Pazılı Sarma Böreği

Alışverişe çıkarken aç olunmaması kuralının tam tersi olarak, yemek bloğunuz varsa yemek yayınlarken mutlaka aç olmalısınız.:) Aksi takdirde dolu bir mideyle anlattığınız yemeğe bakıp “Ben bunu niye yapmışım ki?” deme riski ve tarifi verirken de yemeğe yakışan şevkle yazamassınız.:) Bu börek için değil ama bazan ben de yaşıyorum, hatta taslakarımı temizlemek gibi bir girişimde bulunup siliveriyorum. Yani her yerin bir kuralı var, bu da yemek bloglarının bir kuralı.:) Bunu yeni keşfettim ama blog gerçeklerini keşfettikce paylaşırım sizinle.:))

46
MALZEMELER:

  • 1,5 bardak su
  • 1 bardak süt
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • 1 kaşık şeker
  • 1 paket kuru maya
  • Tuz
  • Alabildiği kadar un
İÇ MALZEMESİ:
  • 1 kase doğranmış pazı yaprağı
  • 1 kase karışık peynir ( Kaşar, beyaz peynir veya bildiğiniz başka peynirlerden katabilirsiniz.)
  • 1 çay kaşığı pulbiber
YAPILIŞI:
  • Hamur malzemesiyle hazırlanan hamur mayalandırılır.
  • Hamurdan iki beze yapılır ve unlu bir zeminde el kalınlığında dikdörtgen çekilde açılır.
  • İç malzemesi karıştırılıp yarısı açılan ilk bezenin üzerine eşit bir şekilde yayılır.
  • İç harcı döşediğiniz hamurun uzun tarafından başlanarak sarılır.
  • İki ucu ve alta gelen ek yeri iyice yapıştırılır, yağlı tepsiye konur.
  • Diğer bezeye de aynı işlem uygulanır.
  • Her iki beze de aynı tepside ikinci kez kabarmaya bırakır.
  • Kabaran börekler 200° pişirilir.

Pişirirken dikkat edin iyice kızarmasın. Mayalı hamur olduğu için uzun pişince sertleşiyor..

24 thoughts on “Pazılı Sarma Böreği

  1. Ne kadar harika görünüyor canim,ellerine saglik.Özellikle böyle sarma sekli cok harika olmus.Bu benzer patlicanlisini yapmistim,oda lezzetliydi.Afiyetler olsun,sevgiyle kal.

  2. Canim sen bu ara fazla siklikla tarifmi ekliyorsun yada benmi kaciriyorum onca tarifi:(( daha islak keke bile yorum yazamadan diger tarif gelmis bile ama ne yalan söyleyeyim her ikiside diyet bozduracak cinsten ve cok istah acici görünüyor ellerine saglik….Kucak dolusu sevgiler…

  3. Canım çok güzel görünüyor. ellerine sağlık.uzun zaman takip edemedim maşallah döktürmüşsün.

  4. Lavantin kesinlikle tok olunca tarif yayınlayamamak konusunda katılıyorum sana ama iş yerinde karnın aç iken, mutfağından uzakkende bloglara bakmamak lazım şimdi benim canım çok istedi bu böreği ne yapacağım 🙂 ellerine sağlık canım

  5. Eline sağlık çok güzel görünüyor.Bayılırım pideye.Gelmişken çaya mı kalsam:)))

  6. Canım , harika bir börek ellerine sağlık, sayfanda her şey çok güzel , sevgiler…iyi haftalar…

  7. yemekler pastalar enfes.bloğunuz çok güzel.sizi linklerime büyük bir zevkle ekleyeceğim.pazılı börek enfes olmuş..ellerinize sağlık..

  8. bu tarif anneme göre,ileteceğim kesinlikle.yeşilliğe dair ne var ne yok sağolsun takip eder,bilir ve yapar onları yemekte bize düşer:)kereviz hariç!:)

  9. Börek de ıslak kek de hiç kapanmayan iştahımı kabarttı iyice:))Böreği en kısa zamanda deniycem inşallah. Ellerinize sağlık,şahaneee;)

  10. çok haklısın, ben birde hamileyken pazara,çarşıya aç çıkmak istemiyordum.aksi takdirde gözü aç hamile biri için çok masraflı geçiyordu çarşı,pazarım,:) canım börekin çok güzel gözüküyor. annemin bahçesinde dolu pazı var toplıyıp yapıyım:) görüşmek üzere muhabbetle

  11. ne güzel tarifler eklemişsin, ellerine sağlık. poğaça, kurabiye türü hamurlarda böyle rulo şekilde hazırlayıp dilimlemek tek tek yapmaktan daha pratik oluyor:)selametle…

  12. Yaren, haklısın canım. Ben bu şekilde bir de soğanlı Fransız ekmeği yapıyorum, nefis oluyor.Selametle…Seval, aslında rut,ndir benim yenilemelerim. İki günde bir yeniliyorum genelde. Ama sanırım oldukca yoğunsun ve senin için zaman hızlı geçiyor.:))Bir dilimcik ye sen diyetine birşeycik olmaz.:P

  13. Teşekkür ederim Özlemhan. Herkesin kendine göre uğraşı oluyor, senin de uzak kalmanın geçerli sebebi vardır elbette.:)Muhabbetle…Seda, tarifleri biriktirip hafta sonu kendini mutfağa kilitlersin.:))Sevgiler…

  14. Fulya, o da olur inşallah. Bir gün gelip çaya değil yemeğe kalırsın belki.:) Muhabbetle…Teşekkürler Hatice, güzel söylerin için.Sevgilerimi gönderiyorum…

  15. Hoşgeldin Rumeysa ve teşekkür ediyorum.Görüşmek dileğiyle…Sevgili Defne, teşekkür ederim yüreklendiren sözlerin için. Bağlantılarında olmak beni mutlu eder.

  16. Zeynep, sen ne şenslısın öyle.:)) Benim de öyle annem olsa belki ot sevdam biraz yatışır.:)Sana ve annene selamlarımı gönderiyorum.Prenses, ah o iştah, otuz yaşından sonra kimde kapanıyor ki?:)))Hep aynıyız canım.Muhabbetle…

  17. Ay Meleeek, benim annem olsa, bahcesi olsa, hemde pazı dolu olsa, ben her gün pazı yerim herhalde.:))Sen hemen değerlendir onları.Sevgiler…Teşekkür ederim Hatice. Çok doğru, vakitten tasarruf etmek mümkün.Sevgiler…

  18. Lvantincigim börek nefis görünüyor,tamda karnim acikmaya dönmüstü canim istedi simdi.:)Ellerine saglik canim.selamlar.

  19. ilk defa duyduğum gördüğüm bir börek denenecekler arasına alıyorum hemen ellerinize sağlık

  20. Oldu mu şimdi Lavantincim?Yine nefis görünüyor ve ben çok açım.Ellerine sağlık denenesi bir yemek olmuş.Allah’a emanet ol.Hep dualarımdasın.Şehr-i Bursa’dan sevgiler.

  21. Serap, buyur misafirim ol canım.San da yaparım.:))Muhabbetle…Preses, zaten kendisi biraz uyduruk olur.:) Aklıma geldi yaptım denecek bir börek.Sevgiler…Çiğdem’ciğim sen de benim dualarımdasın canım. Sen ve tüm dostlarım tüm muhammet ümmeti.Sana da yarız bir gün diye hayal ediyorum ben.:)Sevgiler ben den Şehr-i Bursa’ya…

  22. Ellerine sağlık Lavantinciğim,nefis görünüyor.Pazılı lezzetleri seven ben bu böreğe de bayılırım sanırım:)))sevgiler…

Bir Cevap Yazın

