Konya'dan Sütlü Börek

Bu ayki ye33 etkinliğinin konusundan sanırım memnun olmayan yoktur.:)) Bir sürü bilmediğimiz börek tarifimiz olacak inşallah. Sevgili Özlem kocaman bir teşekkürü hakediyor.

Bazan kendimi kötü hissediyorum, hayat sadece yemekten ibaret gibi bir görüntü veriyor insan yemek blogu olunca. Ama elbette hepimizin hayatı sadece burası ve dolayısıyla yemekler değil. Biz sadece bir bölümünü yansıtıyoruz. Diğer blog konularını düşününce yemek konusu daha sorumluluğu az, daha rahatlatıcı, ve en azından benim en büyük ilgi alanlarımdan biri. ( Diğer sorumluluklarımı aksatmadan yapmaya çalışıyorum üstelik.)
Tarifim Konya’da yaşayan eşimin büyük teyzesinden. Ben eve döndügümde hemen denedim ve aynı muhteşem tadı yapabildiğimden dolayı da çok mutlu oldum. Nede olsa tarifin sahibi yemekte usta bir hanım.
Böreğimiz çıtır çıtrı, kat kat ağızda dağılan bir tada sahip. Milföy gibi demeyeceğim zannımca milföy daha lezzetsiz olur. Ama abartısız çok lezzetli. Hem de misafir gelmeden bir gün önce hazırlayıp pişirmeden rahatlıkla muhafaza edeceğiniz bir börek. Bence mutlaka deneyin. Ben arkadaşlarıma yapmıştım ve yiyen bir daha, bir daha yedi.:))

_c3a7c3b6

40a

 Malzemeler:

  • 2 bardak süt
  • 1 çay bar. sıvıyağ
  • 1 çay bar. yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaş. tuz
  • Biraz limonsuyu
  • Aldığı kadar un
  • Yufkaları yağlamak için 250 gr. tereyağ
İç harcı:
  • 300 gr. kıyma
  • 2 tane kıyılmış soğan
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Hamur malzemeleri karıştırılıp özlü bir hamur yoğurulur.
  • Hamurdan ceviz kadar bezeler hazırlanır.
  • Bezeler tabak büyüklüğünde açılır ve aralarına erimiş tereyağ gezdirilerek üç taneli guruplar oluşturulur.
  • İlk hazırlanan beze gurubundan başlanarak üçlü bezeler açılabildiği kadar açılır ve üzerine yine tereyağı sürülür.
  • Yağlanan yufka katmer gibi önce iki ucu ortaya gelecek şeklide sonra diğer iki ucuda yine ortaya gelecek şeklide katlanıp bir kare elde edilir.
  • Bu kare dörde kesilir ve her parçanın ortasına harç malzemesi konur.
  • Karelerin ortasındaki harç ortaya uzunlamasına yayılır ve önce alt kenar sonrada üst kenar üstüne katlanır.
  • Uzunlamasına hazırlanan böreklerin iki kenarları hafifce bastırılıp yağlı tepsiye kat yerleri alta gelecek şekilde dizilir.
  • Bu aşamada teyzem böreklerin üzerine de yağ sürdüğünü söylemişti ama ben sürmedim. 160 ° de pembe pişirilir.
21 thoughts on “Konya'dan Sütlü Börek

  1. Ne güzel ne değişik börek.Bayılıdım valla ne değişik ve ne güzel bir tarif.Eline sağlık.Teyzeye de tarif için teşekkürler.Tam benlik kıtır kıtır bir börek.

  2. eşinin teyzesininde seninde elerine sağlık. çok güzel gözüküyor çayla güzel gider dimi:) alıyım bir tane madem.

  3. Gerçekten harika bir börek tarifi.Ne kadar yeni tarifler çıksada eski ve yöresel tariflerin yerini hiç bir şey tutmuyor.Mutfakta acemi olan ben bile yapmaya heveslendim bu böreği.İnş. sizin ki gibi yapabilirim.tarif için tşk.

  4. Fulya, mutlaka dene. Yerken çıkan o sese bayılacaksın.:))Sevgiler…Melek,hem çayla hem ayranla neyle istersen… Bu tada herşey yakışır.:)Muhabbetle…

  5. Zeynep,katılıyorum sana. Eski tarifleri, yani yöresel tarifler gibisi yok. Yapılışı zor değil merak etme ve dene bence.:)Seviler…Teşekkür ederim Nino. Muhabbetle…

  6. lavantin acilen bana mail adresini yazarmısın.profilindeki adrese yollayamıyorum:(((

  7. Lavantincigim,ayni milföy gibi olmuslar harika görünüyorlar canim.Ellerine saglik ilk firsatta deneyecegim ins.selamlarimla.

  8. Fulya’cığım,e postana adresimi gönderdim. Muhabbetle…Serap, yanılmıyorsun canım, hatta milföyden de lezzetli bence.Mutlaka dene.Sevgiler…

  9. Selam canım,Ellerine sağlık. Böreklerin harika görünüyor.Feyza Hanım’ın un kurabiyesini çok beğendim gerçekten.Ben, annemden kalma tarifle, yağ,pudra şekeri ve unla un kurabiyesi yapıyordum şimdiye kadar. O daha bir kıtır kıtır oluyordu. Bu tarifteki nişasta sayesinde daha bir ağızda dağılan kıvamı var.Denemeni tavsiye ederim.Öpüyorum canım.Sevgiler…

  10. Ebru’cuğum, açıklaman için teşekkür ederim. Evdeki biscottiler bitince deneyeceğim inşallah.Sevgiler canım…

  11. eline saglik borekler nefis olmusesinin teyzesinde daha ne tarifler vardir konyali hanimlar cok becerikli olurlar sevgilerr

  12. Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi > > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir > > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU > > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin > > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın > > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu > > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7 > > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir. > > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır…Aynı dala > > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir. > > Ayağınız yetişmese bile…Dans etmektir kolkala… > > küçük hediyeler almaktır… ve Kimi zaman aynı kalbi > > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu > > söyleyebilmektir’Dostlugun en büyük Armağan Bana’ iyiki varsııınnn.sevgilerimle

  13. Teşekkür ederim Filiz. Haklısın Konyalı hanuımlar konusunda. İnşallah memelekete gidince bu fırsatı değerlendirip eski Konya yemeklerini de öğreneceğim.Selametle…Teşekkürler Yaren’ciğim. İnşallah denersin sen de bu nefis tadı.Muhabbetle…Melek’ciğim, dostlık mesajın için teşekkür ederim.Sevgiler…

  14. Lavantin börek nefis olmuş… Cuma yazılarını da beğenerek takip ediyorum… Hayırlı cumalar…Sıcacık sevgiler…

  15. merhaba…ellerinize saglik hersey cok güzel görünüyor…bende bi konyali olarak konyayi ve insanlarini begenmenizden memnun kaldim, benimde esim antep li 🙂 görüsmek dilegiyle isterseniz maillesebiliriz

  16. Isimsiz arkadasim, ilginc bir tevafuk esinizin antepli sizin konyali olmaniz. Bizim tam tersimiz yani.:) Elbette isterim sizi tanimayi. E postanizi bekleyecegim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

