Soğan Yatağında Patlıcanlı Köfte

Tepsinin tabanına istediğiniz kadar soğan dilimleyipte üzerinde sebze ve köfte pişirince görüntüsü de tadı da nefis oluyor. Hatta aynı şelikde soğanın üzerine dövülmüş et parçaları ve domates dilimleri koyarak deneyebilirsiniz.

 

bild_162

MALZEMELER:

  1. 3 tane uzun patlıcan
  2. 4-5 tane patates
  3. 400 gr. orta yağlı kıyma
  4. 4 tane soğan
  5. 3 diş sarımsak
  6. Pulbiber
  7. Sıvıyağ
  8. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Patatesler ve patlıcanlar iki parmak kalınlığında kesilir.
  2. Soğanlar halka doğranır.
  3. Kıyma, sarımsak, ve baharatlar karıştırlıp yoğurulur. (Çok yoğurmayın köfteler sert olur.)
  4. Tepsinin altı yağlanır ve halka kesilmiş soğanlar tuzla harmanlanarak etpsinin altına yayılır.
  5. Kürdanlara patates, köfte ve patlıcan üçlü olarak geçirilir.
  6. Tepsideki soğanların üzerine gelişi güzel dizilir ve 2oo° de pişirilir.

Patlıcanların pişmesi için ilk 20 dak. tepsinin ağzını kapatın. Bu yüzden de sert bir patates cinsi kullanın.

42 thoughts on “Soğan Yatağında Patlıcanlı Köfte

  1. Lavantim ‘cim farklı bir sunum olmuş ellerine sağlık canım forum siteme ziyarete ve tarif eklemeye beklerim…

  2. ne güzel sizin imdadınıza yetişen kolay bir turşu var ya biz ne yapalım:) aşure yapıyorum bu sene dördüncü oldu…ne yapıyım yemek yemediğinde bile aşureye deli oluyor bizim ufaklık soğanda ne güzel bir nimettir. ellerine sağlık

  3. görüntüden ne kadar lezzetli olduğu anlaşılıyor, fırında piştiği için de hafiftir üstelik, ellerine sağlık canım, denemek isterim mutlaka…

  4. Bende Turkiyeye gittigimde kesin hergun ipe sogan dizip ekmek firinina gondertirim.Mmmm yemegin yaninda yemesi nefis olur.Ellerine saglik.Selamlr

  5. ellerinize sağlık.yemeğin görüntüsü harika.eminim tadıda öyledir.gerçi böyle bir tada sadece yemek demek bu tadı tarif etmekte yetersiz kalır.eniştemizde antepli olduğundan sayesinde çok yakınız bu güzel tatlara.bu klasik patlıcan kebabının değişik versiyonumu?yoksa farklı bir yemek mi?tarifin ismini patlıcanlı köfte yazdığınız için merak ettim.şimdiden tşk.

  6. Merhaba;Sitenize zaman zaman bu gun olduğu gibi etkinlikler vasıtası ile geliyordum. Bu gün biraz zaman yarattım ve sayfayı baştan aşağı inceledim. Ne kadar güzel, ne kadar özenli bir blog. Çok tebrik ederim sizi.Bayıldım. Hemen listeme ekliyorum, artık her yeni yazınızı kaçırmadan izleyeceğim.Sevgiler.

  7. Gene değişik bir yemek.Çok değişik ve güzel bir yemek deneyeceğim.Eline sağlık.Çocuklar yemek yesin diye neler deniyoruz.

  8. Teşekkür ederim Zerrin. Forumunu ziyaret edeceğim inşallah. Forumlar herzaman işe yarar.:)Selametle…Melek, güldüm senin ufaklığa.:)Ne güzel işte çocuk ağzının tadını biliyor.:) Kıymetini bil aşure seven çocuk çok yoktur herhalde.:)Muhabbetle…

  9. Sağol Hatice, dediğin gibi hafif ve lezzetli.Selamlar…Nesrin, bayılıdım zevkine.:) Ben de çok severim közlenmiş soğan, patlıcan özellikle biberi. Türkiye de yemek yediğim heryerde -ki bu hep kebap türleri olur- mutlaka közlenmiş biber de isterim. Bir daha kine soğan da isteyeyim bari.:)Selamlar…

  10. Sevgili Zeynep, aslında ayrıntıyı yakalamışsın.:) Tespitin doğru, patlıcan kebabının değişik usulle yapılmışı da denebilir. İnce sözlerin için teşekkür ederim.Muhabbetle…Sevgili Müge, teşekkür ederim. Yaptıklarımın beğenilmesi herkes gibi beni de mutlu eder. Hem de senin bloğun gibi zevkle hazırlanmış bir bloğun sahibinden bunları duymak beni daha da mutlu etti. İnşallah daha sık görüşmek dileğiyle.

  11. Teşekkür ederim Fulya’cığım. Haklısın canım, yapmadığımız maskaralık kalmıyor.:)Sevgiler…Teşekkür ederim Ayşe.Sevgiler…

  12. Canım çook nefis görünüyor patlıcan var patates var bol bol soğan var çeşit bol, kebap gibi görünüyor,Patlıcanlar çıkınca deneyeceğim inş.kızının da soğan ve turşuyu sevmesi çook güzelsevgiyle kal

  13. Canim ya inan yine leziz bir sunum ellerine saglik canim benim.Kocaman öpüyorummmmmmmmmmEmos

  14. Senin yemekleri okurken acaba beni Antep’li bir ailenin çocuğuydumda karıştırıp Antalyalılara mı verdiler diye düşünüyorum.Bayıldım tarife.Ellerine sağlık.

  15. Manzarapek nefis olmus arkadasim, ellerine saglik.Sogan konusunda ise, benim kizim da aynen seninki gibi, elma gibi yemek ister hatta zaman zaman:)))

  16. Dilek, teşekkür ederim canım. Fırında köftel patates ve patlıcan kebabının karıştırlmış hali de diyebiliriz. Ve tabi ki soğaların üzerinde pişmesi tadınıda etkiliyor.Muhabbetle…Sağolasın Emine’ciğim, beğenmene sevindim.Muhabbetle…

  17. Demek acı gerçeği fark ettin Çiğdem!:) Bundan seneler önce hastane de…:)) Şaka bir yana Antalya da bize uzak değil zaten. İş dönüşü bile hazırlayacağın kolay bir tarif, denersi belki.:)Selamlar…teşekkür ederim Nurgül. Gerçekten çocukların soğan yemesine hayret ediyorum. Hatta dün gece ben pırasa yıkarken, baktım çocuklar kedi gibi etrafımda bekleşiyorlar. Ben de salata tabağına bir tane de pırasa dilimledim. Kızım yemeği bile unutu da pırasa ekmek yedi.:)Sevgiler…

  18. Lavantim ‘cim, nefis bir tarif ayrıca sunumuylada iştah açıcı gözüküyor..ellerine sağlık..sevgiler…

  19. Patatesin kumpirleşmiş hali ve közlenmiş patlıcanın nefis lezzeti soğanla tatlandırılmış muhteşem bir yemek olmuş. Ellerine sağlık. Görüntü harika aç karnına bakmiyim diyorum bloguna oldu bi kere:)

  20. Cok lezzetli oldugu kesin,cok nefis g�r�n�yor c�nk�.Birde s�yle bir �zelligin olmasi ne kadar g�zel,insanin kendi y�resine has bir cok lezzetin olmasi.Keske benimde �yle sansim olsaydi:(Ellerine saglik canim,yine harika olmus.SEvgiyle kal

  21. Canım Lavantin, harika bir görüntü, zaten senin resimlerin beni öldürüyor 🙂 Ellerin dert görmesin arkadaşım,Sevgiler…

  22. ellerine sağlık lavantincim… Immm çekirdekten antepli olmak gerek… bak benim gibi sonradan olmuyor…

  23. Bugün buna benzer bir yemek yaptım. Ne tesadüf.Gerçi sen bu yazıyı iki gün önce eklemişsin ama ben yeni görüyorum.Kızarmış patlıcan, köfte ve patatesi birbirine karıştırdım.Üzerinede salçalı bir sos. Ee benden de bu beklenir.

  24. Teşekkür ederim Şükran, belki geliştiririsin.:) Soğan yatağında farklı tarifleri öğreniriz.Muhabbetle…Teşekkür ederim Aymen. Sen de yapmak istersin belki, sayfanda görürüz.:)Sevgiler…

  25. Teşekür ederim Hatice. Fırın yemeklerini çok sevdiğim için yeni geliştirmelerim sık oluyor.Selametle…Yaren’ciğim, teşekkür ederim. Ama her yörenin yemeği kendine özgü ve güzeldir. Canımcığım sen nereliydin ki?Selametle…

  26. Feyza’cığım, sağol canım. Yaptığının beğenilmesi insanı daha ileriye götürüyor.Sevgiler…Teşekkür ederim Zehra.Sevgiler…

  27. Sağol Betül, ama kendine haksızlık etme. Güzel yemeklerinine ayıp olacak.:)) Selametle…Estağfurullah Arzu-hal, yayınlamıyorsun ki görelim marifetlerini.:) Sonuç olarak sebze ve köfte, gerisi tefarruat.:)

  28. Patlicani cok seven biri olarak nefis bir yemek olmus,ellerien saglik lavantin.sevgilerimle.

  29. Teşekkür ederim Serap, ben de patlıcana bayılırım.Hayırlı geceler…Arzu-hal, kadınların yemek işinden anlamamaları beni hep şaşırtmıştır.:) Benim de bir tanıdığım vardı senin gibi. Ne güzel işte yapıp yiyerek kiloda almassın.:)

  30. Tam benlik bir tarif içindeki bol soğan miktarı ile.Bazı sabalar kahvaltı için kızartmaların yanına soğan da ekleyip kızartıp,afiyetle yiyoruz:)))sevgilerimi gönderiyorum….

  31. Bengisu, ben de bayılırım soğan kızartmasına. Hatta burada kavrulmuş soğan kutularda satılıyor. Yani bir çok insan seviyor demek ki.:)

  32. Hayatım boyunca hiç kilo problemim olmadı Lavantin. Nedendir bilmiyorum pek iştahım yoktur, hep az yerim. Çok yemek seçerim.Yemek işinden anlamam diyorsam da, o kadar da değil tabi.Ama ben kendi düşüncelerimi yazmayı daha çok seviyorum.

  33. Arzu, senin adına sevindim. Zira kilo problemi çok zor. Gerçi ben de kilolu biri değilim ama biraz fazlayı vermek bile emek istiyor. Yemek konusu latifeydi zaten ciddiye alınacak bir söz değil canım. Benim bile aklımdan düşüncelerimi anlatacağım bir günlük geçiyor ama, ben biraz sivri olurum diye korkuyorum. Daha doğrusu doğru bildiğim noktada açık olmayı severim.Sen kendi yolunda hayırla ilerlersin inşallah.

  34. Aslında sen de fikirlerini paylaşacağın bir blog yapsan güzel olur. İnsanın böyle bir ihtiyacı var sanki. Çevresindeki insanlarla herşeyi konuşamıyor.Ben kendime ait duyguları genelde kimseyle paylaşmam ama buraya yazıyorum nasıl oluyorsa. Belki görünmediğim için.

  35. Arzu, çok şükür çevremde vardır sıkı dostlarım, belki de bu yüzden yazılarımın olacağı bir günlüğüm yok. Eşim bu konuda çok ısrarcı ve başka bir günlük yazmamı istiyor. Ama yazacak olsam mutlaka karşı görüşler olacaktır ve kimseyle tartışmaya girmek istemiyorum. Yani ucundan kıyısından siyaset olacaktır.:)Selamlar…

Bir Cevap Yazın

