Cuma Yazıları – Bana Burada iş Yok / Sobeee…

Cumayı bilen herkesin cuması mübarek olsun.



Osmanlıların yirmi ikinci padişahı olan Sultan II. Mustafa 1695-1703 yılları arasında hüküm sürmüştür. Bu devirde İran Şahı bir nezaket eseri olarak Osmanlı sarayına, iyi yetişmiş ve mesleğinde uzman olan bir doktor göndermişti. Osmanlı sarayına gelen hekim, sarayın sosyal yaşamını soruyor. Deniyor ki:

“Burada acıkmadan sofraya otuurlmaz ve tam doymadan sofradan kalkılır.”Bunu öğrenen hekim:

“Öyle ise bana burada iş yok, boşuna gelmişim.” diyerek memleketine dönüyor.

19 thoughts on “Cuma Yazıları – Bana Burada iş Yok / Sobeee…

  1. Canım, bende senin geçmiş kandilini kutlarım, hepimize hayırlar getirsin, ayrıca hayırlı cumalar dilerim….sevgiler

  2. lavantincim çok güzel yazmışsın canım benim..öncelikle sana da hayırlı cumalar.yapmak isteyip de yapamadıkların konusunda seninle aynı düşüncedeyim,inşallah iç dengemiz ve huzurumuz hep artar…ki buna çok ihtiyacımız var..sevgiler,

  3. Teşekkür ederim Hatice, güzel dileklerin için.Senin de cuman mübarek olsun.Sevgili delfina, sağolasın canım. Sana da hayırlı ve güzel bir cma diiyorum.Kendi içimizdeki huzur olmadan, bizden hiç bir topa kumaş olmaz bunu anlamak gerek aslında.

  4. Hayırlı cumalar Fulya’cığım. Anlayışın için teşekkür ederim.Sevgiyle kal…Allah razı olsun melek’ciğim.Sevgiler…

  5. Ne güzel seninde benim gibi her gün konusacagim dostum var,insanin böyle güzel arkadaslari olmasi cok güzel en azindan yanliz hissetmiyoruz kendimizi.Cuman mübarek olsun hayirli günler.Selamlarimla.

  6. Hayırlı cumalar. Yemek yapmak listenin ilk başında yer almalıydı:) Sobeler çoğalmaya başladı en iyisi yeni sobeler üretmemeye çalışmak ne dersin:)

  7. CUMAN MÜBAREK OLSUNEvet evet o gördüğün bendim tv de:)mutlu haftasonlarısevgiyle kal

  8. katmer çok güzel dün tv de yapıyorlardı antepli mirbey var o yapıyordu hatırladım sizinkini hemen ellerinize sağlık

  9. Osmanlının güzelliğine bak.Hiç şaşırmıyorum böyle yazıları okuyunca.Allah Razı olsun canım.Eline yüreğine sağlık.sevgiler

  10. Davetin için teşekkür ederim Sevil. Ama ben pasta yapma işini uzmanlarına bırkayım zira yetemeksiz olduğuma inenmeye beşladım.Selamlar…Haklısın Serap’cığım, gurbet dostsuz asla çeklimez! Ben senin adına sevindim, dost bulmak her zaman mümkün olmuyor çünkü.Sevgi ve selamlar…

  11. Allah razı olsun kardeşim ama keşke bir rumuz olsun kullansaydın. Sana da hayırlı cumalar dilerim.Aymen, mutfak benim sonradan keşfettiğim bir dünya. Ama baş sırada diyemem aslında. Sen de bilirsin ki kova çok yönlüdür.Sobeleri ben almasam iyi olacak. Vakit kaybı gibi geliyor bana. Tabi bu kişisel bir düşünce canım.Sevgi ve selamlar…

  12. Tabi ki, Dilek demiştim zaten ben.:)))Selamlar canım…Sağol prenses, güzeldir gerçekten katmerimiz. Denemeni tavsiye ederim.Muhabbetle…

  13. Değil mi ya Seda? İnsan şaşırmıyor onlardaki bu muhteşemliğe çünkü Kur’an’a uyan hep yükselmiş, onu bırakan zillete düşümüştür. Halimiz bunun açık ve net bir örneği.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

