Cuma Yazıları – Sır Saklamak / Bugurlu Yahudi Köftesi

Bu haftada cumaya kavuşturan rabbime çok şükür. İnanan herkesin cuması mübarek olsun.

Yavuz Sultan Selim, birçok Osmanlı Padişahı gibi,devletin selameti için sefer hazırlıklarını gizli tutarmış. Bir keresinde,vezirlerinden biri ısrarla seferin yapılacağı ülkeyi sorunca, Yavuz ona:
-Sen sır saklamasını bilir misin?diye sormuş.
Vezir,Yavuz’dan cevap alacağı ümidiyle:
-Evet Hünkârım, bilirim dediğinde, Sultan Yavuz cevabı yapıştırmış:
-Ben de bilirim.
……………………………………………………………………….
 Bazılarınız biliyordur Urfa’ da yahudi köftesi yapıyorlar, ama o köfteye bulgur değil de yöre ait bir yarma çeşidi kullanılıyor.  Yahudi köftesinde  çiğ kıymadan yapılan harç kullanılıyor. Antep’in analı kızlısını da andırıyor ama onda parçe et ve nuhut gibi malzemeler var. Tabi eksik olan bir de ananın kızları… Doğu yemeklerini ve bulgurlu yemekleri yapanlar için, tarifini veriyorum ama en kısa zamanda denemeniz şartıyla.:))

48

Köftenin malzemeleri:

  • 2 bardak sıcak suda ıslanıp kabartılmış ince bulgur
  • 1 tane soğan ( Robotta çekin veye çok ince kıyın.)
  • 1 yumurta
  • Yoğururken ihtiyaç duyabileceğiniz kadar un ( Birbirine yapışan, sıkı ama sert olmayan bir köfte harcı olacak kadar.:)
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz,

İç malzemesi:

  • 250 gr. kıyma
  • 2 soğan
  • Karabiber, tuz

Yemeği için:

  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • Sıvıyağ
  • Nane, tuz, karabiber

Baharatlı seviyorsanız ben bazan yahudi köftesinde olduğu gibi iç malzemesine tarçın ve kimyon ekliyorum. Çok yakışıyor.

Yapılışı:

  • Önce kıymayı kıyılmış soğanla birlikte kavurup, tatlandırın. İsteğe köre de baharatlarını ekleyin.
  • Harcımız soğurken kabaran bulgura diğer köfte malzemelerini katarak yoğurmaya başlayın.
  • Gerektikçe un ve su ilavesiyle macun kıvamlı bir köfte yoğurun.
  • Köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar koparun ve içli köfte gibi oyarak içine soğuyan iç malzemeyi koyun.
  • Yine içli köftede olduğu gibi avcunuzda döndürerek düzgünce köftelerin ağzını kapatın.
  • Gerekirse kapanan yerdeki izleri su yardımıyla sınayarak düzeltin.
  • Bütün köfteler bu şeklide hazırladıktan sonra salçayı sıvıyağada kavurup su ekleyin ve bir iki taşım kaynatın.
  • Köfteleri kaynayan suya ilave edin ve köfteler yumuşayana kadar pişirmeye devam edin.
  • Köftelerin piştiğini anlamanın bir kaç yolu vardır: 1. kaynayan köftelerden birini alıp biraz yüksekten tabağa bıraktığınızda top gibi zıpladığını görürsünüz. 2. Köfteler pişince suyun üstüne doğru çıkmaya başlar. 3. Ve en etkli olanı da tadına bakmaktır.:)
  • Köfteler pişince ocaktan alıp tuz ve karabiber ilave edin.
  • Serviste tabaklarınızın üzerine sarımsaklı yoğurt ve nane serpin.

Deneyecek olan herkese şimdiden afiyet olsun.

30 thoughts on “Cuma Yazıları – Sır Saklamak / Bugurlu Yahudi Köftesi

  1. NE KADAR İŞTAH AÇICI BİR GÖRÜNTÜ…SEVGİLİ LAVANTİN ELLERİNE SAĞLIK…SICACIK SEVGİLER…

  2. Canım az önce de söylediğim gibi tarif için çok teşekkür ederim bide burdan yazmak istedim.Deneyince tekrar yorum yazacağım, görüntü muhteşem zaten.Senin kadar güzel yapabilir miyim bilmiyorum.Tekrar teşekkür ederim,görüşürüz.Nazife

  3. Bu nedir böyle canım harika gözüküyor tadını düşünemiyorum bile.Offf yakın olsak da senin elinden Antep yemekleri tadabilseydik.Yapabileceğimi bilsem denerdim:)

  4. Teşekkür ederim Aysel, sevgiler ben de sana…Nazife, sen MSN de değilmiydin? Ne çabuk yorum yazdın.:) Elbette ki yaparsın, hatta bende de güzel yaparsın canım. Afiyet şeker olsun. ben ekmek resmini gönderiyim sana. Tarifini de yazarım.Muhabbetle…

  5. Canım elinew sağlık.Çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.Valla hiç acımam bir tabağı aldım ve gidiyorum yetmezse gene gelirim:)))

  6. Canim ya yeni makarnali corbani denemis ve begenmisken bu yemekte nerden cikti simdi ben bunuda dayanamaz kafaya koyar yaparim ee sonra kilolari ne yapalim:))o kadar istah kabartici görünüyorki yok yok bakamiycam:))sonra benim diyet gidecek yine:))ellerine saglik muhtesem olmus tek kelimeyle…

  7. Selam,arkadasim ben sayfami hirsizlara kaptirdim ve yeni sayfamdan sesleniyorum.Linklerinde degisiklik yapip bu adresi kayit edersen sevinirim.Umarim benim basima gelen baskalarin basina gelmez diyorum,sevgilerimle.http://karakazan.blogspot.com

  8. Canim ellerine saglik inan cok leziz görünüyor.Kocaman öpüyorummmmmmmmmmmmmEmos

  9. Canım, yemeği bu akşam yaptım ve biz çok beğendik seninkiler kadar yuvarlak olmadı içli köftenin minyatür hali gibi oval oldu fotoğraf çekmeye fırsatım olmadı ama bi dahakine çekerim inşallah.Bizim için sık yapılacak yemekler listesine girdi,iyi ki dün sana sormuşum ve sende tarifi vermişsin.Tekrar teşekkür ederim,iyi geceler.Nazife

  10. Canim,yine cok güzel bir tabak yemekle karsilasmak senin sayfanda ne kadar güzel, tadini cok merak ettim simdi, evet haklisin ve iyide yazmissin, bu mutlaka denenmesi gereken bir lezzet, ellerine saglik diyorum.Selamlar ve kocaman öptüm..

  11. ay yazın çok manidardı gönlüne yüreğine sağlı. sulu köfteyi yani sulu içli köfteyi ben ilk geçen sene yaptığımız kermeste vanlı bir ablamız yapmıştı bende kermeste yeme fırsatı bulmuştum ve çok beğenmiştim o günden sonrada kızartılmış olarak yaptımsada o tadı bulamıyorum . ama istiyordum sulusunu yapmak inş. birgün yapma fırsatı yakalarım ellerine sağlık

  12. Lavantin içli köfte yapabilecek kadar maharetli değilim malesef sen her halini ne güzel yapıyorsun imrenerek izliyorum ellerine sağlık canımSevgiler

  13. CAnim bu harika bir sey,bu gün ne kadar cok harika tariflere rastladim.Listeye ekliyorumda ekliyorum.Bunuda ekledim.Ellerine saglik.Ayrica cuma sohbetin icinde cok tesekürler canim.Cuman mübarek olsun,sevgiyle kal.

  14. Teşekkür ederim Betül’cüğüm. Tüm Türk hanımları kadar harikayım.;PHayırlı haftasonları canım…Fulya’cığım, afiyet olsun canım. İstedğin zaman gelip alabilirsini sanal ikramımdan.:)Muhabbetle…

  15. Teşekkür ederim Şükran’cığım.Sevgiler…Seval’ciğim, sen yapta az yersin.:) Bu tesellisi tabiki.:) Tadına bakınca dayanmak zor olur biraz.Sevgiler…Serap, çok geçmiş olsun. Tamamen taşındın inşallah. Yeni bloğun hayırlı olsun. Ben başka yorumlarda görüp yeni adresini eklemiştim zaten.Muhabbetle…

  16. Emoş, sağol canım. Sevgiler…Nazife, çok sevindim canım. Afiyet olsun size. Ama bir dahakine resim isterim.:) Ben seni hamurişine de alıştıracağım inşallah.:)))Muhabbetle…

  17. Kevser, teşekkür ederim canım. Dene ve gör diyeceğim. Beğenilmeyecek gibi değil. Sevgiler…Melek, demekki doğuda biryerlede yapılıyor bu yemketen. Yani tek düşünene lavantin değilmiş.:))) Damak tadı aynı olunca bölgemin insanı benden önce düşünür tabiki.Aslında zor değil, tekrar dene bence.Van yöresel yemeklerini araştırıyorum en kısa zamanda.:))Selamlar…

  18. Senin de cuman mübarek olsun prenses. Teşekkür ederim.Sevgiler…Seda, teşekkür ederim canım. Ama hiç bana imrenme, ben de senin pastalara imreniyorum.:))Muhabbetle…

  19. Hayırlı cumalar Bengisu.Muhabbetle…Yaren’ciğim, ben teşekkür ederim cuma yazılarını takip ettiğin için.Senin de cuman mübarek olsun..Yemeği şiddetle tavsiye ederim, çok beğeneceksin eminim.Muhabbetle…

  20. ellerinize sağlık.çok güzel olmuş.neyseki içli köfteyi daha yeni yedimde resme bakıp yutkunmaktan kurtuldum:))tabi sizinki kadar güzel değildi belki ama tarifleriniz sayenizde daha iyisini yapmaya alışacağız.bir başka güzel lezzette buluşmak üzere .allaha emanet olun.

  21. ooo sulu içli köfteher hali güzeldir bulgurun bizim evde en yoğun haliyel tüketilir:)ve zaten bende bunun her çeşidine razıyım müthiş bir lezzet e içli köftede öyle bu yüzden bu tarif kapılmıştır tamam:)

  22. Allahım, bu ne güzel bir görünütü böyle.Ellerine sağlık. Resmen ağzımın suyu aktı. :)Öpüyorum canım.Sevgiler…

  23. Sevgili Zeynep, eminim çok güzel yapmışsındır.Ama en kısa zaman da bunu da denemeni şiddetle tavsiye ederim. Sen de Allah’a emanet ol…Zeynep, kesinlikle katılıyorum, ben de bayılıyorum bulgurlu yemeklere.Muhabbetle…Ebru’cuğum, gerçekten görüntü kadar da tadı güzel. Mutlaka yap derim.Selamatele…

  24. merhabalar..hoş emekler..elinize saglık.blog gezmek yenilik oluyor elbette insanlar için.sevgiyle kalınız..www.yemekkahvekokusu.blogcu.com/beklerim

  25. Teşekkür ederim Edayurt. Ah bir de vakit olsa gezmek için. Çok seviyorum ben de ama vakit ayırıp gezemiyorum.:(Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

