Patatesli Pide

Yazın kendini hissettirdiği bu günlede, diyeceğim ama, Bati ‘da hala soguk denebilecek günler yasiyoruz.:) Buralar geceleri kış gibi soğuyor. Ama olsun biyolojik saatimiz yaz dönemine girdiğni ısrarla belli ediyor. İnternet çekiciliğini kaybetti anlamına geliyor bu da. Zaten bir çok arkadaş tatil ilan etti bile.
İlk kez denediğim kolay bir tarifle tembellik sınırlarımı biraz zorlayayım dedim.:) Patatesli olmasından dolayı yazın da rahat tüketebileceğiniz hoş bir bir pide

26

 Malzemeler:

  • 400-500 gr. un
  • Yarım bardak sıvıyağ
  • Yarım bardak yoğurt
  • Yarım bardak tereyağı
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket toz maya
  • Tuz, su

İç malzemesi:

  • 5-6 tane haşlanmış patates
  • 2 tane kuru soğan
  • Sıvıyağ
  • Karbiber, pulbiber, tuz

Yapılışı:

  • Hamuru yoğurup mayalanmaya bıraktım.
  • Patatesleri ve soğanları doğrayıp önce soğanları pembeleşene kadar kavurdum, sonra pul biber atıp patatesleri ilave ettim.
  • Patatesleri iyice kavurup karabiber ve tuzunu kattım.
  • Hamur mayalanırken iç harcı da soğdu.
  • Hazırladığım bezelere iç harcı döşeyip 200° de pişirdim.
31 thoughts on “Patatesli Pide

  1. Merhabalar canim,pideler nefis görünüyorlar, patateslisini hic görmemistim, ellerine saglik, sevgiler…..

  2. Merhabalar canim, cevap icin cok tesekkürler, Konya Mevlane Türbesini senin linki vererek ekledim, ellerine saglik, görüsmek dilegi ile, sevgiler….

  3. Eline sağlık canım,Burası(ist.) oldukça sıcak bugün….Libya sıcakları gelmiş haberlerin söylediğine göre….Sizde kısa zamanda dönersiniz hayırlısıyla dilerim….Selamlar….Sevgiler…

  4. Merak ettiğim bişey var lavantin. Sen bunları misafirlerine mi yapıyorsun yoksa ev ahalisine mi?

  5. Canım ellerine sağlıkpide nefis görünüyor.bende patatesimi hazırladım fırsatını bulduğum an patatesli pide yapmak istiyorumsevgiyle kal

  6. Ne güzel görünüyorlar.Zaaten bu günlerde taktim patatesli pideye:)Karnında patates ağacı çıkacak diyorlar:))Bir tane alsam kızarmısın:)))

  7. Canim ellerine saglik cok guzel gozukuyorlar.Sabah kahvaltisina ne guzel giderdi simdi,olsada yesem.Ac karnina blogcu arkadaslar ne yapmis diye oturursan netin basina boyle bakar kalirsin iste .Neyse canim cok uzattim bende beklerim hoscakal.

  8. Cok seker olmus pideler, tombul tombul:) Bunlari yesem acaba ayni sekle burunur muyum diye korkarim:)))Ellerine saglik canim.

  9. KUŞUM BACIM NE GÜZEL BİR PİDE YAPMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM POFİDİK OFİDİK OLMUŞTUR DİMİ:)):

  10. Merhaba eline sağlık çok hoş görünüyor. Gerçekten de havalar çok bunaltıcı ve sıcak internetde cazibesini yitiriyor bununla birlikte:) Artık nete giresim gelmiyor adeta. Şirkenten bir an önce izin alıp gezmek, dinlenmek istiyorum. Biraz evimde durmak istiyorum doya doya… oooy oyy :)) neyse görüşmek üzere…

  11. Patatesli olan herşeyi bayıla bayıla yerim:) Bu pideleride yerim:))Harika görünüyorlar,ellerine sağlık canım..sevgilerr…

  12. lavantinim çok güzeller patatesli herseye bayılırım:)rabbim iyiki yaratmıs yav:)

  13. Ayşe, rica ederim canım. Asıl bu hoş yazından dolayı bizim teşekkür etmemiz gerek.Patatesli pide hafif ve hoş bir yemek oluyor. Denemeni tavsiye ederim.Selamlar…Oya, öce canı gönülden amiiim diyorum duana.:) Bir kaç hafta öncesi bir ısındı ama yeniden soğudu buralar. Zaten 3-4 yıldır ağız tadıyla bir yaz göremedik.İstanbul’a sevgiler…

  14. Aymen, merakını gidereyim canım.:) Sayfam da misafir sofralarımdan bir kaç tarif haricinde yoktur. Telaşımdan vs. hiç resim çekem. Bunlar bizim yerli malımız.:)Sevgiler…Dilek’ciğim sağol canım. Yap ve afiyetle ye.Sevgiler ban den…

  15. Merhaba Lavantin,Ellerine sağlık canım nefis görünüyor pideler,bir tane aldım izninle:)))sevgiler…

  16. Fulya, inanma sen karnında ağaç filan çıkmaz.:))) Afiyetle ye gitsin. Hem ikram için koyuyorum elbette alabilirsin.:)Selametle…Jasmin, teşekkür ederim. Sana bu konuda katılıyorum, ben de aynını yaparım ve ne yapacağımı şaşırmış bir halde kendimi mutfakta bulurum.:)Sevgiler…

  17. Nurgül, acından accık mı? yoksa karnın şişene kadar mı? diye ayıralım istersen.:) Tadımlık yersen şişmessin merak etme.:))Zaten bir en fazla iki tanesi yetiyor.Sevgiler…Melek, görüntü anlatıyor zaten. Dediğin gibi pofufuk pofufuk olmuşlardı.Sevgiler canım…

  18. Tatlı mutfağım, tatil demek ki her kesin daimi uğraşından uzaklaşması anlamınada geliyor bir anlamda.Güzel bir yaz tatili diliyorum.Prenses, ye canım afiyet olsun.:) Sen yersen ben de yayınlarım.Muhabbetle…Gökce, haklısın canım çok şükür. Her sebzenin her meyvenin türlü güzelliği var.Selamlar…

  19. Canim nefis olmus bu pideler hafifliginin yaninda pratikligide cabasi okuldan gelince cocuklarin ellerine vermeye yada pikniklere birebir bence ellerine saglik,Simdiden hayirli cumalar diliyorum cuma yazinida sabirsizlikla bekliyorum canim…

  20. Arkadaşım hayırlı cumalar.Aç karnına geldim pidelerden alayım diye.Serap canım kıskanma biz Antep’liler yedirmeyi çok severiz.Soframız ve elimiz boldur.Sende buyur.Lavantin ev sahibi gibi oldum:((

  21. Ne zamandır arkadaşları dolaşıp birşeyler yazamıyorum. Psikopatlığım üzerimdeydi de.:-)Cumanız mübarek olsun.

  22. Serap, aynı ülkedeyiz arkadaşım sen bana gel ben sana koca kara kazanla pişiririm. Ama kazanı sen getireceksin.:))))Fulya, Serap Antep’liler deyince cevap hakkı doğar hayatım. Olsun sen yaz yazacağını.:)

  23. Seval, gerçekten dışarda da rahatlıkla yenebilecek bir pide.Bu gün oğlumun okulunun son günüydü ve ilk karnesini aldı. Ben de yanındaydım. Geç geldim ve cuma yazısı bu hafta malesef kaldı.:(Melek, yazın böyle dare edeceğiz cnım. Senin de cuman mübarek olsun.

  24. Vealeykümselam tatlı mutfak.Allah razı olsun arkadaşım, san da hayırlı cumalar…Arzu-hal, birazda sıcaklardan olsa gerek. Suçu hepsini psikopatlığına da atma.:))Sana da hayırlı cumalar.

  25. Teşekkür ederim Ebru.Muhabbetle…Süheyla, patatese sevemeyen de varmış demek.:) Olsun belki bu haliyle seversin. Çocuk kandırı gibi mi oldu?:))Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

