Ne Varsa Koydum Çorbası

Sevgili Lama, anne olmanın getirisi olarak, bebeğine lazım olacak çeşitli ve besleyici çorbaları etkinlik konusu olarak seçmiş. Herkesin çok istifade edeceği hoş bir konu. Lama ya ve bebeğine güzel ve huzurlı günler diliyorum.
Hazır sebze çorbalarının tadı hep hoşuma gitmiştir. Ama eksik olan birşeyler vardır. Bu eksiklikte çorbanın içindeki malzemenin az olmasından kaynaklanır benim için. Zaman zaman paket sebze çorbasını ev de yapma yolunda adımlar atarım. İçindeki kurutulmuş biber tadı olmazsa olmazlarından. Gerisi hayal gücünüze kalmış. Hatta sebze çorbasıyla alakasız olsada nohut bile ekledim. Tadının bu kadar yakışacağını tahmin etmiyordum. Bana göre çok lezzetli bir çorba oldu.

 tt
MALZEMELER:

  1. 1 avuç haşlanmış nohut
  2. 1 avuç şehriye
  3. 1 avuç kurutulmuş biber (Elle ovalanıp ufaltılmış haliyle.)
  4. 1,5 bardak süt
  5. 1 kaşık un
  6. Birkaç dal pazı yaprağı veya başka bir yeşillik
  7. 8-9 tane konserve mantar (Minik doğranmış.)
  8. 2-3 kaşık zeytinyağı
  9. Tuzot, karabiber
  10. 6-7 bardak su
YAPILIŞI:
  1. Derin bir tencerede kaynayan çorba suyuna şehriye, zeytinyağ ve kuru biber atılır.
  2. Şehriye pişince nohut ve doğranmış pazı yapraklarıyla mantarlar eklenir.
  3. Tuzot ve gerekiyorsa tuzu ayarlanır.
  4. Malzemeler iyice pişene kadar bir süre daha kaynatılır.
  5. Süt ve un çırpılıp çorbaya ilave edilir.
  6. Bütün malzemeler özleşene kadar 10 dak. daha pişirilip ocaktan alınır, karabiberi katılır.
20 thoughts on “Ne Varsa Koydum Çorbası

  1. bizim ufaklı küçükken bilmediğim halde elimde yapardım sebze çorbalarını ellerine sağlık seninde eminim çok güzeldir.

  2. şahane bir çorba olmuş,ellerine sağlık..ben hala bir tarif yazamadım..hemen bir şey bulmam lazım.selmlar

  3. Nesrin, değişik ve kesinlikle tavsiye edeceğim bir çorba.Muhabbetle…Arzu-hal, olabilir aslında ama, sütün yerine yoğurt koymak daha uygun olur o zaman diye düşünüyorum. Sütlü köfteli nasıl olur aslında onu da denemeli.:)Sevgiyle kal…

  4. Melek, iş başa düşünce oluyor böyle şeyler.:)Sevgiler canım…Süheyla, bulursun sen birşeyler. O çikolataları yapan mis gibi bir çorbayıda hazırlar değil mi?:)Selametle canım.

  5. Selamlar,Çok besleyici ve nefis bir çorba olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler…

  6. Görüntü mükemmel.Canım arkadaşım sen yapınca lezzetide mükemmeldir.Ellerine sağlık.

  7. Çorbalar hayatımızın vazgeçilmezleri:)İç beni diyor fotoda:) Ellerinize sağlık,çok besleyici olmuş…

  8. Ne zengin içerikli bir çorba bu böyle, ben de bazen yaparım, evde ne varsa doldururum çorbanın içine. Ellerine sağlık. Bende beklerim.

  9. Teşekkür ederim Ebru. Ben den de selamlar…Sağol Serap, ben bütün gün internete girmeyince sanki kimse girmemiş gibi geliyor bana. Ama giren varmış demk ki.:)

  10. Estağfurullah Fulya’cığım. Dün ben senin yaptığın simit poğaçalardan yaptım mesela, muhteşemdi! Yediğim en lezzetli poğaçaydı.Selam ve sevgiler…Prenses, zaten kırmadım çorbayı doyasıya içitim ve şükrettim.:)Ben çok sık yapmıyorum ama herkes gibi çok seviyorum.Zeytintanesi, aynen dedğin gibi, ne varsa koyuyorum ben de.:)Selamlar…

  11. Çorba ne kadar güzel görünüyor rengarenk. Üstelik çok sağlıklı bir içerik. Ramazanda harika olur. Ellerine sağlık lezzet ustası.

  12. Aymen, beğendiğine sevindim canım. Haklısın ramazana çok yakışır.Muhabbetle…Seda, bu yönden düşünmemiştim.:) Berektli olur demek te uygun olur.Selametle…Arzu-hal, elbette benim için bir mahsuru yok.Selamlar…

  13. Bu kadar cesit olunca vitamin yonündende o kadar zengindir mutlaka ellerine saglik canim nefis görünüyor…

  14. Böyle bir fotoğrafın üzerine söyleyecek bir şey bulamıyorum canım….nefissssssevgiler….

  15. Teşekkür ederim Bengisu. Resim kadar da tadı güzel bir çorbaydı.Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

