Cuma Yazıları – Halife-i Azam / Makarnalı Yoğurt Çorbası

Cumanın manevi havasını duyabilen herkesin cuması mübarek olsun.

Sultan İkinci Abdülhamid Han devri seyyahlarından Alfred Lomater, Müslümanların halifesi hakkında şöyle bir hatırasını nakletmektedir:
“Geçen sene, Hindistan sahilindeki Koromandel’de ikametim esnasında, Avrupa meşhurlarının ilelebet meçhul kalacağı bu memleketlerde, ‘Emirü’l Mü’minin‘ unvanının haiz olduğu harikulade kuvvet hakkında bir fikir sahibi oldum. Bu sıralarda İranlılarla Hintlileri araştırıyordum. Her sabah ihtiyar bir Müslüman bana ders vermeye gelirdi. Civanmert ihtiyar, muallimlik vazifesini birkaç dakika zarfında hilm ve dikkatle ifa eder ve bana bir küçük çocuğa anlatır gibi meramını ifade eylerdi…. Bir gün bir münasebetle bana dedi ki:
“İstanbul’a gittiniz mi?” Benim verdiğim “Evet!” cevabını takiben
“Ah! Orada bir sultan-ı zi-şan var acaba görebildin mi?” sözünü ilave etti.
“Evet, Cuma günü cami-i şerifi teşrif buyurdukları sırada selamlık resminde gördüm.”dedim. Benim, en sade bir şey addettiğim şu sözler üzerine ihtiyar, sandalyesinin üstünde doğruldu, beni ilk defa görüyormuş gibi, gözlüğünün üstünden baştan aşağıya süzdü. Fevkalade heyecanlandığı için fazla bir şey söyleyemeyerek şu sözü iki kere tekrar etti:
“Halife-i Azamı görmüşsün!’ Ben artık kendisinin nazarında evvelki gibi değildim. Çünkü Müslümanların yalnız unvanı bile bir şan ve şeref halesi olan halifesini görme şerefine ermiş idim ve bu şeref, vücudumun adeta kutsi bir meziyetle telakki olunması için kafi olunmuş idi.
…………………………………………………………………………..

Kavrulmuş nane ve yoğrudun mükemmel uyumu ve gerisi teferruat…

54

MALZEMELER:

  • 1/2 bardak çorbalık makarna
  • 1 bardak yoğurt
  • 2 tane yeşil biber
  • 1/2 bardak haşlanmış nohut
  • 2 diş sarımsak
  • Yarım kaşık un
  • Zeytinyağı
  • Nane, tuz ve karabiber

YAPILIŞI:

  • Biberleri sarımsakları ince kıyıp yağda kavurun.
  • Üzerine 5-6 bardak su ekleyip kaynayınca makarnayı atın.
  • Makarnalar pişince nohudu ekleyin biraz daha pişirip ocaktan kenara alın.
  • Yoğurtla unu iyice çırpın ve yoğurdun içine yemeğin suyunu yavaş yavaş ekleyerek sürekli karıştırın.
  • Yoğurt ılıyınca yine yavaş ve sürekli karıştırarak tencereye ekleyin.
  • Ateşin altını yakın ve karıştırmayı bırakmadan kaynamasını bekleyin.
  • Kaynamaya başlayınca ocaktan alın ve bir iki defa daha karıştırıp bahartlarını ve naneyle yağını kavurun
17 thoughts on “Cuma Yazıları – Halife-i Azam / Makarnalı Yoğurt Çorbası

  1. Canım Lavantin’im, senin de cumaların mübarek olsun. Çorban da pek lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık,Güzel günler diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum…

  2. Bayılırım bu yemeğe.Sık sık yaparız işyerinde hem basit he lezzetli bir yemek.eline sağlık.Hayırlı cumalar.

  3. Hayırlı cumalar. lavantin çorban çok güzel ellerine sağlık. Bir itirafta bulunabilirmiyim, eski şablonun çok sevimliydi ben buna hala alışamadım. Tercih senin tabi. Eski şablonu geri isteyenler grubumu kurmak lazım değişmesi için:)

  4. Cuman mübarek olsun canım çorbana bayıldım makarnayı öyle çok severimki her halini yerim e birde yoğurtla karışınca nefis ellerine sağlık hamarat arkadaşım

  5. Birde kızınla benzer huyumuz varmış bende bayılırım acı biber tuşusuna ekmek banmaya birde turşu yapmaya zaman olsa 🙂

  6. Teşekkür ederim Melek.Sevil, davetin için teşekkür ederim. İnşallah katılmaya çalışırım.Hayat abla, sevgiler ben den…Teşekkür ediyorum.Muhabbetle…

  7. Teşekkür ederim Fulya. Sizin lokantayı çok merak eder oldum.:) Sık sık ortamını hayal ediyorum, nasıl biryer diye.:)Selamlar…Beğenin için teşekkür ederim Aymen. İtirafın çok ilginç geldi.:) Uzun zamandır aynı şablonu kullandığım için bana gına gelmişti ve herkesi de öyle sanıyordum.:) Selamlar…

  8. Seda, benim de en sevdiklerim arasında makarna. Daha senin makarna salatandan yapmak var aklımda. Aslında güzel bir katık turşu suyu. Peygamber Efendimiz de sirkeye ekmek banarmışSelamlar canım…

  9. mükemmel uyum olmuş canım dediğin kadar var..görüntüden onu anlıyorum..ellerine sağlık..makarnanın her türlüsünü çok severim .çorbasıda dahil:)

  10. Kızarmış nane ve yoğurt ikilisi çorbalarda her zaman ilk tercihimdir.Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Cuma yazılarını zevkle ve her defasında yeni bir güzellik öğrenerek okuyorum…sevgiler….

  11. Teşekkür ederim Özlem. Sanırım hanımlar makarnayı çok seviyor.:)Muhabbetle…Bengisu, nane ve yoğurt konusuna katılıyorum.Cuma yazılarını takip etmen de beni çok mutlu eder. Rabbim hayır öğrenmeyi ve öğrendiklerimizi aktarmaya nasip etsin.Selametle…

  12. canım yaa özledim nerdesin belkide ben günde 100 kere bloguna girdiğim için bana öyle geliyorda olabilir:))

  13. Sevgili Lavantin her ne kadar cuma gecmissede ,bende senin gecmis cuma gününü kutluyorum.Corbansa cok nefis görünüyor,harika bir lezzeti vardir eminim.Ellerine saglik canim.Hava bu gün güzel,sana güzel bir pazar diliyorum.Sevgiyle kal.

  14. Melek’ciğim, canım hafta sonu daha az girmeyi tercih ediyorum. Elbette ben de özlüyorum dostları. Muhabbetle…Yaren’ciğim, sağolasın canım. ben de sana güzel bir hafta diliyorum.Selametle…

Bir Cevap Yazın

