Girit Kabaginda Antep Dolması

Bu yeni moda kabaklarin tam adi nedir bilmiyordum. Arastirdigim kaynaklarda Girit kabagi, tombul, yuvarlak veya sisman kabak diye geciyordu. Yeni moda demem eskiden hersey her yerde bulunmazdi. En fazla yakin bölgelerdeki ürünler satiliridi market veya pazarlarda. Simdi ise dünyanin diger ucunda üretilen bir ürünü büyük sehirlerin herhangi bir marketinde bulmak mümkün oluyor. Bu bir taraftan hos bir hadise. Ancak söyle de düsünmüyor degilim: Mesela Afrika’da yetisen meyve sebze vs. oranin iklim kosullarina ve yasayanlarin gereksinimlerine göre rabbim tarafindan ince bir dengeyle ayarlanmis. Farkli cografik konumu olan yerlerin beslenme aliskanliklari da, o kosullara göre sekillenmis. Yani temel de sartlarin getirdigi bir beslenme sekli hakim. Ama günümüzde özellikle biz Avrupa’ da yasayanlar her türlü ürüne rahatlikla ulasabiliyoruz. Acaba bunun kurulu olan denge acisindan olumsuz yönleri olmuyormudur? Olmadigini varsayarsak, neden her cografyada kendine özgü ürnüler ve hayvanlar var edilmis? Tabi bu düsüncem masum Girit kabagi icin gecerli degil. Sonucta bildigimiz kabaktan tek farki obez bir görüntüye sahip olmasi:)
Kabak Girit tombul vs. olabilir ama tarifi tam bir Antep’li.:))

yemek_020_2

Malzemeler:

  • 5-6 adet Girit kabagi
  • 100- 150 gr. yagli kiyma
  • 1 büyük bas sogan
  • 6-7 dis sarimsak
  • 1 kasik biber
  • 1 kasik domates salcasi
  • 1 tatli kasugi limon tuzu
  • Her kabak icin dolu bir avuc pirinc ( Veya hep ayarladiginiz kadar pirinc.)
  • Karabiber, tuz

Yapilisi:

  • Kabaklari kasik yardimiyla fazla kalin olmayacak sekil de oyun.
  • Iclerini karabiber ve tuz serperek elinizle hafif ovun.
  • Sogan ve sarimsagi minik dograyin veya robottan gecirip yikanmis pirinc ve diger malzemelerle karistirin.
  • Limon tuzunun yarisini icine koyun yarisini suyuna koyacaksiniz.
  • Kabaklari güzelce doldurun ve kestiginiz kabapaklari kapatip tencereye dizin.
  • Suyunu ayarlarken kalan limon tuzuyla bir miktar da tuz atin ve tencereye ilave edip harli atesin üzerine yerlestirin. (Aslin da Antep dolamlarinda eksisin ölcüsü su olabilir: Dolmanin suyunu tencereye koymadan tadarsaniz tursu hazirladiginiz suya benzer bir tatla karsilasirsiniz. Yani hem epey eksi hem de tuz ona göre ayarlanmis.)
  • Kaynayana kadar yüksek isida, kaynayinca üzerine varsa dolma tasi yoksa tencerenin icine sigabilecek bir tabak kapatarak altini kisin.
  • Tencerenin agzini kapatip kisik ateste 30- 45 dak. arasi pisirin.
13 thoughts on “Girit Kabaginda Antep Dolması

  1. Merhaba, sizi yakinlarda takip etmeye basladim, hatta takip listeme de ekledim. Birkac seferdir yorum yazmak nasip olmamisti, kismet girit kabaklarina imis ;)Yemekler, onlarin tarifleri ve sunuslar cok guzel…ellerinize saglik. gorusmek dilegiyle,sevgilerimle….

  2. Ayse hanim, hosgeldiniz bloguma. Begeni dolu sözleriniz icin tesekkür ediyorum. Sizin gibi takipcilerimin olmasi beni mutlu ediyor.Not:Sayfaniza ugradim ve gezerken kene kabusunuzu okudum. Allah’a sükür sikintisiz bir sekilde atlatmis evlatlariniz. Olay beni cok etkiledigi icin buraya da bú sekilde yazdim.Selametle…

  3. Lavantin’ciğim, dolman nefis görünüyor. Ellerine sağlık.Ablacım hayırlı günler dliyor ve sevgilerimi gönderiyorum.

  4. Cok nefis görünüyor,dolmali lezzetleri severim.Ellerine saglik canim ve güzel bir hafta diliyorum.Sevgiyle kal.

  5. Nefis ve çok lezzetli görünüyor kabaklar,ellerine sağlık.Tombul olmaları hiç önemli değil,ben bir tanesini alıyorum izninle…sevgiler…

  6. Arkadaşım geçmiş olsun dileğin için sağol.Gerçekten çok hastayım.Alerjim ileri boyutlarda,sinüslerim azmış durumda,öksürüyorum vemecburen çalışıyorum:((Dün biraz dinlenme fırsatım oldu.Dolmaları dün gördüm ama yoruma giremedim.Eline sağlık.Bu kabakları bende çok merak ediyordum.Pazara çıkarsam alıp deneyeceğim.

  7. Teşekkür ediyorum Hayat abla.Sevgi ve saygılar ben den…Muhabbetle…Sağol Yaren, ben de güzel bir hafta diliyorum canım sana.Selamlar…

  8. Lezzet farkı var mı seçemedim Şükran. Dolmayı yaptığımda hastaydım ve tadını pek alamadım malaesef.:(Sevgiler…Teşekkür ederim Banu. sana da güzel günler dilerim…

  9. Evet Aymen, zaten görünce beni al der gibi göz kırpıyor insana.:)) Farklı görüntüsüyle hemen dikkat çekiyor yani.Sevgiler…Ay Fulyaaa, Allah acil şifa versin canım. Halini ççok iyi biliyorum. Ben hala tam düzelemedim. Malesef sanırım operasyon yolu gözüküyor sinüslerimden dolayı.:(Allah cümle muhammet ümmetinin hastalarına şifalar versin.Geçmiş olsun canım.Teşekkür ederim Melek’ciğim.Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

