Cuma Yazıları – Assanız Olmaz mı? / Kızarmış Patates Peyvazı

İmanlı tüm yüreklerin cuması mübarek olsun. Bu şerefli gün hürmetine, islam aleminin refahını ve vatanımın kan emicilerden kurtulmasını diliyorum.Padişahın isteği üzerine bir gün İncili Çavuş, vezirlerden birinin taklidini yapmış. Taklidi yapılan vezir bunu duyunca çok kızmış ve:

“Ben onu öldüreyim de aleme ders olsun,” demiş. İncili Çavuş vezirin bu sözlerini işitince can derdine düşmüş ve Padişaha gidip durumu anlatmış. Padişah İncili Çavuş’a:

“Sen korkma, o seni öldüremez, eğer o seni öldürürse ben de ona kısas uygularım, demiş.Bunun üzerine İncili Çavuş, şöyle bir istekte bulunmuş:

“Aman Padişahım, o beni öldürmeden önce siz onu assanız olmaz mı?”

 

…………………………………………………………………………

Bild 033

Antep de dürümcülerde satilirdi kızarmış patates dürümü. Tadi tahmininizden daha güzel bir dürümdür ayrica. Bir defa da olsa denemenizi tavsiye ederim.

Gelişigüzel kızartılan patateslerin ilk sıcaklığı çıkınca, istenilen salata malzemeleriyle karıştırılır. Ben taze soğan ve kuru soğan maydanoz domates kullandım. Tuz,  pulbiber ve karabiberle tatlandırıp, limonla taçlandırın…

17 thoughts on “Cuma Yazıları – Assanız Olmaz mı? / Kızarmış Patates Peyvazı

  1. Lavantincigim,ne güzel görünüyor canim ellerine saglik.Simdi öglen yemegimi yedim ama ilk firsatta bende yapacagim.Icerigini okudugumda limonda var eksili,eksili ne güzeldir.:)))Lavantini en yakin arkadasi;)selamlarimla.

  2. Offf off of bu ne güzel birşey olmuş böyle.Ama ben hiç yememişim.Ama anneme bunun hesabını soracağım.Bana nasıl böyle güzel bir şeyi nasıl yedirmez:)Hemen denemem lazım.Harkulade görünüyor.

  3. Bu annemin sık sık yaptığı patates salatasıdır,peyvazmış demek ismi lezzetli oluyor gerçekten ellerinize sağlık…

  4. Daha önce duymamıştım ama çok güzel bir tarif.Patatesli olurda güzel olmazmı?Ah bide kilo derdi olmasa..yinede arada kaçamak yapmak hiçde fena olmaz dimi:))Ellerinize sağlık.

  5. Lavantin, bu harika bir yemekmis, ben hic duymamistim sahsen. yarinki misafirlerime salata olarak ne yapsam diye dusunup duruyordum, artik dusunmeme gerek kalmadi:) Tesekkurler:)))

  6. ay okadar güzel anlatmışsınki kalkıp patates kızartıp ekmek arasında yanına ayranda yapıp yiyesin geldsi inan gece gece.. bizde yapardık ekmek arası kızartma çeşidi ve hala hoşuma gider. afiyet olsun size hayırlı geceler

  7. Canım arkadaşım, ne güzel bir sürpriz oldu bu.:) Günlğk hayatta hep birlikteyiz ama burada yorumnu okumak ayrı bir mutluluk.Sevgilerle canım…Fulya’cığım, benim annem hep kabaklısını yapardı. Ben bu çeklini dürümcülerde yedim. Şimdi boşyere anneciğinide suçlama.:)))Ama bu da kabaklısı da bence nefis.Muhabbetle canım.

  8. Aysultan, Antep’de soğan, ve yeşilliklerin ana malzeme olarak kullanıldığı bu tür salatalara genel olarak peyvaz deniyor. Yoksa bna ait çzel bir ad değil. Demek siz de de yapılan bir salata.Muhabbetle…Zeyenep, sen takma kiloları. Ben artık takmamaya karar verdim. Aslında bu tür şeylerin islamla bağdaşmadığını ben de dahil hep unutuyoruz. Az yemek bizim yapmamız gereken. Gerisi boş. Yap ve afiyetle yeterince tüket canım.:))Muhabbetle…

  9. Rica ederim Nurgül, beğenmene sevindim. Bakarsın günlerde kısırın tahtına oturur.:))Sevgiler…Melek’ciğim, akşam yapmassan yarın yaparsın. Ne güzel olur ekmek arasında karışık kızartma. Bir de maydanoz soğan filan koyarsın arasına. Ohh, başka yemeğe ne gerek var.:))Selametle…

  10. Ellerine sağlık Lavantin,nefis görünüyor.Ailece ekmek arası dürümleri pek seviyoruz,bunu da denemeli en kısa zamanda…Hayırlı cumalar…sevgiler…

  11. Lavantinnn ben geldimmm. Sen soğan doğrasan mucizeler oluşuyor orada hemen. Ellerine sağlık tam benlik bir görüntü bu. Hele de ince ekmek arası dürüm muhteşem olurdu.

  12. Merhaba Lavantin,Görüntüsüyle “çok lezzetliyim” diyen bu tarifi denedim.Eşim ve kızım salata olarak, bense ekmek arası yaparak yemeyi tercih ettim.Her şekilde de herkezin çok beğendiği bir lezzet ortaya çıktı…Tarif için teşekkürler.sevgilerimi gönderiyorum…

  13. cnm çok güzel görünüyor salatan..bayıldım.ama bir şey soracağım aşağıdaki börek tarifine un yazmamışsın,önce yufka ile yapılıyor sonra okudum ama öyle değil..ortalama ne kadar un konuyor ekleyebilir misin cnm..ilgimi çekti denemeyi düşünüyorum,slmlar.

  14. Ayme’ciğim hoşgeldin canım. Eksiklik hissediyordum senin övgülerin olmadan.:)) Teşekkür ederim canım.İnce ekmek arsı dürümü heep yapıyorum ve bayılıyoruz.Muhabbetle…Bengisu, çok sevindim canım beğendiğinize. Afiyet şeker osun sizlere.Selametle…Süheyla’canım, unutmuşum bak. Hatırlattığın için sağol. Un miktarı kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edecek kadar.Denersen afiyet olsun ve memnun kalacağından eminim.Sevgiler…

  15. BEN suan almanyadayim evlendigim icin tabi babam hala gaziantepte görev yapiyor ben bunu okulda yemistim cok satiyolar antepteki okullarda walla özlemisim hemen denicem evde ama burda o ekmegi bulmek zor somuna talim 😦

Bir Cevap Yazın

