Bahın Küncülü Ekmek Yapdım.:))) (Susamlı Pide)

Bu da e dergimiz Kevgire verdiğim tariflerden biriydi ve 2. sayısında yayınlandı. Tarifi eski ama Ramazan munasebetiyle uygun olacagini düsündüm. Hani cani ceken de tarifini bilmeyen olur veya birileri bu tür bir ekmek tarifi ariyordur.:) Bizimki amme hizmeti.:) gelelim ekmek hakkindaki bilgilere:
Antep’ de özellikle Ramazan ayinda fırnların sipariş üzerine özel üretikleri bir ekmek çeşididir. Bildiğim kadar Maraş’da da yapılıyor ama şekli hakkında hiç bir fikrim yok.
Küncülü ekmek yaptırmak isteyen, susamı en yakin bakkaldan aldıktan sonra fırına giderek istediği ekmek sayısını söyler ve ekmeğin yapılışını seyretmeye başlar. 5-10 dak. içinde sıcak susamlı ekmekler ile evine dönüyordur. Zeytin , peynir veya Antep’de evlerde tatlandırılan yeşil zeytin den yapılan zeytin piyazı ile nefis olur. Yanına bir bardak sıcak çayla sahurlar ziyafete dönüşür. Asıl tarifi tasfirinda pisirilmesinden dolayi yag vs. ye ihtiyac duyulmiyor, ama evlerde aynı usulle yapmak hoş sonuçlar vermeyebilir. Ben ev de yapılacak şekli ile tarif edeceğim.

21
MALZEMELER:
  • 400 gr. un
  • 1 paket toz maya
  • Tuz
  • Su
  • 2-3 kaşık sıvı yağ veya tereyagı
  • Susam

YAPILIŞI:

  • Un, su, tuz, sıvıyağ ve maya ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur, mayalanmaya bırakılır.
  • Mayalanan hamurdan yumurtadan daha büyük bezeler hazırlanır.
  • Her beze merdaneyle oval şekilde fazla inceltilmeden açılır.
  • Açılan hamur pişirileceği tepsiye alınırak üzerine su sürülür.(Ben bu aşama da suya biraz pekmez karıştırıyorum daha lezzetli oluyor)
  • Islatılan hamurun üzerine, her yerini kaplayacak şeklide bolca susam serpilir.
  • Daha sonra, sirali hareketlerle hamuru delmeden parmak uçlarıyla bastırılarak şekil verilir.( Resme bakınız.)
  • Bu işlem hem görüntünün güzel olması açısından hemde susamların dökülmemesi için yapılır.
  • Bu şekilde hazırlanan ekmeklerin tepside bir süre daha kabarması beklenip 250° de fırınlanır.

Ekmek kizardiktan yani pistikten sonra firindan hemen cikarinki kurumasin.

18 thoughts on “Bahın Küncülü Ekmek Yapdım.:))) (Susamlı Pide)

  1. ne kadar nefis gorunuyor pide bolsusamli.tavsan kani cay peynir ufff sicacik .ellerine saglik canim bol breketli saglikli hayirli ramzanlar.selam ve sevgiler.

  2. Fulya’cigim, hic vakit kaybetme. Simdiden afiyet olsun.Sevgiler…Tesekkür ederim Özgül. Cok lezzetlidir mutlaka bir gün dene derim.Sana da hayirli bereketli iftarlar…

  3. ne güzel bir görüntü. inan bana antep te yok ki bu pide den. hiç lezzetli pide ye rastlamadım. hep yumuşak somun mantığında yapıyorlar. ama senin yaptığın çok güzel görünüyor. ellerine sağlık.

  4. bu lezzetleri asıl vatanlarında yemek lazım bu mübarek ayda.yani antepte:)eniştemiz antepli olunca sıksık bahseder oralardaki güzel adetlerden.sizlerde ne iyi yapıyorsunuz bu güzel tatları herkese tanıtmakla.hepsini yapmaya fırsat bulamasamda çocuklar büyüdüğünde inş. bu lezzetleri yapıp tatmak isterim yada kimbilir belki bir ramazanm ayı gideriz antep’e.orada yeriz:)

  5. bayıldım ben bu susamlı ekmeğe..simit gibi sanki..ne güzel..simite de bayılırım da bu arada..

  6. Lavantincim dönüşüne çok sevindim 🙂 Yokluğunda blogunu yanlız bırakmadım:) Sık sık gelip gidip yazı yazmadığına baktım. Seni blogunun başında görmek güzel… Hoş geldin tekrar…

  7. Aymen, demek fifincilar da cocuklugumuzda kaldi.:( Olsun sen de ev de yapmayi bir dene, bakarsin bekledigin tadi bulursun.:)Sevgiler…Tesekkür ederim Aysultan. Hayirli iftarlar…

  8. Sevgili Zeynep, insallah gidip yerinde yeme firsatin olur. Cünkü her ne kadar ayni malzemeleri kullansak da ayni tadi bulmak zor. En azindan yurtdisinda bu böyle.Sevgiler…Süheyla, gercekten simit gibi. Mutlaka denemeni tavsiye ederim.Bakarsin simitleri pide seklinde yapmaya baslarsin.:)Muhabbetle…Tesekkür ederim Fatma Betül. Ne güzel insanin böyle yorumlari okumasi. Yani takip edildigini, yoklugunda bile bekleyenin oldugunu bilmesi.Sevgiyle kal…

  9. Tesekkür ederim Semra.Hayirli iftarlar…Tesekkürler Melisa, nefis bir ekmek.Muhabbetle…

  10. antep beni çatlatır tahminimce yaa:)o susamın yoğunluğu nefis ee memleketinizin herbirşeyi nefis naısl çatlatmasın:)

  11. Sevgili Zeynep, catlama canim sen de dene afiyetle ye. Merak ettigin tarifler olursa bana yazabilirsin, sen catlamadan be tarifini yazarim.:)) Saka bir yana begenmene sevindim.Muhabbetle…

  12. sizi öncelikle tarif icin tesekkür ediyorum uzun zamandir ariyordum böyle bir tarifi. zor olmasa da bir sorum kaldi: asagi yukari NE KADAR SU kullaniyorsunuz? mutfakta usta fln degilim ya 🙂 cevabiniz icin simdiden sagolun!

  13. Sevgili Carina, rica ederim, faydam olduzsa mutlu olurum.Su konusunda tam olarak ölçü veremeyeceğim ki, bu hemen her zaman göz kararı olur. Ancak bir tavsıyem olabilir: Öncelikle bütün malzemeleri koyduktan sonra bir bardak su ekleyerek karıştırmeya başla. Elinin altındaki hamurun ihtiyacına göre azar azar su ekle. Kıvamı eğer daha önce herhangi bir hamur hazırladıysan aynı olacak. Çünkü hamurlar mantı gibi ve bazı kurabiye hamurları gibi istisnalar hariç, genellikle aynı kıvamda olur.Hem hiç korkma, su az olursa su ekle un az gelirse un ilave et. Yanlız tariftekinden çok fazla un eklediğinde bir kaşık kadar sıvı yağ ve tuz ayarlamasını yapmayı unutma. Bu tür hamurlarda küçük oynamalar sonucu pek etkilemez.İhtiyaç duyduğunda elimden geldiği kadar cevap vermeye çalışırım. Çekinmeden sorabilirsin.Hayırlı bayramlar…

Bir Cevap Yazın

