Silkme veya Çıngıl ya da Saçaklı Mantı…

Bu nefis yemek Balıkesir mutfağından unutulmaz bir tat. Az malzemeli, kolay ve misafirlerinize bile ikram debileceğiniz kadar da güzel. Ana yemek olarak  yanında cacık, ayran veya herhangi bir salatayla güzel bir öğün. Tadı Bartın’ın tavuklu böreğine oldukca benziyor ama bence daha hafif. Tadılası, alışılası, ve hep yapılası güzel bir yöresel lezzetimiz. Eh bu kadar anlattık  bakalım tarifi nasılmış:

 bild_232

 MALZEMELER:

  • 1 yumurta
  • Un, tuz, su (Unun miktarını yaptığınız mantıya göre ayarlayabilirsiniz, ben ölçülü yapmadım. Ama 2-3 bardak yeterli olur sanırım.)
  • Yarım haşlanmış tavuk, suyuyla birlikte
  • Tepsiyi yağlamak için sıvıyağ

YAPILIŞI:

  • Hamru malzemelriyle mantı hamuru kıvamında sert bir hamur hazırlanır ve yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılır.
  • Bezeler yufka gibi açılır.
  • Açılan her yufka ortadan ikiye kesilir ve her parça kesilen yerinden yani uzunlamasına rulo gibi sarılır.
  • Sarılan hamur bir cm. kalınlığında parçalara kesilir ve yapışmaması için ucundan tutulup açılarır, havalandırarak bir kenara alınır.
  • Hamur tamamen bitince yağlanmış tepsiye koyup önceden ısıtılmış fırında kızartılır. (Derin bir tepsi kullanın.)
  • Hamurunuz yumuşak olur ve yapşma endişesi taşırsanız, hamuru fırınladıkta sonra hamurda ilk pişme belirtileri olduğunda tepsiyi çıkarın ve birbirinden ayrılmalarını sağlayın. Yani durumu kurtarın.:))
  • Kızaran hamurların üzerine sıcak tavuk suyunu döküp tekrar fırına koyuyoruz ve suyunu çektiriyoruz. Vaktiniz yoksa ocak üzerinde de bu işi halledebilirsiniz.
  • Hamur tavuk suyunu tamamen çekince tabaklara alın ve karabiber serpin, didiklenmiş tavuk etleriyle servis yapın.
21 thoughts on “Silkme veya Çıngıl ya da Saçaklı Mantı…

  1. Lavantin’cim nefis bir yemek olmuş.Süper görünüyor. Ellerine sağık.Sevgiler, selamlar…

  2. Eşim Balıkesirli bende evlendikten sonra tanıştım saçaklıyla.Kayınvaldem çok güzel yapar ,her gittiğimizde bir kere muhakkak yapar bizim için.Bende ağustosta gittiğimizde bütün ayrıntıları tek tek fotograflıyarak türk gecesi etkinliğine saçaklıyla katılmıştım.Nasıl canım istedi görünce anlatamam ellerinize sağlık..

  3. Enfes bir görüntü,enfes bir lezzet.Harika ve cezbedici bir görüntü.Mutlaka lezzetide harikadır.Denenecekler arasına girdi.Tabağı alsam:)))

  4. Ebru, tadı da süper bir yemek.:)Sevgi ve selamlar ben den…Teşekkür ederim Nurgül. ne güzel yöresel tatlarımız var ama yeterince tanımıyoruz.Muhabbetle…

  5. Teşekküeler Bengisu. Denemeni tavsiye ederim.Sevgili Zerrin, hemen saçaklıyı görmeye geliyorum.:) Çok şanslısın anlaşılan.Sevgilerimi gönderiyorum.

  6. Fulya, elbette alabilirsin, bak iki tabak var:)))Gerçekten enfes bir tat.mutlaka dene derim.Sevgiler…

  7. Canım o kadar baktım malzeme listesinde eksik varmı diye.Ama kafadan yazınca unutuluyor.Sağol hatırlattığın için.Am salça kavrulduğunu duymadım.O nasıl oluyor.Annem kaynamış mercimekle karıştırır.

  8. Bunu görünce karnım acıktı. Mantıyı severim. Ama herkesin yaptığı mantıyı pek sevmem. Gayet sade olmalı, baharat açısından.

  9. Offff offff offfffffff bu nedir böyle.Tavuk ve mantı.Denemem lazım şarttt:)Pek hamarat benim arkadaşım.Ellerin dert görmesin.sevgiler

  10. Teşekkür ederim Defne.Sevgiler…Prenses, demek hazır yufkayla da oluyor. Öğrenmiş olduk.Muhabbetle…

  11. Teşekkür ederim Şükran’cığım. Tavsiye ederim canım, gerçekten nefis.Muhabbetle…Fulya’cığım, ben de şaşırdım şimdi.:) Çünkü benim çevremede tüm tanıdıklarım mercimekli köftenin soğanını kavırır ve salçasını ekleyip biraz da saşçayı kavurarak köfteye katarlar. Hatta diğer göftelerden farklarından birirnin de bu olduğunu düşünüyordum.

  12. Arzu-hal, mantıda zaten nane ve karabiberden başka baharat olu mu bilmiyorum. Ama bu heralde sana daha çok hitap eder baharat açısından.:)Melek’ciğim, dene mutlaka. Nefis bir tat.Muhabbetle…

  13. Sağolasın Seda’cığım. Denersen haberim olsun. Seveceğinden eminim çünkü sevilmeyecek gibi değil.:)Selametle…Teşekkür ederim Ayşe. Tadı da acayip birşeydi zaten.:))Sevgiler…Sevgili Süheyla, deneyip memnun kaldığına sevindim. Yiyenlere afiyet olsun.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

