Cuma yazıları – Yerinde Ben Olurdum / Tahinli Katmer

Tüm inananlara hayırlı ve bereketlı bir cuma diliyorum.

Ahmet Vefik Paşa Paris Büyükelçisi iken İmparator III. Napolyon’un yeni yaptırdığı bir opera binasının açılış törenine davet edilir. Tören sırasında Ahmet Vefik Paşa, Napolyon’a en yakın locaya kurulmuş, tavır ve davranışlarıyla imparatora hiç aldırmayan bir izlenim verir. Bu umursamazlığa içerleyen Napolyon, Ahmet Vefik Paşa’ya bir adamını göndererek:

“Git şu Osmanlı Paşasına sor, kendini hâlâ Kanuni devrinde mi sanıyor, der. Adam gelir ve Napolyon’un dediklerini aynen aktarır. Ahmet Vefik Paşa bu soruya aynı umursamazlıkla şu cevabı verir:

“İmparator hazretlerine hatırlatırım ki Osmanlı tahtında Kanuni olsaydı, kendileri orada olmaz, yerlerinde ben olurdum.

…………………………………………………………………….

Antep’te evlerde ekmek yapıldığı zaman arkasından mutlaka katmer yapılırdı. Katmer saç böreğinin şekerlisidir. Ve çocukken bana eşsiz bir tat gibi gelirdi. Gerçi şimdi de hazır katmerler için hala öyle düşünmekteyim. Gerçek katmer tarifim taslaklarımda bekliyor inşallah bir gün paylaşırım. Bu kez katmer yaparken tahin kullanmayı denedim ve çok memnun kaldım. Kıtır kıtrı nefis birşey oldu. Çocuklerine sürpriz yapmak isteyen anneler buyrun tarifi:

 

6

 MALZEMELER:

  • 2 bardak un
  • 1/2 paket yaş maya
  • Tuz, sıvıyağ

İÇİNE: Tahin ve toz şeker

Yağlamak için tereyağ

YAPILIŞI:

  • Hazırlanan hamur 5 dakika dinlendirilir.
  • Bezeler hazırlanır ve her beze fırın tepsisi büyüklüğünde açılır.
  • Yufkanın tam ortasında kare oluşacak şekde 1-2 kaşık tahin gezdirilir ve toz şeker serpilir. (Şekeri çok olursa lezzeti o kadar artıyor.)
  • Yufka bilindik gözleme şeklinde kapatılır ve en üst katların ucu suyla yapıştırılır.
  • Saç üzerinde arkalı önlü pişirilir.
  • Piştikten sonra çok az tereyağı veya başka bir yağla yağlanır.
Reklamlar

27 thoughts on “Cuma yazıları – Yerinde Ben Olurdum / Tahinli Katmer

  1. Hayırlı cumalarTahinli katmer nefis görünüyor.Ellerine sağlıksevgiyle kal

  2. Hayırlı cumalar benim becerikli arkadaşım.Katmer benimde çok sevdiğim tadlardandır.Ellerine sağlık nefiz görünüyor.Allah’a emanet ol.Şeihr-i Bursa’dan sevgilerle

  3. Hayırlı cumalar canım , tahini o kadar çok severim ki tam benlik bir tarif bu ellerine, fikrine sağlıkSevgiler

  4. Nefis olmus canim, ellerine saglik, tatli tatli, kitir kitir… mmm…Silinen yorum icin de, dert etme, ne yazdigimi unuttum ama, eminim hayran kalmisimdir yine yaptiklarina:)))Sevgiyle kal…Hayirli cumalar

  5. kıssan herzamanki gibi çok güzel seninde cuman mübarek olsun bacım. katmerin çayla ne güzel gider ellerin dert görmesin

  6. Tahinin girdiği bütün hamurişlerini severim. Nefis görünüyor ellerine sağlık lavantinnn.

  7. ay canım cekti tahine bayılırım..bir projemiz var e-dergi..blogumda anket actım tıklarsan sevinirim:)

  8. Teşekkür ederim Dilek’ciğim.Sevgiler…Çiğdem, kısmet olursa, belkı bir gün berebarce yaparız.:)Muhabbetle canım.

  9. Seda, tahin tadı yoğun olarak hissedeliyor zaten. Deneersen seversin demekki.:)Selamlar…Sağolasın Nurgül’cüğüm, aynen dediğin gibi kıtır kıtır.:))Zaten haberiniz olsun diye yazmıştım canım.Sevgiler…

  10. Teşekkür ederim Gökce. Canın çekmesin hemen yapıver.:)E dergi için hemen geliyorum sayfana.:)Sevgiler…Bak bir yönünü daha öğrendim Aymen. Et sevmez, tahin sever, kedi sever başka ne severdin?:))

  11. Lavantinim,Tahin pekmez ikilisine ekmek banmayı,tahinli çörekleri…anlayacağın tahini pek severim.Katmerlerde nefis görünüyorlar,ellerine sağlık.Ben de oğlunla aynı fikirdeyim harika oluyor:)))sevgiler…

  12. Ya ben bu bloggerden nefreet etmeye başladım.Gene yorumum yok.Bu kaçıncı yaaaa:(((Katmerin çok güzel arkadaşım.Eline sağlık.Vaktim yok yapamayacağım.Biraz kaçırsam:))

  13. Tahine yok diyecek cikarmi bilmem ama ben kesinlikle bayildim bu tarife ellerine saglik canim yine farkini konusturdun….sevgiler…

  14. nefis gorunuyor ellerıne saglık ……..yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)mutlu guzel bır hafta dılıyorum

  15. Bengısu, haklısın canım, ne güzel olur pekmezle.SEvgiler…Fulya, al al arkadaşım afiyet olsun.:))Blogerden nefret edebilrsin sen nefret ediyorsan haklısındır.:)Sevgiler…

  16. Sağol Süheyla’cığım. Selamlar sevgiler ben den…Seval, pek yok herhalde. Hele böyle katmerde nefis oluyorMuhabbetle…

  17. DOST SELAMINDA TESELLİ BULAN HER YÜREK,DAĞLAR ARDINDA BİLE KALSA,TESELLİYİ GÖZÜN GÖRDÜĞÜYLE DEĞİL,YÜREĞİNDE DOST BİLDİĞİYLE BULURMUŞ…!merhaba dostum….karabiberinmutfagi.blogcu.comkucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com

  18. Canım ya ben tahini çok severim kekini çöreğini kurabiyesini.Ellerine sağlık kesinlikle denemem lazım hemen şimdi canım çektii :))

  19. Tahinli olan herrşeyi severek yerim tıpkı bu katmer gibi:)Ellerine sağlık canım,sevgiler..

  20. nerdesin bacım özledik seni umarım aksi giden işler yoktur. yoksa çocuğu tuvaletemi alıştırıyorsun çok şükür onu ben atlattım.Duaları,m seninle.

  21. Lavantincigim,cileklerle ugrasmaktan baktim sana yorum yazmamisim ne ayip degilmi?:)Ellerine saglik oglun agzinin tadini iyi biliyor valla,ellerine saglik canim.Hisse harika yine.selamlarimla,serap.

  22. Güzel dizeler için teşekkür ederim karabiber.Selametle…Özlemhan, tam senlik o zaman.:) Dene ve afiyetle ye canım, yarasın.:))Muhabbetle…

  23. Teşekkür ederim Prenses. Demek sen de seveceksin katmeri.:)Sevgiler…Melek, ah canım yarama parmak bastın. Benim ufaklıkta henüz bez bırakma konusunda yeterli karşılığı alamıyorum. Arada bir deneyip olmayınca bir süre daha bekilyorum. Sağolasın harhangi bir sorun yok sadece bildiğin rehavet.:)Selamlar…Serap, canım hiç önemli değil. Sen istediğin kadar dal çileklere.:) Biz henüz seyonu açamadık. Tabelalar çilek tarlalarına çağırıyor ama denk getirip çağruya kulak veremedik.Afiyet olsun canım.

  24. üfffçok söz etmiyeceğim bu nefaset üzerine edilemez kesinlikle:)ellerine sağlık,aklımı karıştırdı bu lezzet:)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s