Cuma Yazıları – Ateşten Bir Yer Talebi / Cevizli Salça – Kahvaltı Şenliği Ye# 1

Ümmeti Muhammeti’in cuması mübarek ve bereketli olsun.

Uzun müddet açıkta kalan bir kadı, Emir Buhari Hazretlerine müracaat ederek bir makama tayini için kazasker efendiye bir tavsiyename yazmasını rica eder.
Hazret-i Emir:
“Peki!” deyip derhal şu mealde bir tezkire yazar:
“Duacınızın mektubunu getiren, Cehennem’den bir hasır serecek kadar yer talebinde bulunduğundan, mes’ulüne müsaade buyurulması rica olunur.”
……………………………………………………………………..

Kendi geliştirdiğim bu nefis kahvaltılığı Kahvaltı Şenliği‘ne gönderiyorum. Kavrulmuş cevizin ve salçanın birlikte nasıl bir lezzete dönüşeceğini tahmin ediyor olmalısınız.

bild_237

MALZEMELER:

  • 100 gr. ceviz
  • 1 kaşık karışık salça
  • Yeterince sıvıyağ veya zeytinyağı

YAPILIŞI:

  • Cevizleri yakmadan kısa bir süre sıvıyağ da kavurdum.
  • Salçayı ekledim biraz daha kavurdum.
  • Tabağa aldım.

Ekmek alıp tadına baktım ve ekmeği elimden bir daha bırakamadım…:)))

24 thoughts on “Cuma Yazıları – Ateşten Bir Yer Talebi / Cevizli Salça – Kahvaltı Şenliği Ye# 1

  1. immm lavantin tabiki bayılırız 🙂 Hele salça birde ev salçasıysa offf…

  2. Canım etkinliğime katıldığın için çok teşekkür ederim. Tarifini aldım gidiyorum. Sayfamda yerini hemen alacak. Sevgiler…

  3. Lavantincim cok harika görünüyor,lezzetli oldugundan eminim.Acukaya mi lezzeti benziyor acaba.Oda salcali cevizli oluyorya.Ellerine saglik canim,hem kahvaltida hemde meze olarak cok güzel olur.

  4. Canım, yazın çok hoş ve anlamlı daha önce duymamıştım paylaştığın için sağol. Ve biberli ceviz benim en sevdiğim kahvaltılıklardandır. Acılı biber salçasıyla yaparız genelde ve eşim bile çok sevdi fazla acı yiyemese bile. Sevgi ve muhabbetlerimle…Cuman hayırlı olsun. Nazife

  5. Deneyip söylemek lazım:) Görüntü muhteşem.Ellerinize sağlık.Hayırlı,bereketli cumalar..

  6. lavantın canım ellerıne saglık ben cevızlı salcayı cok severım..acuka gıbı zannedersem ama cevız kavruldugundan lezzetıde katlanmıstır…ama ben cuma yazını daha cok begendım…cuman mubarek olsun..

  7. Betül ev salçası değil ama Öncü nün muhteşem salçalarından.Hayırlı cumalar…Ben teşekkür ederim Özlem. Hayırlı cumalar…

  8. Yaren, acıkayı andırıyor ama kavurmanın verdiği lezzet başak oluyor.Hayırlı cumalar diliyorum.Nazife, ben kendim buldum sanıyordum ama demek siz de yaparsınız. Afiyet olsun canımHayırlı cumalar…

  9. Merhaba Lavantin,Güzel bir yazı paylaşmışsın yine bizlerle…Kavrulmuş ceviz ve salça ikilisi hele bir de ekmeğin üzerine sürülmüş olursa asla hayır diyemeyeceğim bir lezzet…Ellerine sağlık,görüntü harika.hayırlı cumalar…sevgiler…

  10. yemek pişirirken kavrulan salçanın kokusu inanılmaz güzel gelir hep..bu tarife bayılacağıma eminim..ellerine sağlık slmlar.

  11. cevizli salçayı hemen denemem lazım bu sabah.accayip iştah açıcı görünüyor cnm.ellerine sağlık.

  12. Harika olmuş.Görüntüsü bile iştah kabartıyor.Nefis valla.Ekmeği yağına bandıra bandıra yiyeceksin:))

  13. ellerine sağlık canım nefis görunuyor. assağıdaki tatlı mukemmel. sevgiler iyi hafta sonları..

  14. canım nasılsın kıssan herzamanki gibi çok güzel ceviz kavurmasınıda ilk dfa duydum ama antep mutfağından sa güzeldir kesin ellerin dert görmesin. kısa bir zaman olmıyacağım aranızda merak etmiyin yorumsuz bırakmıyın

  15. Sana guveniyorum canim, eminim harikadir. Zaten manzara da bunu teyid ediyor, ama ben almasam:(( Sonra artan vucut/kitle endeksi cok fena uzuyor beni de:)))Icatlarinin devamini bekliyorum:)Sevgiler

  16. öğrencilik dönemimde salça kavurup ekmeğe sürüp yemeye bayılırdık. onu hatırlattı bana bu tarif. işin içine cevizde girince daha muhteşem olur herhalde. ellerine sağlık. sunum herzamanki gibi muhteşem.

  17. Şu sıralar okumakta olduğum bir kitaptan bir bölümünü buraya yazmak istiyorum. Konuyla alakalı buldum.”Gerçekten Süleyman efendi, devrin hakimleri olan kadılar yetiştiren Medresetül Kuzat’ın giriş imtihanını da en yüksek dereceyle kazanmış ve bunu babasına büyük bir sevinçle bildirmiştir. Ne var ki babası, onun bu sevincine katılmayacak, hatta bunu şöyle bir telgrafla da bildirecektir:- Süleyman, ben seni cehenneme göndermek için İstanbul’a yollamadım.Süleyman efendi, babasına yazdığı cevapta, onun endişelerine katıldığını, ancak maksadının hakimlik mesleğine geçmek olmayıp, devrin bütün din ilimleri sahasında kemale ermek olduğunu bildirdi.”

  18. Canım, nerelerdesin bi kaç gündür sesin çıkmıyor merak ettim. İnşallah herşey yolundadır.Görüşmek üzere. Nazife…

  19. Teşekkür ederim Bengisu. Gerçekten tadılası nefis birşey oldu. Ben yaptım diye demiyorum amayanlış anlama.:)))Muhabbetle…Süheyla, hatta ben ekmeği bandırı yerim kavrulurken.:)) Denersen senden dinleriz tadını.:)Sevgiler…

  20. Özlem, aynen öyle canım. Acayip iştahını açıyor ve en kötü tarafı da bu zaten.:)Muhabbetle…Fulya, ben de öyle yaptım.:) Yağı bile nefis oluyor.:) Selamatle…

  21. Teşekkürler Banu. Cevabım gecikti ama ben de sana bu hafta için güzel bir hafta sonu dileyebilirm.:)Sevgiler…Melek, Antep Mutfağından değil ama antep damak tadına benzer.En kısa zaman da görüşmek dileğiyle…

  22. Nurgül, bak nasıl da bizi sürekli kilolarını düşünür hale getirdiler. Ben beynim de devrim yaptım. Efendimiz, sahabeler, veya Osmanlı bunlarımı düşünürdü diye sildim bu tür şeyleri kafamdan. Yiyelim ama kararında. Gerisi de podyumlar bizi beklemiyor ya.:):))Sen dene ve afiyetle ye canım.Sağolasın Aymen’ciğim. Öğrenci olunca sanırım daha çok yemek üretiliyor pratiklik açısından.Demek oluyor ki, cevislisine bayılacakasın. Ama seni aydırmak için ben olamam yanında.:)

  23. Arzu-hal, çok teşekkür ederim. Alıntı yaptığın bölüm çok manidar.Herşey tadından tuzundan ve ayarından ne kadar şaşmış. Nasıl düzelir bilmiyorum.Nazife’ciğim, geldim buradayım.:) Hastalıktan dolayı ara vermek zorunda kaldım.Selametle…

Bir Cevap Yazın

