Etli Patlıcanlı Bulgur Pilavı

Türk bakkalındaki ince patlıcanları keşfedince patlıcan dünyasına hevesli bir giriş yaptım yıllar sonra. Sanırım bu güne kadar patlıcandan uzak kalma sebebimde, patlıcan gibi patlıcan bulma ümidimi kaybetmemden dolayı. Uzun bir aradan sonra patlıcanlı her yemek gözüme daha bir güzel görünüyor.:) Daha önce pirinçle yapmıştım ve et koymamıştım. Bu defa buram buram bulgur, parça et ve patlıcanın arkadaşlığı sözkonusu. Bu arkadaşlıktan doğan muhabbetin tadını da size bırakıyorum.:)

1234

MALZEMELER:

  • 1 bardak bulgur
  • 200 gr. kuşbaşı et (Tercihen kuzu)
  • 1 tane patlıcan
  • 1 tane soğan
  • Biraz haşlanmış nohut
  • Karabiber, tuz
  • Etin yağı az gelirse biraz sıvıyağ
YAPILIŞI:
  • Et soğanla kavrulur ve (Gerekirse sıvıyağ ileve edilir.) biraz su ilavesi ile yumuşayana kadar pişirilir.
  • Patlıcan minik küpler şeklinde doğranır, 1-2 kaşık sıvıyağ ile harmanlanarak teflon tavaya konup kısık ateşte iyice yumuşaması sağlanır. Veya bilindik usulle kızgın yağda kızartılır.
  • Pişen etin içine yumuşayan patlıcan ve bulgur eklenir.
  • Baharatlar ve nohut konup yeterince su ilavesi ile -yeterince su bulgurun üzerine geçecek kadar su demek-tencerenin ağzı kapatılır.
  • Kısık ateşte bulgur şişene kadar pişirilir.

Servis önerisi:

Yer sofrası hazırlanır.

Yanına eski usul taslarda ayran hazır edilir.

İstenirse evin beyine bir baş soğan kırdırılır.

Maaile sofra başına buyur edilir ve çal kaşık pilavın tadına varılır.:)

14 thoughts on “Etli Patlıcanlı Bulgur Pilavı

  1. Öncelikle size çok geçmiş olsun.Bulgur pilavı çok nefis olmuştur eminim.Zaten bir antepli yapsında et yemeği güzel olmasın düşünülemez:)Tok olduğım halde iştahım kabardı bide açken görsem pc yi yerim heralde.Bir patlıcan ve et delisi olan eşimde bayılacak eminim.Ellerinize sağlık.

  2. selamlar,servis öneri süper :-)))inanirmisin ben esime bazen halen bir sogan soyuyorum 4 parcaya kesiyorum yemegin yaninda öyle yiyior, cok sever saglikliymis :-)))yer sofram yokki benim, ay resmen tr aklima geldi :)))etli bulgur pilavi cok severim, patlicanli daha yememisdim, ama aklima simdi geldiki bu etli bulgur pilavi baya yemedim, sadece hep sebzeli yapiyom niye acaba bi yapayim yine,süper bir görüntü ellerine saglik ve afiyet olsun.hayirli günler…

  3. çok güzel olmuş cnm..akşam yemeğine kesin kalkıp yapıcam galiba:)ne zamandır yapmadımda..canım çekti:)ellerine sağlık hayatım.

  4. BÖYLESİ LEZZETLİ PİLAV YENMEZMİ… SOĞAN BİZİM EVDE DE BULGUR PİLAVIYLA SEVEREK TÜKETİLİR…KEŞKE İMKAN OLSA DA MEMLEKETİMİZİN HARİKA PATLICANLARINI BOZULMADAN SANA ULAŞTIRABİLSEK…ELLERİNE SAĞLIK LAVANTİN… SICACIK SEVGİLER…

  5. Zeynep’ciğim, o senin güzel bakışın. Teşekkür ederim. Et yemeklerinde iddalı değilimdir. Hatta yemek konusunda iddam yok aslında. Her hanımın yaptığı kadar.Muhabbetle canım…Aysel’ciğim, biz de de soğan çok tüketilir. Hele çocuklarım yemek soğanını bile doğrarken mutlaka tırtıklarlar. Gerçi bu kadarı beni bile şaşırtıyor ama…:))Patlıcan pilava bence çok yakışıyor.Hayırlı geceler…

  6. Aymen, yok böyle olmayacak. Sen buraya ben oraya geleyim. Yağlı eti bulsam hele şöyle kuyruk yağı bulsam üzerine atlayacağım ama nerdeee.:)) Benim için yağsız et çiğköfte hariç hiiiç biryerde kullanulmaz. Ama eşim de senin gibi etin yağını sevmediği için kuşbaşı etlerin yağını kullanamıyor malesef.Sevgiler…Aysel, patlıcanları değil ama gönlündeki sıcaklığı aldım kabul ettim canım. Olsun inşallah birkaç sene sonra ben de aranıza katılacağım. Yetti gari bu gurbet diyeceğim.:)))Muhabbetle…

  7. ben geldimmm:) gelmiyeli ne çok şey yapmışsın patlıcaNLI YEMEKLERİN BEN ÇOK SEVERİM AMA EŞİM YEMEDİĞİ İÇİN ÇOK SIK YAPAMIYORUM VEYA O GÜN SADECE PATLICAN YEMEĞİ YAPIYORUM ONA YEDİRMEK İÇİN:)) MECBUREN YİYOR. ELLERİNE SAĞLIK SENİNDE ARKADAŞIM SEVGİLER

  8. Lavantin öyle güzel servis önerisi yazmışsın ki hemen eve gidip aynısını yapmak istedim ellerine sağlık canımSevgiler

  9. Melek, eslerin belirli yemekleri sevmemesi cok gicik bir durum. Bu sebepten insan sevdigi yemeklerden mahrum kalabiliyor.Esine icinde patlican oldugumu söyleme etle keristirip yer. Yedikten sonra söyle bakalim ne diyecek o zaman.:)Muhabbetle…Fulya”cigim hala dükkan meselesi mi? Allah kolayliklar versin canim.Epey yoruluyor olmalisin.:(Selametle…

  10. Seda, bizi tutan ne var ki? Atalarimiz beslenme aliskenliklarinda sebep saglikli kalirlarmis. Bak bizler ne kadar cürük nesilleriz. Elimden gelse dedelerim nasil yasamislarsa teknolojiden en az fayda saglayarak ayni sekil de yasarim. Muhabbetle…

  11. selam..bayıldım bu etli bulgur pilavına…harika görünüyor.elinize saglık…sevgilerimle..

Bir Cevap Yazın

