Cuma Yazısı – Kardeşlik / Antep'in Patlıcan Musakkası

“Hani cuma yazısı?” diyen arkadaşlar, siz soranların ve sormayanların ama mutlaka cumanın kıymetini bilenlerin cuması mübarek olsun.

Mevlânâ Hazretleri, müridleriyle birlikte bir gün yolda giderken birkaç köpeğin sarmaş dolaş uyuduklarını görürler. O esnada müridlerinden biri, bu güzelliğe gıpta eder ve şöyle der:
“Ne güzel bir kardeşlik örneği, keşke bütün insanlar bundan ibret alsa.” Mevlânâ Hazretleri tebessüm buyurarak şöyle karşılık verir:
“Aralarına bir kemik atıver de o zaman gör kardeşliklerini.”
……………………………………………………………………

Arkadaşlar malumunuz ki, yazın gelmesiyle birlikte insanı bilgisayarın başından geri çeken bir sezon daha başlamış oldu. Neden ortalarda görünmediğimi merak eden arşadaşlarım olmuş. Sağolsunlar herhangi bir sorun yüzünden olabileceğini düşünüp endişelenmişler. Ama çok şükür hasret haricinde belirgin bir sorun yok.:)
Mis gibi kokusu ve nefi stadıyla ne güzel olur musakka. Ben o kadar çok severm ki, patlıcanı başka türlü yapmaya kıyamıyorum ve bir dönem tiksinene kadar musakka yapıyorum.:)
Bu tür etin kavrularak yapıldığı yemeklerde kıyma veya kuşbaşını iyice kavuruyorum, zaten Antep yemeklerinde de mutlaka et çok iyi hatta alinazik de kıyma hemen hemen kuruyana kadar kavrulur. Böylece kıymanın itici kokusu gayet çekici bir hale gelir. Bunu yazmamın sebebi çoğu yerde kıymanın fazla kavrulmadığını görüyorum. Bir dönem ben de denemiştim ama etten tiksinecektim nerdeyse. Belki ızgara vs. için az pişmiş kabul edilebilir ama kavurma usulü ile hazırlanan yemeklerde mutlaka iyi kavurmanızı tavsiye ederim.

27
MALZEMELER:

  • 3-4 tane patlıcan
  • 200 gr orta yağlı kıyma
  • 1 tane domates
  • 3 tane yeşil biber
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz,karabiber

YAPILIŞI:

  • Kıyma kavrulur ve suyunu çekip yağını salınca doğranan soğanlar eklenir.
  • Biberler de ilave edilip kavurmaya devam edilir.
  • Soğan ve biber de kavrulunca salça katılıp çevrilir.
  • Domates ilave edilir.
  • Domatesler katledilmeden soldurulup patlıcanlar konur.
  • Ateşi biraz kısarak patlıcanlar bir süre karıştırarak kavrulur.
  • Yarım bardak kadar su ilave edilir, baharatları eklenerek kısık ateşte ağzı kapatılıp pişmeye bırakılır.
Reklamlar

25 thoughts on “Cuma Yazısı – Kardeşlik / Antep'in Patlıcan Musakkası

  1. Hiç musakkayı bu türden yememiştim antep usülü sanırım antep yemeklerini beğenirim buda güzeldir sanırım ellerine sağlık.Hoşçakal.

  2. hayırlı cumalar dilerim.Elinize sağlık. Bende musakka yiyemiyorum çok ağır geliyor. Dediğiniz gibi tiksindirdi beni içindeki ağır et ve kıyma. Demekki çok iyi kavrulmadığındanmış bak. Püf noktasını yakalamış olduk sayenizde:) Valla yemek konusunda antepliler usta bence 😀 Bir anteplinin yanında kalıp herşeyi öğrenmek isterdim o kadar hayranım mutfak kültürlerine:)-Ey izzet ve güzelligin gerçek sahibi2-Ey saltanat ve celalin gerçek sahibi3-Ey kudret ve kemalin gerçek sahibi4-Ey büyük ve yüce olan5-Ey kudret ve azabı şiddetli olan6-Ey ikâbi siddetli olan7-Ey hesabı süratli gören8-Ey katında güzel ve mükafatı bulunan9-Ey katında Ümmü’l-Kitap bulunan10-Ey yüklü bulutları yoktan var edenEmân ver bize, emân diliyoruz. Bizi Cehennemden kurtar.Cevşen okuyordum. 1 babda size düştü.

  3. hani cuma yazın eti bende az pişmiş sevmem çok pişmiş tercihimdir. bende patlıcan manyağıyım ellerine sağlık cuman mübarek olsun

  4. Teşekkür ederim Nurgül, bence de nefis.:)Hayırlı cumalar…Sevgili Melek, tam Antep tarzı. Mutlaka dene o halde.:)Hayırlı cumalar…

  5. Tatlı mutfaktan tatlı arkadaşım, teşekkür ederim. Yemek konusunda kendimi öyle usta filen görmüyorum ama öğrendiğim ve bildiğimi paylaşıyorum. İnşallah bu şekliyle deneyip beğenirsin.Cevşenden yazdığın bölüm için Allah razı olsun. Ben de zevkle okuyorum.Hayırlı cumalar…Melek, demek patlıcan delisisin.:) Antep’ de bu tabir kullanılır.:) Hatta patlıcan delileri çıktı denir bu mevsimde.Hayırlı cumalar canım.

  6. Lavantin hayırlı cumalar diliyorum canım, labne miktarnı yazmayı unutmuşum sağol hatırlattığın için 200 gr.lık paketten 2 tane kullandım , ellerine sağlık canım musakkaya bayılırım hele yanında yoğurt olursa :)Sevgiler

  7. Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Benim de severek yediğim bir lezzet.Hayırlı cumalar…sevgiler…

  8. gerçekten yaz geldi bilgisayarın başına geçemez olduk.ama ilk fırsatta yazılarınızı okumaya çalışıyorum.cuma yazılarını severek takip ediyorum.eşimde patlıcan delisi(sizin tabirinizle):)çok güzel gürünüyo yemek ellerinize sağlık.oralarda yaz mevsimi nasıl olur bilmem ama sağlıklı huzurlu bir yaz olsun herkes için inş.

  9. Musakkayi cok severim canim,tam antep tarifine göre yapacagim ins.Gecti ama cuman mübarek olsun canim.selametle.

  10. Cuma da cumaya uğramaya başladın Lavantin hayırdır tatil rehavetimi çöktü? Ellerine sağlık musakka leziz görünüyor. iyisin umarım.

  11. canım arkadaşım sen bir tanesin bannerin harika olmuş sıkılınca diğerini koyarım:) canım seni ve evladını çok öpüyorum sağlıklı mutlu huzurlu ömürler versin sana ve ailene…güzel evlatlar yetiştiresin … eee bu güzel bannere bu kadar dua az bile dimi:) canım ellerin dert görmesin.

  12. LAVANTIN ELLERIN DERT GORMESIN YAZI HUSUSUNDA rABBIM SENI COK SEVSIN EMİ:)

  13. Selam canım!Sayfa yapısını düzenleme işlerine kalkıştım başıma birsürü iş açtım…Sebebp mi ne tabiki aceleciliğim ve çabuk sıkılmam;)Birşey sorucam arkadaşım: sayfa yapısını yeniledikten sonra resim ekleyemez oldum, bu konuda bir bilgin var ise mailini bekliyorum;)Muhabbetle…Sohbete daldık yemeği unuttuk tek kelimeyle nefis;)

  14. Canim ellerine saglik ne guzel olmustur ,ya olsada yesek,karnim acikti birden.Bu arada cuma yazin harika paylasimin icin tesekkurler canim.Allaha emanet ol bende beklerim

  15. Seda, cevabın için ben teşekkür ederim.Musakkayı her halde yerim ben de.:))Sevgiler…Teşekkürler Betül’cüğüm.Hayırlı günler…

  16. Sağol Bengisu, zaten hanımlar sanırım patlıcanı erkeklerden çok daha fazla severek tüketiyor.Selamlar…Zeynep, teşekkür ediyorum ziyaretlerin ve güzel yorumların için. Patlıcan seven bir eşin olduğu için bence şanslısın. Her erkek yemiyor çünkü.Buralarda yazlara gelince, oldukca sıkıcı geçer. İzine gidenlerin ardından bakar kalır gitmeyenler.Bomboş sokaklrı bekeyeceğiz yine bu yaz.Sana güzel bir yaz tatili diliyorum.

  17. Serap, seveceğinizden eminim. Patlıcanla arası olmayan eşim bile severek yiyor çünkü.Sevgiler…Aymen, sağolasın canım sorduğun için. Sadece rehavet diyelim başak dert yok çok şükür. Zaten geçen yıl da aynı yapmıştım bir kaç ay sadece cuma yazısı yayınlamıştım.Selametle…

  18. Serap, seveceğinizden eminim. Patlıcanla arası olmayan eşim bile severek yiyor çünkü.Sevgiler…Aymen, sağolasın canım sorduğun için. Sadece rehavet diyelim başak dert yok çok şükür. Zaten geçen yıl da aynı yapmıştım bir kaç ay sadece cuma yazısı yayınlamıştım.Selametle…

  19. Melek, inanki lafı bile olmaz. Basit bir çalışma. Yine de duaların için Allah razı olsun. Bana dilediğinin kat kat fazlasını versin rabbim sana.Saliha, canım rabbim seni de beni de tüm müminleri de sevsin. Ne güzel bir dua bu. Allah razı olsun.

  20. Teşekkür ederim Ayşe. Sevgilerimle…Şükran, kova burcusun elbette sıkılırsın.:) Kendimden biliyorum. Sorunun cevabını bildiğim kadar e postana yazdım. İnşallah düzelmiştir.

  21. Hayırlı akşamlar,

    Patlıcan musakka, balıkesir yöresininde mehşur bir yemeğidir. Bizim yapışımız biraz burdakinden farklı, fırında yapıyoruz. Üzerinde de genelde sadece kıyma kullanılır.

    Daha yeni sitemizde yayınladık, başka nerelerde yapılıyor diye araştırırken, Antep yöresinde de olduğuna sitenizde rastladık. Sizinki de çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık…

    Afiyet ile kalın,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s