofralarimiza cok yakisacaktir.

2s

MALZEMELER:

  • 1 bardak haşlanmış nohut
  • 1/2 bardak küçük bir makarna çeşidi veya şehriye
  • 1 kaşık un
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 2 diş sarımsak
  • Zeytinyağı, maydanoz
  • Tuz, karabiber
YAPILIŞI:
  • Kiyilmis sarimsaklar zeytinyaginda kavrulup salçası eklenir.
  • Salçanın kokusu çıkınca 7-8 bardak su ilave edilir.
  • Kaynayan suya makarna atılarak pişirilir. Makarnalar yumuşayınca nohut ve Sulandırımış un katılır.
  • Bir süre daha kaynatılıp ocaktan alınıp baharatları konur.
  • Maydanozla servis yapılır.

Afiyet olsun…

29 thoughts on “Nohutlu Makarna Çorbası

  1. çok nefis görünüyor lavantincim.değişik çorba yapmıyorum hiç bi denesem güzel olur ya.sahur sonrası rehavet hepimizde var,Allah tüm yaptıklarımızı kabul etsin inş,uykumuza bile sevap versin inş :)sevgiler,

  2. Canim corba cok istah acici olmus hemde cok kolay yapimi denenmeli mutlaka ellerine saglik…bereketli iftarlar diliyorum…

  3. Sagol Delfina. Eski insanlari düsününce acikcasi uykumuza sevap nasil alirip bilemiyorum dogrusu.Ama insallah rabbim varamasak da bizi o yolda gidenlerden etsin.Muhabbetle…Seval;cigim, tam dedigin gibi kolay bir corba. Dene mutlaka derim.Selametle…

  4. Kimin nefsi aynı değil ki?Sahurdan sonra namazı bekleyip sonra 8e 9a kadar yattığım için gündüz pek uykum gelmiyor neyseki. Yemek konusunda da pek bir problemim yok. Fazla yemek yiyen bir insan olmadığım için. Eskiden oruç en kolay ibadet gelirdi bana. Yani yemek açısından. Yoksa kötü söz söylememek, gıybet etmemek..vs. bunlar zor işler. Ama şimdi eskisi kadar dayanamıyorum. Açlık hissetmiyorum okadar çok ama halsizlik oluyor. Yaşlanıyoruz tabi:-)

  5. Keske bu saatte gezmeseydim sayfalari,hele limonlu demisin yazarken durmumu düsün yani:)Altta ki limon rüyasi ayri bir serinlik zaten.Her ikisi icinde eline saglik diyorum,o uyku halleri bende de var Allah hayr eylesin.Sevgilerimle,serap.

  6. cok nefis gorunuyor lavantin’cigimellerine emeklerine saglik canim hayirli bol bereketli saurlarselam ve sevgiler.

  7. Ahh ahh Razamanı kalplerimizde yaşamayı nasip etsin Rabbim:(Bu çorbayı hüpletirim ben seve seve:) Enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

  8. Arzu, ben de cok yiyen degilim ama sanki her yedigim öyün diger ögüne kadar beni ayakta tutuyor. Normal zamandada ögün atlayamam.Bizimki kul olmaktan ziyade karinca misali o yolda ölmek olsa da yeter diyecegim ama…Serap, eminim sen denersin limon rüyasini; Biliyorum limonlu tatlari sevdigini cünkü.:)Hayirli iftarlar…

  9. Sagol Özgül, sana da hayirlar diliyorum canim.Amiiin papatya amin…Sana afiyet olsun, hüplet sen.:)

  10. Yine değişik bir o kadar da lezzetli görünen bir yemekle karşımızda sevgili Lavantinim;)Ellerine sağlık olsun emi…Öpüyorum seni…Hayırlı Ramazanlar canım;)Not; Canım bende yemeklerimi kategorilere ayırmak istiyorum kısa bi özet alabilir miyim acaba;) tahmin ettiğim gibi mi yani her birinin html sini ayrı ayrı açtığımız html sayfasına mı kopyalıycaz?

  11. Cok lezzetli oldugu kesin.Bu oruc ayinda corba alternatiflerine cok ihtiyac var.Bunuda mutlaka denemek isterim.Ellerine saglik.Sevgiler.

  12. Merhaba canım,kendimden bi haber vereyim istedim bilmem merak ettin mi?Erzurumun bi ilçesindeyiz şu an öğretmenevinde kalıyoruz,internet yok lokalde çekiyo tek başıma giremiyorum yani.Bayramdan sonra Hataya gidecem 2 ay kadar ordayım.Burda ev felan tutamadık o yüzden eşim yalnız kalacak,küçük tüple genelde tek çeşit yemekle değişik bir ramazan geçiriyoruz.ve tek çeşitle doyulduğunu hatta daha huzurlu olunduğunu anladık.Fırsat buldukça haber vereceğim.ben yokken ki yazdıklarını kaydettim odada okuyacağım.görüşmek üzere,Nazife

  13. Tesekkür ederim Sükran. Canim, sorun icin su an müsait degilim. Iftara Türkiye’ den misafir bekliyorum ve öyle bir bakmak icin girdim. Kusuruma bakma ama, en kisa zamanda bildigim kadar cevep vereyim insallah.Muhabbetle canim…Sagol Yaren, insallah memnun kalacagin bir cesit olur canim.Sevgiler…

  14. Nazife’cigim, tesekkür ederim canim beni habersiz birakmadigin icin. Ne demek tabiki merak ettim ve neler yapiyor acaba diye de cok düsündügüm oldu. Tek cesit yemek konusunda sana katiliyorum, nefis bu ne versen yok demez cünkü. Bazan zorluklar insana iz birakan tecrübeler olarak geri döner.Uygun oldugun zamanlarda yazmani bekliyorum, merak ettigimi unutma.Sevgilerimi gönderiyorum…Tesekkür ederim Bengisu, corbalardan bir corba…:))Muhabbetle…

  15. canım iftarda ilk önce önemli olan çorbadır hergün aynı çorbada olmuyor değişik çorba olarak iyi bir seçim ellerine sağlık hayırlı geceler.

  16. Güzelliklerle dolu günler senin olsun arkadaşım tarifler çok güzel ramazan ayında çeşitli tarifler aramak zorunda kalmıyoruz maşallah sizin gibi arkadaşlarımız imdadımıza yetişiyor sevgiler

  17. Ramzanda bir tabak çorba yetip artıyor aslında… Gerisi sanırım hiç doymayacağımızı sanarak fazladan yediklerimiz…Ah ne yemek ne su en çok uykuyu arıyorum, sabahları erken kalkmak olmasa…Bereketli ramazanlar…

  18. bırakın pc de bir şeyler yazmayı biz hazır yazıları okumaya fırsat bulamıyoruz siz iyisiniz yine maş.oruç oruç unutmuyorsunuz sayfanızı.tarif için tşk.ellerinize sağlık.selamlar…

  19. çok ilginç görünüyor bu çorba..nohut makarna birarada..ilk kez görüyorum..denemek lazım..ama beyefendi içinde nohut olan çorbaları pek sevmiyor..ne yapsak acaba..

  20. Canım bende pek uğraşamıyorum.İşte yok.Bütün gün tv başı daha bir hoşuma gidiyor:)))Çorba çok hoş ve pratik.Aklıma dolapta kızımın artan makarnasından bu tarifi yapmak geldi.Hemen kalkıp faliyete geçeyim:)))

  21. Selamlar,Benim de çok sevdiğim iki lezzet nohut ve makarna. Eminim senin yaptığın şekliyle de harikadırlar.Ellerine sağlık canım.Sevgiler…

  22. Tesekkür ederim Aymen.Haklisin Melek. Bunu bir de esime anlatabilsem.:) Corba olunca karni corbayla doyuyormus.:))Muhabbetle…Tesekkür ederim Nazardegmesin arkadasim. Isminizi bilmeyince böyle hitap ettim kusura bakmayin.Güzel ve samimi yorumun icin tesekkür ediyorum.Sevgiler…

  23. Sevgili Aysel, cook haklisin. Esim de senin gibi düsünür ve yemegin yanina corba yemekten hic hoslanmaz.Zor da olsa gecti gitti mübarek Ramazan. Muhabbetle…Sevgili Zeynep, günler uzun olunca iftar saatine kadar is de yapmayinca boos bir zaman dilimi kaliyor insana. Rabbim zamanin kiymetini bilenlerden etsin.Sevgiler…

  24. Süheyla, kolayi var canim: Nohutlari ezerek ilave et corbalara. Tadi kalir ama görüntüsü yok.:)Sevgiler…Fulya’cigim, sizin isler durulmustur artik. Simdi de bos zamandan sikayet etme.:))En iyisi gir mutfaga makarnayi degerlendir.:)Muhabbetle…Tesekkür ederim Ebru’cugum. Gercekten degisik ve lezzetli. Muhabbetle…

  25. Merhaba Lavantin,Çorbanın görüntüsü harika.En sevdiğim yemekler çorbalardır. Buzluğumda nohutum var bu akşam deneyeceğim.Ellerine sağlık.Sevgilerimle*

  26. bu çeşit yemekler benim için yemeklerin en güzellerinden ,çok güzel bir tarif inşaallah deneyeceğim.

Bir Cevap Yazın

