Cuma Yazıları – Efendimizin Şemali / Ceviz Şekerlemesi

Tüm muhammet ümmetinin mübarek cuma günü mübarek olsun.

Hz.Peygamber’in alnı oldukça geniş, kaşları kavisli ve tamdı. Kaşlarının arasında açıklık vardı. Sanki iki kaşın arası gümüş gibiydi. Efendimizin iki gözü büyükçe idi. Göz bebeği simsiyahtı. İki gözünde de kırmızılık vardı. Kirpikleri oldukça uzun ve çokluğundan neredeyse karışır bir vaziyette idiler. Mubarek burnu dümdüzdü. Burnunun üst kısmında hafif bir çıkıntınında olduğu rivayet edilir. Dişleri hafif aralıklıydı. Ağız yönünden insanların en latifi idi. Yanakları, elmecık kemikleri yüksek olmaksızın çekikti. Yüzü ne uzun, nede yuvarlaktı. İkisinin arasındaydı. Mubarek sakalı gürdü. Mubarek sakalını uzatırdı. Bıyıklarınıda kısaltırdı. Güneş ve rüzgar gören boyun kısmı, sanki gümüşten yapılmış ve altınla süslenmiş gibiydi. Pırıl pırıl parlıyordu… Hz.Peygamber’in gögsü oldukça genişti. Bir kısmının eti diğer ksımı geçmezdi. Göğsün üst kısmı ile göbeği tüyler ile birleşiyor, bunlardan başka ne göğsünde nede karnında tüy yoktu. Omuzlaının arası geniş idi. İki omuzunun arasında nübüvvet mührü vardı. Bu mühür sağ omuza daha yakındı. Bu mührün ortasında bir ben vardı ve sarıya çalan bir rengi vadı. (İbni Ebi Hayseme) Hz.Peygambegin pazuları ve kolları kalınd. Bilekleri uzun ve büyüktü. El ayaları genişti. Elinin etrafı, parmakları uzundu. Mubarek el ayası ipekten daha yumuşaktı. Güzel kokuyu ister sürsün ister sürmesin sanki ayası güzel koku satan bir attarın ayası gibi daima güzel kokardı. Hz.Peygamber ile el sıkışan bir kimsenin elinden bütün gün mest edici bir koku gelirdi.
…………………………………………………………………….

Sağlıklı yaşamaya çalışıyoruz ya (!) düşündüm “Cevizi nasıl daha enerjik hale getirebilirim?” Işte bir gaflet anındayaptim bu cevizleri.:) Mübarek cevizlerde şekerliyken bir başka lezzetli oluyor. Çocukken cevizleri evimizdeki bakır havanda döver içine toz şeker koyarak yerdik. O ne güzel bir tattı bizim için.

44
MALZEMELER:

  • 200 gr. ceviz
  • 2 kaşık şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 kaşık su

YAPILIŞI:

  • Bütün malzemeler mikrodalgaya dayanıklı bir kap içinde karıştırılır.
  • 2 dak. mikrodalgada pişirilir.
  • Çıkartılıp karıştırılır ve 2 dak. daha mikrodalgaya konur.
  • Fırından alınıp temiz bir zemin üzerinde kurumaya bırakılır.
17 thoughts on “Cuma Yazıları – Efendimizin Şemali / Ceviz Şekerlemesi

  1. Ilk yorum benden galiba,cok nefis ve citir görünüyorlar canim ellerine saglik.Insallah, ahirette bize de sefaatci olur ve cennette komsu oluruz ins.Onun yolunda giden ve sunnetlerine uyan ümmetinden oluruz.Cuman mübarek olsun.selametle,serap.

  2. Hayırlı cumalar.Güzel görünüyor.Ceviz zaten harika bir tad.Bende ceviz krokan nasıl olur diye düşünüyordum.Bir de öyle mi denesek?Ellerine sağlık.Şehr-i Bursa’dan sevgiler…..

  3. Ceviz zaten hiç lezzetli birşey değildi.Dahada lezzetli ve kalorili yapmışsın.Sağol.:)))Gelde bunu yeme.Tarçın,şeker oh oh.Eline sağlık.

  4. cevizler bu şekilde de çok güzel olmuşlar.tam çocuklara göre.eline sağlık.iyi akşamlar..

  5. güldüğünde o mübarek dişleri gökten düşen çiğ taneleri gibi ışıl ışıl parlakmış.. rüyamızda görme şerefine ersek bari.. artık belki o bile hayal ama hiç olmassa bu sıfatlarla hayal etsek… çok güzel,tam yerinde bir paylaşımdı ben bile düşünüyordum kutlu doğum diye… kız birde diet mi yapıyorsun bi cevizleri yiyip:) çocukken yapılan şeyler bir başka güzeldir. biz çeşmeden su içmediğimiz halde anneme gidince çeşmeden su içerim anne derim bu suyun bile bir başka güzel geliyor bana derim.. çocukluğumu hatırlatır:) ağzımızı çeşmeye dayayıp su içmeye çalışırdıkki hemen dışarıya oyuna kaçacaz diye ya seksek oynamaya ya yakantop oynamaya:) tabi annem geldiğinde biz kaçardık tutsun tutabilirse.. bir cevizden ne anılar çıkardım çocukluk diyince çıktı işte.. hakkını helal et:) bizim oğlan cviz manyağı bu şekilde gördümü yandım ben:))

  6. Canim, Efendimiz SAS in semailini yeniden hatirlattigin icin tesekkurler.Cevizler de tam bomba olmuslar yani:)))

  7. Tatlıyla pek aram olmadığı halde içinde ceviz veya kakao olan tatlılara asla hayır diyemem.Zaten ceviz ve fındık tek başınada yemeğe doyamadığımız yiyeceklerden.keşke ceviz ağaçlarını başka amaçlar için kullanmasalarda herkes daha bol faydalanabilse bu güzel nimetten.Verdiğiniz her tarif harika.Ellerinize sağlık.iyiki varsınız..

  8. Serap, cevizlerden denemediysen mutlaka den.İnşallah diyorum canım, O’nun şefateine nail oluruz.Çiğdem, krokan yapmanın yollarından bir de mikrodalga fırınmış meğer.:)) Çoook nefis oluyor ben de söylemesi. Sonra alışırsın filan.:))

  9. Fulya, ben de aynen öyle diyorum.:)) Ceviz zaten tek başına bile yeterken böylesi bomba oluyor. Ama atıştırmalık olarak, hani iştahsız çocuklaraımıza yapabileceğimiz sağlıklı birşeyler olur. Gerçi mikrodalga sağlık açısından tartışılır ama… Normal tava veya fırın da kullanabiliriz.Muhabbetle…Arzu, Bir kez rüyamda görmüştüm efendimimizi…Demek bulunduğumuz iklime göre kendimize atıştırmalıklar çıkarıyorduk.:) Şekerli acı kako mu yerdin.:))

  10. Evet Defne, benimkiler çok sevdi. Herhalde her çocuk çok sever.Muhabbetle…Melek, o’nu sevmenin o’nun yolundan kesintisiz gitmek olduğunu düşününce “seviyorum” demeye bile utanıyorum. Ama inşallah hakkıyla sevenlerden oluruz.Melek, ben geçen yaz uygulamıştım bir diyet programı ve bu cevizler de vardı içinde.:)) Ancak sünnete uygun olarak az yiyip midemi tam doldurmadığım, sofradan aç kalktığım için de başarılı oldum. Yani diyet yaparken de kendimizi şımartmaya iktiyaç var.:) Ben tatlı da yaparım ama mesela kurabiye olsun taş çatlasın 3 yerim satandart 2 yerim ya da 1. Fazlaca yiyen biri değilim. Sanırım bunun faydasını görüyorum.Çocukluk anıların beni aynı anılara götürdü. Aynını biz de yapardık çünkü. Antep’in suları o zamanlar bol ve temizdi- şimdi bilemem- ne tatlı gelirdi çeşmeden içilen su.Muhabbetle…

  11. Rica ederim Nurgül. Hayatın her anında hatırlayıp ta o’nun yaptıklarını taklit edebilsek.Haklısın cevizlere bomba da denebilir..:))Sevgiler…Zeynep, teşekkür ederim canım.Ceviz ağaçlarını ne gibi bir amaçla kullanıyorlar ki? Merak ettim. Sevgi ve selamlar…

  12. Ceviz ağaçları mobilyacılıkta kullanılıyor.Hemde çok makbul bir malzeme olduğunuda biliyorum.Babamda mobilyacılık yapmıştı.Ondan biliyorum.Mobilya için ceviz ağaçlarını kesmeseler daha bol ve daha ucuz olur herkes daha fazla istifade eder diye düşünüyorum.duyduğuma göre ceviz ağaçları bu sebeple eskiye oranla çok azalmış.heralde cevizi çok sevdiğim için bu konu beni düşündürdü:))

  13. Her satırını aklıma kazımaya çalışarak okudum,hayalimde canlandırayım dedim olmadı…Nedenini bilemediğim bir hüzün kapladı yüreğimi…her yazınla yüreğimde bir yerlere dokunuyorsun ama bu yazınla gözyaşlarımı serbest bıraktım…yüreğine sağlık…sevgi,muhabbet ve dua ile…

  14. Zeynep, sen deyince hatırladım cevizin mobilyacılıkta değerli bir malzeme olduğunu. Oysa bir ceviz ağacının yetişmesi ne kadar uzun seneler alyor!Sorun kullanlımlasından ziyade yeterince ekimin olmaması olmalı.Bengisu, canım bu kadar etkilenmen bile çok güzel. Bu gözyaşları en güzel olanlardan. Rabbim şefaatine nail etsin. İnşallah rüyanda görürsün o güzeli.Selamlar ve sevgiler ben den…

  15. Yaratılmışların en güzelini bir kez olsun görmeyi okadar isterdim.İlgiç bir tarif. Bu arada bizde çocukken, fındıkları dövüp içine şeker karıştırıp yerdik. Annem baklava yaparken iç malzemesinden götürüyorduk. Hatta bir arada şekerli kakaoya dadanmıştım ne hikmetse.Bazı yazım hataları yapmışım tekrar yazdım yorumu.

  16. Sevgili lavantin..Selam.senin bloguna aymen sayesinde geldim.Ama bayıldım harika yemeklerin var.Zaten antep yemeklerine bayılırım bundan sonra sıkı takipçinim.bu ceviz şekerlemesi çok değişik geldi bana en kısa zamanda deneyeceğim.Sevgiler..

  17. Arzu-hal, demek fınfıkla da güzel oluyor.:) Denemek lazım.Sevgiler…Melek, hoşgeldin. Sen seviyorsan ben de yapıyorum Antep yemeklerini:)) Yani görüşürüz inşallah.Ceviz şeklerlemesi karşı konulmaz harika bir lezzet, çok seveceğinden eminim.Selametle…

Bir Cevap Yazın

