Vişneli Peykek

Yemekleri yayınlama sıralamama bakılırsa tatlıyı çok nadir yaptığım gibi yanıltıcı bir sonuç çıkıyor. Ama ben en az haftada bir kez mutlaka tatlı yaparım. Genellikle evden kurabiye ve tatlı benzeri yiyecekler eksik olmaz ama, çoğunu resmetmiyorum veya bir çeşide kafayı takıp haftalarca aynı tatılıyı yapabiliyorum.:) Geçen sene yaptığım peykeklerden arkadaşlarımın “yeteeeer” seslerini duymaya başlamıştım.:) Bu seslere daha fazla kulak tıkayamayıp, utanarak uzun bir ara vermiştim.:) Tarifimin aslında daha önce yayınladığım tariflerden tek farkı vişne taneleri. Peykeke meyve tatlarının çok yakıştığını düşünüyorum.

 1y

Malzemeler:
  • Hamur için
  • 1 yumurta
  • 2 kaşık tereyağı
  • 2 kaşık şeker
  • 1 paket vanilya
  • Yeterince un

Üzeri için:

  • 2 yumurta (asıl tarifi 4 yumurtalı)
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak süt
  • 1 paket vaninyalı puding, ben kremalı kullandım.
  • 1 bardaktan az sıvıyağ
  • 500 gr. quark (labne peyniri)
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 limon kabuğu rendesi ve suyu
  • 1 kase vişne konservesi (susuz)

YAPILIŞI:

  • Kekin malzemeleri yoğurulup hamur yapılır.
  • Kelapçeli kalıp yağlanıp unlandıktan sonra hamur kalıba düzgünce yayılır, kenarları 1 cm kadar kaldırılır ve çatalla delikler açılır.
  • Diğer malzemeler çırpılıp hamurun üzerine dökülür ve konserve vişne taneleri belirli aralıklarla malzemenin üzerine bırakılır.
  • 160°de 1 saat daha sonra ısı 180° ye yükseltilip yarım saat daha üzeri kızarana kadar pişirilir.
20 thoughts on “Vişneli Peykek

  1. Canim fotograftan ne kadar nefis oldugu anlasiliyor ellerine saglik,paykekte basarisiz biri olarak hayranlikla seyrettim inan:))Kucak dolusu sevgiler…

  2. bacım yine döktümüşsün:) ellerin dert görmsin bende bazen kafaya takarım birt tarif defalarca yaparım:) ellerine sağlık çok güzel görüntüsü var.

  3. İlk önce desteğin ve ilgin için teşekkür ederim.Sizin desteğiniz olmasa idi yeni blogu açmak istemezdim.İyiki varsınız.Peykekte çok güzel olmuş.Eline sağlık.

  4. Lavantin bende iş yoğunluğundan ve tek yiyemiyeceğimden yapamıyorum peykek ama resmi görünce pek canım istedi ellerine sağlık canım bende ilk misafire yapacağımSevgiler

  5. Madem en az haftada bir pisiyor, o zaman senden biraz daha fazla tatli tarifi bekleyelim bundan sonra. Peykek de nefis olmus canim, ellerine saglik.

  6. Kekten ziyade peykekleri turtaları daha çok severim. Sunumun harika olmuş, lezzetide yerindedir eminim. Sen dokununca böyle olmuş belli, ellerine sağlık lezzet kaynağı.

  7. peykeke bayılıyorum ama üşendigimden hiç yapmıyorum..senin firik pilavı tarifini yaptım geçen gün,şahane bir lezzet teşekkürler cnm.slmlar.

  8. ellerine sağık çok güzl olmuş.bi dilim aldım çayın yanına iyi gider.sevgiler

  9. Teşekkür ederim Hande, sevgiler ben den…Seval, senin gibi becerikli birinin peykekte başarısız olacağına inanamam. Denemek istersen, garantili diyebileceğim ve hiç başarısız olmadığım basit bir tarif.Sevgiler…

  10. Melek’ciğim, aynen değin gibi ben de kafaya takanlardanım işte.:)) Muhabbetle…Fulya’cığım, sen de iyiki varsın. Elimizden birşey gelmedi ama tekrar dönmene çok sevindim.:) Allah’a emanet ol…

  11. Seda, elimden gelse oturup hepsini kendim yerim, senin tam tersin olarak.:)) Sevgiler canım.Nurgül, pişiyor pişmeye ama, ya aynı tarife takmış oluyorum ya da taslak çok olduğu için resimlemiyorum. Sevgiler canım.

  12. Aymen’ciğim, yine beni şımartacak şeyler yazmışsın ama kendimi tutuyorum haberin olsun.:))Sana katılıyorum ben de fark ettiysen sade kek hiç yok pasta türleri de azdır blogumda. Selametle…Süheyle, firik pilavı afiyet şeker olsun canım. İnsan peykek yapamaya üşenir mi?:)) Sen bana gel ben sana yaparım.:)Selamlar…

  13. Canım benim ben sana yorum bırakamadığım halde senin beni yanlız bırakmaman çok hoş çok teşekkür ediyorum. hamurr işi pasta tatlı hastası birisi olarak artık mutfağa girmem çok zor oluyor onun için bloğumuda çok ihmal ettim. tekrar teşekkür ediyorum güzel antep yemeklerini ve değişik tarifleri bizlerle paylaştığın için

  14. Estağfurullah Özlemhan, lafı olmaz canım. Tekrar sık güncelleyeceğin zamanı bekliyorum.Muhabbetle…

  15. ellerine kollarina saglik viseye bayilirim zatenwww.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com oglumun sitesinede beklerim yorumlarini eksik etme öpüldün canim her iki sitemizede beklerim

  16. Ben de bir türlü peykek deneyemeyenlerdenim ama en kısa zaman da deneyeceğim inşallah:))Ellerine sağlık nefis görünüyor.sevgiler…

  17. Karabiberinmutfağı, teşekkür ederim. Oğluşunu ziyaret ettim, maşallah ne kadar sevimli. Allah uzun ömür versin.Canım, kusuruma bakma, yoğun birkaç gün geçiriyorum.Hemen gidiyorum.:)))Bengisu, hemen dene canım, birdaha bırakamassın.:)Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

