Mikrodalgada Islak Kek ( Brovni) Hem Cikolatali Hem Islak Hem de Kek…

Uzun zamandır şöyle reklamlardaki gibi yumuşacık ve gerçek anlamda ıslak bir kek yapmak istiyorum. Birkaç tane de denemem oldu ama aradığım o yumuşaklığı ve lezzeti bulamadım. Kimisinin sosu güzel oldu ama kek sosu çekmedi, kimi kek sert oldu ve sos yetersiz geldi, sonradan sütle ıslatmak istedim, suya batırılmıs sünger gibi oldu. Ama kafaya koydum damağıma göre yapacağım diye. Geçenlerde devletşah’ta görmüştüm bu keki. Ve bütün yorumlarını tek tek okudum. Yapan herkesin memnun kalması, ayrıca sosun bol olması beni tetikledi ve dün akşam üzeri kolları sıvadım. Kolları sıvadım derken, 6 dakikada pişen bir kek için ne kadar kol sıvanması gerkese o kadar işte.:)) Tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım. Sosunu pişirerek kullandım, miktarını biraz daha artırdım ve çikolata ilavesi yaptım. Yine sosunu ayırırken asıl tarifinde olduğu gibi yumurtalı karışımdan değil de yumurta eklenmeden ayırdım, böylece salmonella ve yumurta kokusundan kurtulmuş oldum.:) Tam tarifi fazla olur düşüncesiyle malzemeyi azalttım ve derin bir kap yerine dikdörtgen cam tepsi kullandım.
Lezzetini size nasıl anlatsam bilmiyorum.:) Ama çikolata krizlerinizi bastıracak, çikolatalı keke doyuracak, hatta bir dilimle yetinilmeyecek kadar nefis bir kek. Ve sanıyorum ki, aranızda benim gibi reklamlardaki ağızları ve burunları ıslak keke girmiş reklam yıldızlarına hayranlıkla bakanlarınız vardır.:)) “Ayyy ben de…” dediğinizi duyar gibiyim.:) O zaman buyrun tarife ve sonrada mutfağa…

Tepsideki görüntü sosunu tamamen çekmiş hali. Yani sos fazla gelmiyor.

 47

bild-947

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 150 gr süt
  • 1 bardaktan bir parmak eksik sıvıyağ
  • 1/2 bardak un
  • 1/2 bardak nişasta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 kaşık kako

Sosuna eklemek için:

  • 1/2 bardak süt
  • 20-30 gr. acı çikolata

Yapılışı:

  • Yumurtaya katmak için şekerin iki kaşığı ayrılıp kalan şeker, sıvıyağ, vanilya, süt ve kako iyice çırpıldıktan sonra 1,5 bardağı üstüne dökmek için ayrılır.
  • Yumurta ve 2 kaşık şeker köpürene kadar çırpılıp, diğer sıvı malzemelerle karıştırılır.
  • Un ve nişasta kabartma tozuyla karıştırılıp sıvı malzemenin içine elenir. (Hep eleyerek yaparım ve başarısız, kabarmayan kekim olmadı.)
  • Undan sonra fazla çırpmadan malzemenin karışması sağlanır.
  • Mikrodalgaya dayanıklı bir kap yağlanır ve malzeme içine dökülür.
  • Mikrodalganın içindeki tepsisi ve ayağı çıkarılarak kek kabı fırına yerleştirilir.
  • Ben mikrodalganın MEDIUM HIGH – 560 W. ayarını kullanarak yaklaşık 6 dakika pişirdim. ilk 5 dakikadan sonra keki çıkarıp kürdanı ortasına batırarak pişmesini kontrol ettim.
  • Kek pişerken sosu tavaya koyup üzerine yarım bardak sütü ve çukulatayı ekleyerek bir taşım kaynattım.
  • Mikrodalgadan çıkan keki dikkatlice dilimleyip sıcak sosu döktüm. Sosun miktarı fazla gibi gelebilir ama tamamını çekiyor emin olabilirsiniz.

Soğuduktan sonra veya ılıkken, hatta dayanamassanız sıcakken bile servis yapabilirsiniz.:)

43 thoughts on “Mikrodalgada Islak Kek ( Brovni) Hem Cikolatali Hem Islak Hem de Kek…

  1. Canım eliğne sağlık ne güzel olmuş.Tam benim gibi çikolata hastası olanlar için.Ama bu kötülük,ben bunun hepsini yerim:)))

  2. Lavantincim bunu deneyeceğim kesinlikle. Un yanlış anlamadıysam nişastayla birlikte toplamda bir bardak oluyor. Yanılıyorsam lütfen düzelt. Öyleyse yumuşaklığı ununun azlığından ve sosunun sıcak olarak konulmasındanda kaynaklanıyor. Yumurtanın sosa dahil olmaması çok iyi olmuş. Ben bir türlü yiyemiyorum yumurtası çiğ olarak katılan soslu kekleri. Ellerine sağlık.

  3. ewet o reklamdan etkilenip bende yapmıştım eşim hemen dediki bana Melek hanım reklamlardan etkilendin heralde:)) gözlerindende birşey kaçmıyor:) ama yumurtanın olmaması çok iyi sosda..çiğ kokusu benim iştahımı kesiyor.ellerine sağlık yiyenlerden afiyet olsun.

  4. canım hem ıslak hemde çikolatalı olan şeylere pek bayılırım:).bendeki sos tarifi biraz farklı.bu biraz daha farklı hemen denemek lazım..ellerine sağlık cnm.sevgilerimle.

  5. Bencede nefis görünüyor canim.Ne zamandir benimde aklimda böyle güzel islak kek yapmak.Insal bende senin gibi basarili olurum.Ellerine saglik canim.Güzel yagmursuz bir hafta diliyorum,sevgiyle kal.

  6. Ellerine sağlık nefis görünüyor ,benim pek beğendiğim ve yaptığım da evde tek yiyenin ben olduğum :))))harika bir lezzet.Yarın ki misafirlerime ne yapayım diye düşünürken buldum sanırım.Tarifini biraz değişiklikle pasta tarzın da yapmaya karar verdim.sevgiler…

  7. Lavantinimmmmmmmmmmmmmmmmmmm, canimmmmmmmmm ellerine emegine saglik……….misssssssss gibi olmussssssssssssssssssssKocaman öpüyorummmmmmmmmmmmmEmos

  8. Aysel, ben de canım ben de…Hele ısalk ve çikolata tadı birleşince lezzet patlaması.:)Fulya, sadece sen değil canım. Ben sabah ezanında kalkıyorum ve dayanamayıp kesmeyi bile beklemeden didikliyorum ki, hiç adetim değildir.:)Sevgiler…

  9. Aymen’ciğim, evet canımbir bardak. Asıl tarifte nişasta yoktu ama ben keklere genellikle nişasta koyduğum için denedim ve güzel oldu. Ama sade unulu olarakta denemeli ve arasındaki farkı görmeliyim.Sos miktarı çok olduğu için yumuşak olduğunu tahmin ediyorum, çünkü asıl tarifin de de sıcak dökülmüyor sosu.Denersen resmini isterim.:))Teşekkür ederim prenses. sıcak sevmem ama bu keke sıcak bile yumulmak mümkün.:))

  10. Teşekkür ederim Melek. Demen sadece ben değilmişim reklam kurbanı.:))Muhabbetle…Özlem, senin sosu da denemeli. Sayfan da verdır inşallah.Selamlar…

  11. Yaren, bu gün ani gelen misafirlerime yine yaptım ve tam not aldı. Arkadaşlarım tarifini yazdırdılar. Dene inşallah…Bengisu, inanmıyorum bunu yanlız yediğine.:))) Nasıl sevilmezki? Ama ne dersin sevmezlerse zorlayamassın ki.:)Sevgiler…

  12. bende herkeste görürdüm ıslak kek derlerdi ya kuru olurdu yada kakaosu az rengi bir tuhaf sonra kendi başıma sosunda oynamalar yaptım oldumu ıslakmı ıslak bir kek o gün bugündür benimkilerde ıslak çok ıslak oluyor:)ellerine sağlık,fotoğraflamanda çok güzel olmuş özellikle ilk kare nefis reklam resmi gibi.

  13. Yıllar önce devamlı yapardık bu kekten. Sonra ağlayan pastayı öğrenince ona geçmiştim. Şimdi normal kekle idare ediyoruz.

  14. Zeynep, demek sen de de bir ıslak kek tarifi var, hemen atlıyorum sayfana.:))Taktım kafaya ıslak keki, “yeteeeer” sesini duyana kadar yaparım artık.:))Selamlar…Arzu-hal, ben tatlı dünyasına yeni taransfer olduğum için bilmem öyle kek filan. hatta ilk kekimi pişirdiğim yaşı yassam gülersin.:) Yani, benim daha öncem sadece birkaç yıl öncesi ve o zaman da dediğin gibi ağlayan pastayı çok seviyordum.Selamlar…

  15. Lavantincigim,devletsah’ta tarifin ojinalini aradim bulamadim.tam olculerini merak etmistim de. hangi tarif acaba?canim cekti, canim…. 🙂

  16. Lama’cığım, senin canın çekmişte arkadaşın geç mi cevap vermiş.:)) Üzüldüm bak şimdi.:) Durumun özel, bebişimiz sütsüz kalmasın Allah korusun.:) Ben bakar ve bağlantı adresini sana yorum olarak yazarım.Muhabbetle…

  17. ay ben bu tarife bayidim islak keki cok severim. goruntu nefis otesi birde mikrodalgada pismesi harika sicakta firin calistirmaya korkar hale geldim.mutlaka en kisa zamnda deneyecegim size yazarim.ellerine saglik canim sizlere afiyetler olsun ayrica mirac kandilinizide kutlarim.sevgi ve selamlar.

  18. Sevgili lavantin’cigim islak kekini denedim .Cok nefis oldu sana ne kadar tesekkur etsem az.harika bir tarif sayfamda yayina koydum ziyaret edersen gorebilirsin.ellerine saglik cokkkk tesekkur ederim sayende mikrodalgada kek hemde islak kek yapmayi ogrendim.kucak dolusu sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.sayfanizi liklerime eklemek isterim tabiki musadenle.

  19. Sevgili Özgül, memnun kalmana çok sevindim. Ben de seninle aynı şeyleri hissettim ilk yaptığımda. Çocuk gibi sevinmiştim.:)) Kolay ve tam beklediğim tadı bulmuştum.Afiyet olsun.Sevgiler…

  20. merhaba ..acaba bu kek normal statik fırında da pişirilebilirmi..Yani sonuç aynı olurmu.Yoksa özelliği mikrodalgada pişirilmesimi..şimdiden teşekkürler..

  21. Sevilay, statik firinda pisirmenin hic bir sakincasi yok ve ben de daha büyük tepsi de yapmak istedigimde mecburen statik firin kullaniyorum. Sadece biraz daha uzun süre de pisiyor.
    Simdiden afiyet olsun…

  22. merhaba..Tarifini dün denenedim ..Nefis ötesi oldu.Tabi statik fırında…Şimdiye kadarki denediğim ıslak kek tariflerinin hepsini solladı..Çok ÇOK Teşekkürler..Yalnız sıvı malzemenin “1 su bardağı “kadarını ayırabildim.Yoksa geriye bir şey kalmayacak gibiydi. Benim bardağım 200 mlt.lik.ti acaba ondanmı anlamadım..Senin bardağın büyükmü..? Yine de sosu gayet iyi geldi.Yani toplamda 1.5 su bardağı sos oldu.Tekrar teşekkürler.sevgiyle kal..

  23. Sevilay, kullandigim bardak ölcüsü aslinda degisiyor, bazan 200 bazan 180 gramlik oluyor. Zaten bir bucuk bardagi ayirinca her seferinde ayni hissi ben de yasiyor ve cok az olacagini düsünüyorum.:) Ancak yumurtanin da ilavesiyle yeterli miktara ulasiyor.
    Hatta bir bucuk bardak sosun üzerine bir bardaga yakin süt ekleyerek sos miktarini daha da artirabilirsin, hic zarari olmuyor aksine daha bol soslu yumusacik oluyor. Bir kez de böyle dene.
    Bu mevsimde serviste vanilyali dondurmayla muhtesem bir lezzet elde edebilirsin.
    Afiyet olsun…

  24. Teşekkür ederim. Önerilerini dikkate alıp tekrar deneyeceğim.Hatta dün yapmak istiyordum fırsat olmadı…Çünkü ilk yaptığım brovninin tadı hala damağımda kalmıştı.Dondurmayla gerçekten mükemmel ikili oluyorlar.sevgiler

  25. Rica ederim Sevilay…
    Ikincisi belkı daha çok hoşuna gidecektir.
    Sizlere afiyet olsun…

  26. merhaba ben bugün denedim bir bardak ayırdım gerçekten çok az kaldı yumurtaları felan koyuncada normal kerzaman kek yaptığım kaba az olarak fırına verdim ..bide anlamadığım bitter çikolatayla 1\2 bardak sütü sosuns nasıl eklicez.birde ölçüleri 150 gr. değilde kaşık bardak gibi verirseniz sevinirim teşekkürler..

  27. ya bu kek gerçekten muhteşem..şimdi geçmişteki yorumuma baktımda yapalı 1 seneyi geçmiş..başka tariflerden sıra gelmiyo ondan heralde.:))Dün yine yaptım senin dediğin gibi sosu biraz sütle ve çikolata ile artırdım ve yumurtayı 2 orta boy+1 küçük boy ve şekeride 2y.k. daha artırdım..senin borcam ölçüsünde ama daha bi yüksek oldu..sosu ise ILIK döktüm Lavantin..ilk yaptığım hamur olmuştu biraz..ama bu kusursuz..sende bi dahaki sefere böyle dene şekerim..özletme yine kendini..sevilay..

  28. Sevilay hamur olmasinin sebebi kek az pismis olmali, yoksa hic öyle bir sorun yasamadim. Dedigin gibi muhtesem bir kek, insan sik sik yapmaktan kendini alamiyor. Özellikle cikolata delileri.:)

  29. merhabkar sizin sayfanızı jibek ve cahide ablada gördüm tam aradığım ıslak keki buldum denedim gerçekten çok güzel oldu deneyeceğim tariflerinizide listeye aldım çok güzel sayfanız var. hayırlı akşamlar.

  30. Esma, tabi nisastasiz da olur. Normal keke gibi hazirlayip, diger kurallara dikkat ederek pisirebilirsin.

    Afiyet olsun…

  31. Bu Tariften denedim yaptım harika gözüküyooo 🙂 süper oldu tarif için cok cok tesekkür ederim. İftarı sabırsızlıkla bekliyorum 🙂

  32. bu tarif uzun zamn önce eklenmiş ben yeni gördüm ve denedim.kesinllikle tek ıslak kekim bu artık.ellerine sağlık levantin.

  33. Bu guzel tarif icin cok tesekkurler!! Ama benim evimde micro Dalga yok, acaba firinda yapabilme imkanim olabilirmi? Soruma cvp verirseniz cok sevinirim

    Slmlar Esma

Bir Cevap Yazın

