Nesrin Teyze Usulü Tavuk – Lavantin Usulü Basmati :))

Mübarek Ramazanin gelmesiyle, artik baslamaliyim diyerek gectim bilgisayarin basina. Blog ortamini ve dostlarimi özledigimi farkettim.
Yoklugum süresince tüm yorum yazan ziyaretci ve dostlara cok tesekkür ediyorum. Cuma, kandil vs. de güzel mesajlarinizi okumak beni cok mutlu etti.
Ramazani karsilamak gerekir. Ve bu karsilama hem madden oruclu ev ahalisini güldürecek cinsten, hem de manen mübarek ayin feyzinden yararlanacak bicimde olmali. Bir aylik da olsa hayatimizi ona göre tanzim edecegiz, ac insanlari daha cok hatirlayip, icine düstügümüz benlik denizinden cikacagiz insallah. Belki bircogu icin rabbine dönerek, aslinda ne kadar aciz oldugunu hatirlayip varliginin amacini bulmasina sebep olacak. Öylesine bir acziyetki kisa bir süre bile rabbimin nimeti üzerimizden kalksa ne yapacagini bilemeyen saskinlara döneriz. Ona yönelen tüm kalplerin kendi degerini bulmasini diliyorum…
Tarifim cok sevdigim bir dostun teyzesinden ögrendigi ve benim de ögrendigimden beri en sik yaptigim tavuk yemegi. Yanina tavugun kendi suyuyla demleme yöntemiyle pismis basmatti pilavi. Sofralarinizi senlendirecek yemegimin tarifiyse şöyle:

yemek_003

 Malzemeler:

  • İri parcalara ayrilmis yarim tavuk
  • 1 kasik biber salcasi
  • 1/2 bardak süt
  • 1/2 siviyag
  • Tuz, karabiber

Yapilisi:

  • Süt, siviyag, baharatlar ve salca kullanilarak bir karisim hazirlanir.
  • Tavuk parcalari bu karisimin icine yatirilir ve mümkünse bir gece veya en azindan birkac saat buzdolabinda bekletilir.
  • Teflon bir tencereye az bir miktar siviyag konur ve sosta bekleyen tavuk parcalari sosundan cikarilarak (Hatta önce bir mutfak havlusunun üzerine koyun.) isinan tavadaki yaga atilir. Yaga atlir dedigime bakmayin bir iki kasik siviyag sadece.
  • Tavuk parcalarini heryeri harli ocakta güzelce kizartilir.
  • Kizaran tavuk parcalari düdüklü tencereye konur ve yarim bardak su ilavesiyle pisirilir.

Ben tavuk pisene kadar 1 bardak basmati pirinci yikayip üzerini gececek kadar su icinde ocaga koyuyorum. Pirincler hafif yumusama belirtisi gösterince atesten alip suyunu tamamen süzüyorum. Tavuk pisince tenceredeki suyu basmatinin üzerine döküp bir miktar da tuz atarak tekrar ocaga koyuyorum. (Gerekirse su ilavesi yapin.) Kaynayinca altini kisip pirincler acilana kadar pisiriyorum. Ve tabi demlendiriyorum. Bu pilav hem az yagli hem bu tavuga cok yakisiyor ve inanin nefis oluyor.

Hayirli ve bereketli paylasimi bol olan iftar sofralari diliyorum…

23 thoughts on “Nesrin Teyze Usulü Tavuk – Lavantin Usulü Basmati :))

  1. Hoşgeldin Lavantin,epey uzun bir ara verdin:))Lezzetli tariflerinle tekrardan birlikte olmak güzel…sevgiler…

  2. Hoşgeldinn,bir daha bu kadar uzun gitme olur mu:)Tavuk resmen ye beni diyor,ellerine sağlık canım..Hayırlı ve bereketli ramazanlar..

  3. Yazın bitmesi ve Ramazan’ın gelmesiyle bloglarda bir hareketlenme var ne kadar güzel. Sen de hoşgeldin Lavantin’ciğim.

  4. Hayirli Ramazanlar, yemeginiz harika gorunuyor, ellerinize saglik.Biz de bekleriz ziyarete.Sevgiler,AKWA

  5. Sukur kavusturana:) Ramazanin mubarek olsun canim.Ev ahalisi da sansli hani, Allah kabul etsin oruclarinizi. AminSevgiler,Nurgul

  6. Hoşgeldin lavantin özlettin kendini, nefis tariflerle dönmüşsün. Hayırlı ramazanlar dilerim.

  7. Bengisu, tesekkür ederim canim.Muhabbetle…Prenses, gercekten tadi harika oluyor. Denersen memnun kalirsin.Selamlar…

  8. Sana da hayirli ramazanlar Nesrin…Tesekkürler Naile’cigim. Gercekten öyle ve bu senlik hos oluyor.Sevgiler canim…

  9. Tesekkür ederim akwa. Bu hitap bana biraz garip gelse de sayfana söyle bir bakabildim ancak detayli gezersem ismine raslarim belki.:)Ben de hayirli ramazanlar diliyorum…Tesekkür ederim Nurgül. “Annen de mi asciydi lavantin diyorum bazan.:)) Saka bir yana bu yemek insana kendini sansli hissettiriyor zaten.:)Sana da hayirli cumalar diliyorum…

  10. gelmişsin sonunda. hoşgeldin. hayırlı ramazanlar. iftar sofraların ne muhteşem olur senin şimdi:)

  11. hoşgeldiniz…ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun.yeni tariflerinizi özlemiştik.şimdilik hoşçakalın..

  12. Hosgeldiiin:) Yemek harika görünüyor,tavuklar süper kizarmis.Ellerine saglik.Hayirli Ramazanlar diliyorum,sevgiyle kal.

  13. Hosgeldin canim nerelerde kaldin gözlerimiz yollarda kaldi,iyice dinlendigine göre artik siralarsin tarifleri bir bir…tavuk yemegine bayildim cuma günü misafirlerime pisimeyi bile düsünüyorum bakalim:))ellerine saglik canim…Hayirli Ramazanlar ve bereketli iftarlar diliyorum sana ve ailene…

  14. Aymen, kalsik blogcu agziyla “Buyur bir iftari birlikte yapalim.” diyecegim ama biraz bayat kacacak.:) Belki seni bir gün agirlama imkanim olur.Sana da hayirli Ramazanlar…Tesekkür ederim Oya, sana da sevdiklerinle hayirli Ramazanlar…

  15. Fulya, gündüz acliktan aksam tokluktan bayiliyor bu mideler.:))Tavugu mutlaka dene derim, harika.Hayirli Ramazanlar canim… Zeynep, tesekkür ederim güzel dilekelerin icin. Ben de sevdiklerinle hayirli bir Ramazan gecirmeni diliyorum.

  16. Sagolasin Yaren’cigim. Ayni güzel dilekler ben den de sana canim.Muhabbetle…Insallah Seval, ama araverince de insan baslamakta zorlaniyor.:)Tavugu mutlaka dene derim, vazgecilmez yemeklerinden olacaktir.Hayirli bereketli Ramazanlar…Tesekkür ederim Aysultan.Hayirli Ramazanlar…

  17. Harika yemekler yapmissiniz ozellikle tavuk nefis gozukiyor oglum cok sever birsey sormak istiyorum butun tavukla yapacak olursak sos miltarini bir olcuyemi cikaralim sevgiler ellerinize saglik bende artik arkadasiniz oldum kabul edersenizLezzet istasyonu

  18. Sagol Arzuhal…

    Sevgili Hayriye cevabim gecikti kusura bakma. Evet bir ölcü yeter sanirim. Insallah hosuna gider…

Bir Cevap Yazın

