Meşhur Antep Katmeri

Katmer tarifimi Kevgir den hatırlayacaksınız. Sevgili Zerrin’in ricasıyla hazırladığım Antep Yemekleri dosyasından bir tarifdi. Kevgir de yayınlanınca sayfamda yayınlamayı ertelemiştim ama sanırım vakti gelmiştir artık.
Antep Katmeri, diğer yörelerdeki gibi evlerde değil de özel katmercilerde yapılır. Geleneksel kahvaltılarımız içinde önemli bir yere sahiptir. Ustasının elinde lezzetine doyulmayan katmer, düğünlerin ertesi sabahı yeni gelinin evine ve gelinin ailesine özel bir ileti olarak gönderilir.
Yağda kızartma ve taş fırınlarda yapılmak üzere iki şeklide hazırlanır. Ben fırında kızartarakda denemiştim ama, taş fırının kendine has özelliğinden dolayı aynı lezzeti bulamamıştım. Bu kez az yağda kızartarak yaptım. Her yıl mutlaka uğradığımız meşhur katmerci amcanın yaptığı gibi olmasa da, ona yakın ve nefis bir tadı vardı.

 

59

MALZEMELER:

  1. 150 gr. un
  2. Su
  3. Bir fiske tuz
  4. 2 -3 yemek kaşığı çekilmiş Antep fıstığı
  5. 2-3 kaşık toz şeker
  6. 100 gr. kadar kaymak
  7. Sıvıyağ

Kaymak için: 1 bardak su ve bir kaşık irmik karıştırılıp pişirilir. Veya süt kaymağı kullanılır.

YAPILIŞI:

  1. Un, su ve tuz ile özlü bir hamur hazırlanır.
  2. Hamur beze haline getirilip üzerine sıvıyağ gezdirilerek bir saat dinlenmeye bırakılır.
  3. Sıvıyağında iyice yumuşayan hamur, önce merdane yardımıyla daha sonra da elle çekerek kağıt inceliğin de açılır.
  4. Yufkanın kenarlarındaki kalın kısımlar alınır.
  5. Dört kenarından ortaya doğru katlanarak bir kare elde edilir.
  6. Bu karenin ortasına hazırlanan kaymak bastırılmadan yayılır. Kaymağın üzerine fıstık ve toz şeker serpilir.
  7. Hamurun uçları ortaya doğru yeni bir kare oluşacak şekilde katlanır ve az yağda teflon tavada altlı üstlü kızartılır.

Başka bir usul ise: Kaymak konmadan yufka tereyağı ile yağlanarak kaymak ve diğer malzemeler konur. Yağlı tepside yüksek ısıda fırınlanır ve ya sac üzerinde pişirilir.

19 thoughts on “Meşhur Antep Katmeri

  1. Lavantincim cok güzel görünyor,ellerine saglik.Sayfana giren acikiyordur eminim,yine ayni hisler icindeyim:)Güzel bir hafta diliyorum ,sevgiyle kal canim.

  2. ESKİDEN EVİMİZE YAKIN BİR YERDE KATMERCİ VARDI… HEP MERAK ETMİŞİMDİR TADINI AMA UFACIK BİR YERDİ DIŞ GÖRÜNÜMÜNÜ BEĞENMEDİĞİM İÇİN CESARET EDİP İÇERİ GİREMEDİM… BİLSEYDİM KATMERİN BÖYLE GÜZEL BİR LEZZET OLDUĞUNU HEMEN GİRERDİM…ELLERİNE SAĞLIK… SICACIK SEVGİLER…

  3. katmer güzel görünüyor ellerinize sağlık ,bu bloga girince sonunda kendimi mutfakta buluyorum bu arada ziyaretininiz ve yorumunuz için teşekkürler her zaman beklerim

  4. CANIMELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYORBU ARADAmevlid kandilin mübarek olsunkurtuluşumuza vesile olsun inş.sevgiyle kal

  5. KANDİLİN MÜBAREK OLSUN, DUALARIN, İBADETLERİN KABUL OLSUN İNŞALLAH…

  6. Canım,Mubarek Mevlüt kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını tüm kalbimle dilerim…Kucak dolusu sevgiler

  7. Teşekkür ederim Yaren. Ben de sana daha güzel bir hafta diliyorum.Sevgiler…Aymen, gurbet ve hasret varya insana neler yaptırır.:) İki yılda bir tatmak bu güzel lezzetleri, insanı böyle yapar işte.:)

  8. Aysel, yine de iyiy yapmışsın; öyle yerlerde yemek yarar değil zarar verir. Kendin dene ve afiyetle ye canım.Selamlar…Teşekkürler Papatya prenses.Sağol Sevim’ciğim, gerçekten güzel olmuştu.Selamlar…

  9. Rica ederim prenses. Sık görüşelim inşallah. Hem birini mutfağa doğru yönlendirmek beni mutlu eder.:))Selamlar…Arz-u Hal ve Dilek, Allah razı olsun canlarım, s,zlerinde geçmiş kandili mübarek olsun.Sevgili Aysel, Fulya, yaren, Nesrin,Oya ve Nilay, allah hepinizden razı olsun. Sizlerinde geçmiş kandili mübarek, hayırlı dilekleriniz kabul olsun.Ayrı ayrı sevgilerimi gönderiyorum hepinize.

Bir Cevap Yazın

