Sarımsaklı Patates Püresi ve Körili Somon

Ben somonu az pişmiş olarak yapıyorum. Balık eti yapısı gereği çok çabuk pişen bir et çeşidi zaten. Salatayı yapana kadar hemen hemen pişiyor. Daha önce fırında kremalı somon tarifi vermiştim. Bu ise benim en sık yaptığım usul. Patates püresiyle ilk kez birlikte servis yaptım ve tatları birbirine oldukca yakıştı.

50
MALZEMELER:

  1. 300 gr. iri parçalar halinde kesilmiş somon
  2. 1 tatlı kaşığı köri
  3. Tuzot, karabiber

Patates püresi için:

  1. 4 tane iyi haşlanmş patates
  2. 2 diş sarımsak
  3. 1 tatlı kaşığı tereyağı
  4. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Önce patatesler ezilir.
  2. Sarımsaklar tereyağında yakmadan kavurulur.
  3. Parates püresine ve baharatları eklenerek bir süre dahakavrulur ve ocaktan alınır.
  4. Somon parçaları teflon tavada, yağsız veye çok az yağla kısık ateşte pişirilir.
  5. Renkleri değişince ateşin altı açılır ve baharatları eklenir.
  6. Baharatlarla birlikte balıkların her iki tarafları da kızarana kadar pişirilir.
  7. Tabağa önce patates püresi üzerine de somonlar konarak servis yapılır.
23 thoughts on “Sarımsaklı Patates Püresi ve Körili Somon

  1. Sevgili Lavantin, Çok güzel bir tarif, zaten görüntü muhteşem, balık sevmiyorum ama tavuk niyetine yerim senin somonları :))Ellerine sağlık ..Sevgiler..

  2. cnım ben hiç denemedim somonu ama eminim güzedir.size afiyet bal olsun:) görüşmek üzere

  3. Canim,bu ikiliyi cok begendim, somona patates püresi cok yakismis, tam benlik yani, fazla söze gerek yok, sadece ellerine saglik diyorum. Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum ve kocaman öpüyorum..

  4. Çok sağlıklı ve besleyici olmuş… Ellerine sağlık… Sıcacık sevgiler…

  5. Arkadaşım artık benim bir blogum yok.Yani antep lezzetleri blogspot ne olduğu belirsiz kimseler tarafından ele gerçirildi.Ne anlayacaklar benim blogumdan bilmiyorum.Aylardır uğraştım emek verdim,süsledim.Arkadaşlıklar kurdum.Ama bitti.Emek verdiğim blogumda,mail adresimede giremiyorum.Zaten bir aydır netle sorunlar yaşıyorum.Artık bir blog açmayı düşünmüyorum.Ama sizleri ziyarete gelirim.Sizleri çok öpüyorum. Fulya

  6. Feyza, afiyet olsun buyur ye.:) Somon tavuk kadar lezzetli bir balık nasıl olsa değil mi?:))Muhabbetle…Teşekkür ederim Melek, geçekten nefis bir balık.Selamlar…

  7. Teşekkür ederim Kevser. Denemeni tavsiye ederim.Muhabbetle…Sağol Aysel. Besleyeci ve doyurucu aynı zamanda.Sevgiler…Fulya, o kadar üzüldüm ki anlatamam! Son günlerde benim de fark ettiğim gariplikler vardı. Hatta Serap sayfasına giremiyormuş o da bana sormuştu. Canım vazgeç me lütfen. Blog dostluğunu kaybetmek istemiyorum. Eskiler gitsin ama yeni bir blog açabilirsin. Allah kahretsin bu insanları, ne isterler yemek bloglarından ki?Bağlantıyı koparma lütfen.Muhabbetle…

  8. Canımpürede körili somonda nefis görünüyor.ben köriyi tavukta kullanıyordum özellikle geöen denememde pilava ekledim tadı harika oldu.ama balığı hiç körili denemedim,çok yakışmıştır eminimellerine sağlıksevgiyle kalmutlu huzurlu haftalar

  9. Ellerine sağlık Lavantinciğim,nefis görünüyor bu uyumlu ikili.Köri denemediğim bir lezzet amabalık seven birisi olarak pek sevdiğim bir görüntü olmuş:))sevgiler…

  10. Canım moralim çok bozuk.Ya bir de bloga girip abidik gubidik şeyler yazdıklarını görünce çıldırıyorum.Blogum benim için çok değerli.herşey bloggerden gelen bir mesajla başladı.bir yere üye olunherkes sizi tanısıngoogle çıkın diye.Ben ne bileyim blogger amlemi görünce doğrudur diye siteye girdim.Meğersem sahteymiş.Ne ihtiyacım varsa tanınmaya.İnsanın basireti bağlanıyor herhalde.Hiçbir arkadaşımdan ayrılmayı düşünmüyorum.Ama ben bunlarla uğraşamam.Üç kağıtla iş götürüyorlar.Bugün çok yorğunum ve sinirlerim bozuk.

  11. Canim ne güzel hazirlamisin,nefis görünüyor,ellerine saglik.Sana güzel bir hafta diliyorum,sevgiyle kal.

  12. Lavantincim ellerine kollarına sağlık. Somon da en sevdiğim balıktır. Nasıl da güzel olmuş.

  13. Teşekkür ederim Hatice.Sevgiler canım…Dilek, haklısın tavuğa köri çok yakışıyor. Pilavda ben de deneyeyim ilginç olmalı. Somona oldukca yakışıyor hatta somonu körüsüz naidir yapıyorum.

  14. Bengisu, etlere çok yakışan bir baharat. Özellikle beyaz etlerde ben çok seviyorum.Tavsiye ederim.Muhabbetle…Fulya’cığım, canım benim sıkma canını. Düzelir herşey. Bundan sonrası için sayfanı biryerlere kayıt etmenin yolunu bul bence. Bu tür olaylar hep olabilir. İnşallah bu sıkıntıyı en kısa zamanda atlatırsın. Eşimin çok hassas davrandığını düşünürdüm bu konularda, ama haklı çıktı. O da bana A”sla bensiz hiçbiryere üye olma.” diye sıkı sıkı tembih eder. Çok dikkatli ve uyanık olmak gerek.Eski halinle aramıza dönersin. Sanırım alttaki yorum da senin.Muhabbetle…

  15. Teşekkür ederim Yaren’ciğim. Ben de sana sevdiklerinle güzel günler diliyorum.Teşekkür ederim Betül. Somonu sevmen konusunda sana katılıyorum.:))Selamlar…Fulya’cığım, hemen değiştiriyorum. Katılıyorum sana, şimdi siliyorum eski adresi.

  16. Canım, o yorum bana aitti isim yazmadığımı sonradan farkettim tekrarda yazmadım bakalım bilecek mi dedim 🙂 dönen benim Nazife…

  17. Nazife, Fulya’nın bildiğin gibi kafası karışık ve sıkıntıda. Ben de isim yazmadığı için – seni düşünmeme rağmen- Fulya olacağını sanmıştım. Sen aklıma geldin ama “Neden simini yazmasın ki.” dedim.Sonra Bengisu’da yorumunu okuyunca senin olduğunu anladım.:)Hoşgeldin canım.

  18. Sevgili Lavantin!Ben daha önce hiç somon pişirmedim. En uygun pişirme usulü nedir? Biz genelde tavuk ve balıkta ızgarayı tercih ediyoruz daha hafif oluyor ama bu balık ızgara olur mu? Her balığın değişik pişirme usulleri olduğunu duymuştum. Ben gerçi her balığı pek sevmiyorum. Özellikle de tatlısu balıklarını.

  19. Sevili Arzu, aslına bakarsan balık konusunda oldukca cahil sayılırım. Somon en sık yaptığım balıklardan. Fırın ve tavada olmak üzere iki çeşit yapıyorum. Izgaranın çok yakışacağını düşünüyorum. Yağlı bir balık sonuçta. Size afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

