Narenciye Rüyası

Aslinda bu tarifi portakallarin bol oldugu bir dönemde vermek istiyordum ama, Ramazanin hatirina biraz öne aldim. Bir dönem limon ve portakalli tariflere takilmis ve degisik denemelerim olmustu. Iste o zamanlar gelistirmistim bu tarifi. Limonlu bar veya limonlu tart benzeri bir tadi var. Malzemelerin üzerinde biraz oynamak bir cok tarifde olumlu sonuclar veriyor. Mesela limonlu bari cok sevmeme ragmen sik yapmam, cünkü biraz agir bir tadi var. Ama bunu sik sik yapabilyorum. Aslinda adina yakisir sekilde mandalina turunc vs. ile tadini zenginlestirebilirsiniz. Ben elimin altindaki malzemeleri kullandim, gersi tamamen hayal gücünüze kalmis. Daha ilk isirikta limon ve portakalin muhtesem tadini alip, siz de bizim gibi narenciye rüyasina dalmak isterseniz buyrun tarifi:

201
Malzemeler:

  • 2 kaşık katı tereyağ
  • 1/2 bardak sıvıyağ
  • 2 kaşık quark veya süzme yoğurt gibi benzer bir malzeme olabilir. Ama quark hamura yoğurulsa da yapışmayan kum gibi bir doku veriyor ki, bu da hamuru rendelerken işimize yarayacak.
  • Bir çimdik tuz
  • Alabildiği kadar un.

Üzeri için:

  • 2 yumurta
  • 150-200 gr kadar portakal suyu ve bir limon suyu
  • 1 bardak şeker
  • 1 kaşık un
  • 1 kaşık nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı pabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı limon ve portakal kabuğu rendesi. Sakın daha fazla koymayın tadını acıtır.

Yapılışı:

  • Hamur hazırlanır ve istenilen bir tepsiye- ben dikdörtgen cam bir tepsi kullandım- eşit yayılacak şekilde rendelenir.
  • Hamur tepsinin her yerini kaplayacak bir şekilde rendelendikten sınra hamurun kenarları 1-2 parma olacak şekilde tepsinin kenarlarına bastırılarak yapıştırılır. İç malzeme konduğunda taşmaması için yüksek bir kenar elde edilir.
  • Önceden 180° de ısıtılan fırında hamur kendini toparlayıp renk değiştirip matlaşana kadar pişirilir. Dikkat edin kızarmasın.
  • Bu arada üzerinin malzemeleri bir güzel karıştırılır ve fırındaki hamurun üzerine dikkatlice dökülür.
  • Tekrar fırına konup üzeri göz göz olup katilasana ve alti hafif pembe bir renk alana kadar pişirilir.
  • Sogutulup dilimlenir.
13 thoughts on “Narenciye Rüyası

  1. Lavantin, canım bu çok güzel bir tarif. Oruç oruç ağzımın suyu aktı, denemek istediğim tarifler arasında yerini aldı.

  2. Harika bir lezzet ve sunum,ellerine sağlık.En kısa zamanda denenecekler listesine not edildi:))not:Papatya seklindeki hamurun dört yaprağından birini hamurun ortasına kapattım.Diger yaprakları da onun üzerine.Yapılışı senin anladığın şekilde oluyor,bu harika lezzetleri yapan bu tatlıyıda yapar eminim…sevgiler…

  3. Lavantin merhqaba canım hayırlı ramazanlar, portakallar boy gösterince denemek lazım hemensevgiler

  4. hatırlıyomusun senin insan olup olmadığını sormuştum ilk tanıdığımda:)) tekrarlıyorum sen insanmısın:))))? mahir bir sanatkar olduğun kesin:)

  5. Naile, agzin rahatlikla sulansin hiic dokunma.:)) Tadi bence öyle güzel ki, buna deger.:)Muhabbetle…Bengisu, cevabin icin tesekkür ederim. Bu bayram insallah deneyecegim, zira bizim ev de Ramazanda tüketim az olur ve iftardan sonra yenmez kalir. Ama bayramda cesaretimi toplayacagim.:)Sanirim benim de gözdelerim arasina girer resme bakilirsa.Muhabbetle…

  6. Seda’cigim insallah canim. Eminim pisman olmassin.Hayirli iftarlar…Tesekkür ederim Gülenay. Canim özledik seni, bu ne uzun bir ara.Muahbbetle…Aymen, en sonunda simaracagim o olacak.:)) Sadece yapinca elimden gelenin en iyisi olsun isterim her isimde. Ama yine de senin güzel bakman demeden de gecemeyecegim.Muhabbetle…

  7. Güzel ve basit bir tarif gibi görünüyor. Yalnız quark ın ne olduğunu bilmiyorum. Cahilliğime verin.

  8. olsun portakallar cıkınca bol bol denerız..hayırlı ramazanlar arkadasım:)sevgıler

  9. Merhabalar canim, sagolasin tarif icin, ne de olsa önümüz kis portakallarda cikmaya basladi deneriz artik, ellerine saglik, sevgiler….

  10. Arzu-hal estagfurullah canim. Quark Almanya’da yaygin olarak kullanilan, tadi süzme yogurda benzeyen bir süt ürünü. Tarif kendim gelistirdigim icin deneme yanilma yöntemiyle bu malzemenin iyi sonuc verdigini gördüm. Sanirim süzme yogurt da ayni isi görür.Tesekkür ederim Fulya hanim.

  11. Sevgili Saliha mutlaka dene, nefis bir tadi var.Hayirli iftarlar…Ayse, tesekkür ederim. Mutlaka denmesi gereken hafif ama lezzetli bir tatli.Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

