Cuma Yazıları – Okuryazar / Kahveli Kurabiye

Tüm inananların cuması mübarek olsun.

Meşhur Hattat Yesarizade Mustafa İzzet Efendi’nin şöhretine güzel yazıdaki büyük mahareti kadar basit ilmi ve yalan derecesindeki mübalağaları da yardım etmişti. Kendisi Keçecizade İzzet Molla ile pek sıkı fıkı ahbap idi. Bir gün II. Mahmut, İzzet Molla’ya bu sıkı fıkılığın sebebini sordu ve şu cevabı aldı:
“Ben biraz okurum, fakat yazım fenadır. Onun da okuması kıt, fakat yazısı güzeldir. İkimiz bir araya gelince bir adam oluyoruz.
……………………………………………………………..
Bu nefis kurabiyelein tarifini çok değerli bir dostumdan aldım. Çok hoş yumuşak bir yapısı var.  Sık sık yapabileceğim yüz ağartan kurabiyeler…

33
Malzemeler:

  • 125 gr. tereyağ
  • 30 gr. nişasta
  • 60 gr. pudra şekeri
  • 1-2 yemek kaşığı granül kahve
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

  • Fırın 200° de ısıtılır.
  • Şeker ve tereyağ birbirine yedirilir.
  • Yumurta sarısı eklenerek biraz daha karıştırılır.
  • Kahve hariç diğer malzemeler eklenerek normal bir kurabiye hamuru hazırlanır.
  • Hazırlanan hamura en son kahve eklenerek kahvenin hamurun heryerine dağılması sağlanır.
  • İstediğiniz gibi şekil verilerek yağlı tepsiye dizilir.
  • Fırının ısısı 180° ye düşürülerek tepsi fırına konur, 13 dak. pişirilir.
38 thoughts on “Cuma Yazıları – Okuryazar / Kahveli Kurabiye

  1. Lavantincigim,kendini fazla özletme harika bir kurabiye bunlar.Hemen denemek istiyorum belki yarin yaparim;):)O güzel dostunun ellerine saglik ve tabii ki senin de eline saglik canim.ALLAH’A EMANET OL.

  2. Gecmis olsun evvela, uzuldum hastalik gecirmene, ama insallah karla cikmissindir hastaliktan, ben boyle dusununce pek mutlu olurum, Rabbimin merhameti ne buyuk diye…Kahveli kurabiye de eminim cok lezzetlidir. Kulaga harika geliyor, deneyecegim ins.Sevgiler…

  3. Bu ne güzel bir kurabiye.Ellerine sağlık.Hemde kahveli hımmmmmm bayıldım valla.Bu sırada geçmiş olsun.Tahmin ettim ama hastalığı üzerine kondurmak istemedim:(((

  4. Merhaba canım, öncelikle geçmiş olsun sessizliğinden tahmin etmiştim bişey olduğunu inşallah artık daha iyisindir. Kurabiyen ise çok hoş görünüyor kahveyi eskiden çok içerdim özellikle üniversite hazırlık ve okul yıllarında şimdilerde ise hiç içmiyorum zararlı olduğunu düşündüğümden,kurabiyeye hoş bir aroma katmıştır kesin ellerine sağlık. Bu ara bende sık sık kurabiye yapıyorum bunu da denerim inşallah. Görüşmek üzere.Nazife

  5. Merhaba benim güzel arkadaşım.Geçmiş olsun.Bu yıl tatile geldiğinde doğru bana geleceksin itiraz istemiyorum.Sanırım doğru ilaçlarla tedavi edilmiyorsunuz siz orda.Birde biz bakalım istersen.Neyse kurabiyen muhteşem her zamanki gibi.Ellerine sağlık.Seni ve sohbetini öyle özledim ki adın aklımdan geçtikçe yüreğim sızlıyor.Kendine dikkat et.Şehr-i Bursa’dan sevgiler………

  6. Canım geçmiş olsun iyi olmana çok sevindim, kurabiyelere gelince nefis görünüyor ne kadar muntazam şekil vermişsin ellerine sağlık

  7. Merhaba,Bende nescafeli kurabiye yapmıştım fakatsizin tarfiniz çok farklı mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık.Sevgiler

  8. SEVGİLİ LAVANTİNgeçmiş olsun.kahveli tarifleri çok severim.senin kurabiye tarifinde kahvenin su veya sütte çözülmeden kullanılması itibariyle şimdiye kadar rastladıklarımdan çok farklı.muhakkak deneyeceğim. sevgiler

  9. ben bu blogu nası kaçırdım bilmiyorum halbuki bu antep mutfağına aşığım:)çok güsel gözüküyor mamaların sevgili lavantin:)ellerine sağlık…

  10. Öncelikle geçmiş olsun canım,Allah acil şifalar versin.Kahveli lezzetlere bayılan ben kurabiyesine de bayılıyorum.Ama ben sütle kahveyi karıştırıp katıyordum,böyle de deneyeyim.Ellerine sağlık.sevgiler…..

  11. Geçmiş olsun. Umarım artık daha iyisindir… Kurabiyelerde kahve tadı çok güzel. Yanına bir bardak da süt olsun başka bir şey istemem…Ellerine sağlık… Sevgiyle…

  12. Serap, inan ki ben de kendimi özledim.:) Günlerdir yatak yorgan yatıyorum. Rabbim bir daha bu kadar ağırını göstermez inşallah. Sevgiler canım.Nurgül, inşallah karlı çıkmışımdır. Elbette müminin ayağına değen taş bile ona ecir olabilir. O kullardan olmayı dileyelim.Kurabiye hem kolay, hem lezzetli denemeni tavsiye ederim.

  13. Fulya, gerçekten denemeye değer nefis bir tat.Malesef alerjimden dolayı bu tür hastalıklar beni yatağa atıyor.Muhabbetle…Nazife tamamen değil ama kısmen iyiyim çok şükür. Sinüzit ve alerji eşlik ettiği için çok ağır oldu.Ben de kahveyi kızımdan sonra içmeye başladım. Ve o kadar sever oldum ki, onsuz güne başlayamaz oldum.:)Görüşmek dileğiyle canım.

  14. Çiğdem, inanmassın ama 3 doktora gidince tam olarak yeterli ilaçları alabildim. Yoksa hastalığın ikinci günü acildeki doktor alerji spreyi verip göndermek yerine antibiotik vs. verseydi belki bu kadar uzun sürmezdi. İnşallah senin hastaneye de güzel şartlarda görmek mümkün olur.İnan ki ben de senin sohbetini arıyorum. msn i her açtığımda seni bulacağımı bilmek çok güzel.Sevgiler ben den Bursa’ya güzel arkadaşım.Teşekkür ederim Seda’cığım. Kurabiyeyi denemeni tavsiye ederim.Sevgiler…

  15. Sevgili Semra, hoş geldin sayfama. Kurabiye deki kahvenin erimemesi çok ilginç bir tat veriyor. Kıtır kafveler ağzına geliyor ama tatlı aynı zamanda.Sevgiler…Teşekkür ederim Gökçe. Kaçırmış sayılmazssın, ben buradayım ve seni hep beklerim.Sevgiler…

  16. Bengisu, sağolasın canım. Tam değil ama geçecek inşallah.Mutlaka dene bu kurabiyeyi, memnun kalacaksın.:)Selametle…Teşekkürler Aysel, daha iyiyim çok şükür.Haklısın bir bardak sütle ne güzel ara öğün olur.:)Muhabbetle…

  17. Lavantin’ciğim çok geçmiş olsun.İnşallah biraz daha iyisindir artık.Kahveli kurabiyelerinde çok nefis görünüyor.Eline sağlık.Ablacım hayırlı cumalar diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum.

  18. Canım çok geçmiş olsun.İnşallah daha iyisindir. Kurabiyelerinde nefis görünüyor. Çayımın yanına aldım 1 tane. Ellerine sağlık. Sevgiler, hayırlı cumalar..

  19. Selamlar canım,Çok geçmiş olsun. Dilerim şimdi daha iyisindir.Kurabiyelerin de harika görünüyor. Ellerine sağlık.Hayırlı cumalar…

  20. Canım geçmiş olsun, çok güzel kahveli bir kurabiye, bende çeyımın yanına bi tane aldım ellerine sağlık iyi hafta sonları sevgiler….

  21. canım cok gecmısler olsun..ıns.ıyısındır sımdı…ellerıne saglık cok lezzetlı gozukuyor..ne kadar estetık bır foto olmus ust uste dızılmışler:))sevgılerımle..

  22. Dur bakalım Antepe’e atama istedim öğretmen olarak. Çıkarsa bakıcaz Antep’in güzel yemeklerinin tadına.

  23. Tesekkür ederim ev perisi. Muhabbetle…Hayat abla, tesekkür ediyorum. Gecti insallah artik daha iyiyim. Ben de sana hayirli günler diliyorum.Sevgiler ben den…

  24. Ebru, afiyet olsun canim. Daha iyiyim cok sükür.Sevgiler…Sevgili Ebru, tesekkür ederim. Ben de hayirli güyel günler diliyorum.

  25. Miray bey, atamaniz olursa Antep mutfagi size de kendini sevdirecektir. Hayirli günler…Sevgili Filiz, tesekkür ederim.Muhabbetle…

  26. geç oldu ama geçmiş olsun Lavantin. Bu kurabiyeler harika görünüyor. Ne güzel şekil vermişsin. Ellerine sağlık.

  27. merhabalar.keşke bu mesajıma bugün cevap verebilme imkanınız olsaydı,nasıl sevinirdim:)bu kurabiyeleri yapmayı düşünüyorum.harika görünüyorlar.ama bir tereddütüm var.korkum da diyebiliriz.içindeki nişasta acı bir tat vermez mi?bir siteden baktım,30 gr nişasta bir kahve fincanına tekabül ediyor.ben iki ölçü yapmayı düşünüyorum.iki fincan nişasta acı tat bırakmaz mı?nişastayla çok kötü bir tecrübem var ve o günden beri hiç kullanmadım.öte yandan sizin tariflerinize de çok güveniyorum.ikilemde kaldım.yine de cevabınızı bekliycem.teşekkürler…..

  28. Merhaba Eylül, insallah cevabin gecikmemistir. Nisastali daha önce de kurabiye yapmistim ama sonucu hep güzel olmustu. Nisasta kurabiye hamuruna unun veremedigi daha kitir bir yapi veriyor. Neden acı olmus veya acı olmasından korkuyorsun pek anlamadım. Hıc basıma gelmedı nişastayla ilgili…
    Ama bu taifi gönül rahatlığıyla deneyebilirsinö çünkü daha iki gün ince ölçüleri yarım ölçü artırarak hazırladım ve harikaydı. 45 gr. nişasta kullandım ve sorun yok gönlünü rahat tu.
    Kolay gelsin…

  29. iyi geceler.size çok çok teşekkür ederim cevabınızdan dolayı lavantin.ne yazık ki ben geri dönüşü aynı gün yapamadım.bunun içinde ayrıca özür dilerim.klavyemin bozulması ve bu gibi aksilikler cevabımı geciktirdi.kurabiyeyi aynı gün denedim.yine tadında hafif bir acılık vardı.ama yine de evdekiler beğendiler.benim nişastam biraz nemlenmişti ondan olabilir mi acaba?nişastayla ilk yaptığım kurabiyem de nişasta undan fazla kullanılıyordu.ondan olabilir diyorum.sadece tahmin yürütebiliyorum.hala çözemedim.buğday nişastasıydı bide benim kullandığım.

  30. Sevgili Eylül, ben senin sorunun ne oldugunu anladim… Bir arkadasla konusurken senin aci nisastadan bahsedince arkadasim nisastanin aciayabildigini söyledi. Biz burada 200 gr. lik paketler aliyoruz ve ev de uzun süre durmadigindan acimasi gibi bir sorun hic yasamamis, dolayisla konuyu anlamamistim. Sanirim ki, nisastanin kullanma tarihi gecince aciyor. Buna dikkat etmeni tavsiye ederim.
    Buzlukta muhafaza edebilirsin mesela…
    Estagfurullah, özre hic gerek yok. Önemli olan faydalanmandi…
    Selametle…

  31. çok güzel görünüyorlar ama benim gibi mutfağa yeni girenler için aşama aşama resimlerseniz çok mutlu olurum:))) malum acemiler kuralcıdır bir fiske fazla olsa bir malzeme eyvah ne olacak şimdi deriz en azından ben öyle diyorum :))birde şu gr lar çok zor bardak kaşık ölçüsü olursa size minnet borçlu olurum. sevgiyle kalın.

  32. Gökçem hanım, aslında çok haklısınız. Bizler genelde mutfak terazisi kullandığımız için ölçüleri böyle veriyoruz. Ama bundan sonra ölçülerin bardak kaşık olarak karşılığınıda yazmaya çalışacağım inşallah. Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

