Cuma Yazilari – Beddua Ettin Mi ? / Annemin Şehriye Çorbası

Tüm inanalarin cumasi mübarek, günleri bereketli olsun

Adamin biri Abdullah bin Mübarek’e gelerek, cocugundan sikayat eder. Abdullah:

“Cocuguna hic beddua ettin mi?” diye sorar. Adam:

” Evet, ettim.” deyince, Abdullah:

“Cocugun ahlakini sen bozdun.” diye buyurur.

……………………………………………………………….

Çocukluğumun en sevdiğim çorbalarındandı şehriye çorbası. Benimki annemim yaptığınin yanında daha yağsız ve salçası az. Elbette Antep yemeği yağlı ve salçalı olur ama… Ekşisi ve sarımsağı ile nefis bir çorba yinde.

41

MALZEMELER:

  • 2 avuç arpa şehriye
  • 1 tane soğan
  • 2 tane yeşilbiber
  • 1 tane domates
  • 1 kaşık karışık salça
  • 2 dis sarimsak
  • Zeytinyağı
  • Nane, karabiber
  • Limon suyu, tuzot

YAPILIŞI:

  • Kiyilmis sogan yağda kavrulur.
  • Salça eklenip biraz daha kavrulur ve biberler atılır.
  • Biberleri de hafif bir kavurduktan sonra sarimsak ve 6 bardak kadar su konup kaynamaya bırakılır.
  • Kaynayan suya şehriye ve tuzot katilip altı kısılır.
  • Şehriyelerin pişince, minik doğranan domatesler eklenir ve ateşten alınır.
  • 10-15 dak. dinlendirilip üzerine nane kavrulur ve limonu eklenir.
22 thoughts on “Cuma Yazilari – Beddua Ettin Mi ? / Annemin Şehriye Çorbası

  1. Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi > > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir > > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU > > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin > > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın > > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu > > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7 > > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir. > > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır…Aynı dala > > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir. > > Ayağınız yetişmese bile…Dans etmektir kolkala… > > küçük hediyeler almaktır… ve Kimi zaman aynı kalbi > > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu > > söyleyebilmektir’Dostlugun en büyük Armağan Bana’ iyiki varsııınnn.sevgilerimle

  2. hayirli cumalar canim benimcorba cok lezzetli olmusellerine saglikDostluk… yaşanmamış aşkların bilinç altındaki dürtüsünü yenebilmek ve yaşanabilmesini sağlamak için takılan bir maske değil, karşıdan maddi veya cinsel faydalanmanın bir aracı hiç değildir. Dostum… içimi kapkara bulutlar kapladığında, başımı omuzuna yaslayabileceğim… onun içindeki kara bulutlar yüreğini kararttığında, başını omuzuma yaslayabilecek insandır. Dostum… sıkıntıdan ellerim buz gibi olduğunda, ellerimi tutarak, sevgisi ile taaa yüreğime kadar ısıtabilecek… sıkıntıdan onun elleri buz gibi olduğunda, ellerini tutarak, sevgim ile taaa yüreğine kadar ısıtabileceğim insandır. Dostum… işyerinde; bir bardak çayın… veya bir fincan kahvenin içimi süresince, “gönül ne kahve ister, ne kahvehane” “gönül bir dost ister, kahve bahane…” diyen satırları hatırlayıp… hayatın minicik bir parçasını paylaşabildiğim insandır. Dostum… bazen aynı “walkmen”de bir şarkıyı, bir türküyü; bazen internetin sanal evreninde…bir kaç satır fıkrayı, şiiri… kokusunu alamasak bile, sanal bir gülü… paylaştığımız insandır. Dostum… onun sosyal veya bürokratik tabakasından… cüzdanının kalınlığından, cinsiyetinden, inancından, mezhebinden, siyasi düşüncesinden önce… İNSAN OLDUĞU İÇİN SEVDİĞİM… ve BENİ İNSAN OLDUĞUM İÇİN SEVEN İNSANDIR.

  3. Tam canım sayfamla ilgilenmeyi bile istemezken, tarif ekleyemezken geldi dostluk mesajın çok sevindim sevildiğini duymanın bu kadar iyi gelebileceğini unutmuşum ,hep çok yakınımızdakilerden duymaya alıştığımız sözleri çook uzaklardan bir dosttan duymak çok iyi geldi bana sağol Lavantin iyiki varsın bende seni çok seviyorum

  4. Cumanız mübarek, dualarınız kabul olsun.Şehriye çorbası benimde çocukken sevdiğim bir çorbaydı. Zaten çok az yemek severdim.

  5. Selamlar,Hayırlı cumalar dilerim canım.Benim de en sevdiğim çorbadır. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.Sevgiler…

  6. Cumanız mubarek olsun.Sizin şu cuma yazılarınızı bekleyip duruyorum çok hoşuma gidiyor Sağ olasınız.Evet çocuklarımız ah kuzucuklarımız Allah hekesin evladını ana babasına bağışlasın.Çorbanızda çok güzel helede birde hastaysanız sormayın artık ne de güzel gider.Ellerinize sağlık.

  7. yine bir cuma günü ve yine bu gün kadar anlamlı bir yazı.hangi kitaplardan alıyosunuz bu yazıları diye sorsam…bende çok seviyorum öğrenmeyi…yemekler kadar bu bilgilerde çok önemli bizim için eğer ibret alabilirsek.allah ilmimizle amil olmayı nasip etsin.çorbada nefis görünüyo.hele aç olunca insan:))

  8. dostum şiirin için sağol. inş birgün görüşüp sanal olmıyarak dostluğumuzu pekiştiririz. kıssanıda ben geçen gün evlat hakları konum için araştırdığımda öğrenmişti. yüreğine sağlık dostum duaya çok iihtiyacımız var. ailecek çok hastayız. dua, muhabbetle

  9. Canim seninde Cuman mübarek olsun ne kadarda saat 24 gecmis olsada…yine harika bir kissadan hisse ne yalan söyleyeyim insan kendini bir an düsünmüyor degil,cocuklarim kucuk ama insallah büyüyüncede vatana,millete,ailesine hayili insanlar olurlarda hic bir zaman kimseden beddua almazlar…Sehriye corbasi nefis olmus ama ben hic sarimsakli denememistim belkide cocuklar yedigi icin ama böylede bir deneyecegim ellerine saglik canim hayirli günler…

  10. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22 http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır. Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler;SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM, 28.04.2008–11.05.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ; http://fatostuncay.blogcu.com(YANİ BEN) YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM. TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN. TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. MÜJDEEEEEEEEE !!!!! PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR. YAYINA HAZIRLAYANLAR: http://www.nasibim.blogcu.com http://www.birdemliksohbet.blogspot.com SORUMLU MÜDÜR: http://www.selmahlc.blogcu.com GRAFİK TASARIM DÜZENLEME: Melike Sahin Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır. Örn: İsim: Fatos TuncaySite adı: http://fatostuncay.blogcu.com Tarifim: Damalı KekLink: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/SELAM VE SEVGİLERİMLE; Fatos..:)http://fatostuncay.blogcu.com/

  11. Ben bu çorbayı hatırlıyorum.Ama annem biz çocukken yapıyordu.Birde ekşili mercimek çorbası vardı.Onu da hatırladım.Damak tadımız mı değişti zamanamı ayak uydurduk bilmem ama biliyormusun antebin bütün unutulmuş yemekleri bizim yeni dükkanda olacak.Neler var neler.Sana bir anlatsam:))))))

  12. Serap, yorumun geri gelmesi dostluğumun kabulu demek. Hoş zaten biliyorum senin dostluğunu…Muhabbetle canım….Sevim’ciğim, bu güzel dostluk şiri için çok teşekkür ederim. Çok hoş ve anlamlı. Güzel dostum benim.:)Selametle…

  13. Seda, bazan tanımadığım insanlardan aldığım yorumlar içimi ısıtıyor. Yani aşinası olduğum o duyguyu sana da yaşatmak istedim. Hem gerçekten sen sıcaklığınla özel bir insansın.Dostluğumuz daim olsun inşallah.Sağol Arzu-hal, senin de cuman mübarek olsun. Ne güzel işte ay yemek sevmek daha sağlıklı olsa gerek.:)Sevgiler…

  14. Teşekkür ederim Ebru. Şehriye çorbası çok seviliyor anlaşılan.Sevgiyle canım…Sevgili Emine Allah acil şifa versin inşallah. Cuma yazılarını beğenmen ne güzel. Hep yazdığım gibi ben yemeklere aldığım yorumlardan daha çok cuma yazılarına aldığım yorumlara seviniyorum. Dediğin gibi rabbim evlatlarımızı bizlere bağışlasın ve acılarını göstermesin.Selametle…

  15. Zeynep, sağolasın. İnsan istesin yetreki… İstediğini vermek rabbimin rahmeti. Cuma yazıları için tek bir kaynak kullanmıyorum. Sadece duyulması ve okunması gerek diye düşündüğüm yazılar olmaları ortak noktaları. Elbette önem sırası önce ayetler, sonra hadisler diye uzanır gider, ama ben olur ki, o bilgilerde bir hatam olurda vebal alırım korkusuyla uzak duruyorum. Seviler…Melek’ciğim acil şifalar diliyorum hepinize. Belki bir gün kısmet olur. Ben de seni tanımayı çok isterim.Selam ve dua ile…

  16. Teşekkür ederim Fatoi. Davetine icabet ederim inşallah.Seviler…Fulya, anlatmak için ne bekliyorsun ki? Ciddiyim bana bir e posta yazsaarsan çook sevinirim. Bakalım beni geçmişe götüren ne yemekler var.:) Ah anne yemekleri, üzerine yemek tanımam. E postamı unutma.:)Ben sevgilerimi şimdiden gönderiyorum.:)))))))

  17. Merhaba Lavantin,Dostum… İçimi kapkara bulutlar kapladığında, başımı omzuna yaslayabileceğim… Onun içindeki kara bulutlar yüreğini kararttığında, başını omzuma yaslayabilecek… Dostum… Bir bardak çayın… Veya bir fincan kahvenin içimi süresince, “gönül ne kahve ister, ne kahvehane” “gönül bir dost ister, kahve bahane…” diyen satırları hatırlayıp… Hayatın minicik bir parçasını paylaşabildiğim… Dostum… Bazen aynı “walkman”de bir şarkıyı, bir türküyü; bazen internetin sanal evreninde… Bir kaç satır fıkrayı, şiiri… Kokusunu alamasak bile, sanal bir gülü… paylaştığımız …. İnsan olduğu için sevdiğim… ve beni insan olduğum için seven insandır…dostumdur… Benden de sana güzellikleri paylaşmak adına güzel duygularla gönderilmiş bir yazı…Cuma yazın her zaman ki gibi çok anlamlı,zevkle takip ediyorum.sevgi ve muhabbetle…

  18. ellerine sağlık çok güzel bir yazı ağzımızdan çıkanlara çok dikkat etmeliyiz özellikle çocuklara karşı.çorbanda nefis görünüyor.güzel bir hafta dilerim.

  19. Bengisu, teşekkür ederim Bu güzel şiir için. Dostum diyen dostum olmuştur zaten.Muhabbetle…Fulya, ben adresimi göndereyim ben sana. Oradan görüşebiliriz ve yeni e postamı da veriririm.Ya aklıma geldi de, benim profilimde zaten var adresim.Sevgiler…Semra, çok haklısın canım. Ben bazan farklı bir konuya dikkat ediyorum da, aileler çocukların yanında en mahrem veya çocuğun zihnini, ruh dünyasını zedeleyecek konuları rahatlıkla konuşuyorlar! Sonra da zamane çocuğu diyorlar.İnşallah en güzeli yapmayı nasip eder rabbim.

  20. Bende okumuştum bu yazıyı takvimde. Çocuk yetiştirirken çok dikkat etmeli gerçekten.

  21. Ben de zaten takvimden almıştım Arzu-hal. Oldum oluşu takvim yazılarını okumayı çok severim.İnşallah rabbim o gücü ve sabrı verri de evlatlarımızı olması gerketiği gibi yetiştiririz.

Bir Cevap Yazın

