Cuma Yazıları-Müslüman Bilim adamları / Cevizli Kabak Salatası

Cumanın bereketini uman herkese rabbim bu bereketi ihsan buyursun.
Her biri insanlık için önemli adımlar atmış Müslüman bilim adamları.

1. Akşemseddin: Pasteur ’dan 400 sene önce mikrobu bulmuştur.
2. Ali Kuşçu: Büyük astronomi bilgini. İlk defa ayın şekillerini anlatan kitabı yazmıştır.
3. Ebul-Vefa: Trigonometri’de tanjant, cotanjant,sekant, kosekant ’ı bulan büyük alimdir.
4. Biruni: İlk defa dünyanın döndüğünü ispat etmiştir.
5. Ebu Kamil Şü’ca: Avrupaya matematiği öğretmiştir
6. Ebu Ma’şer: Med-Cezir (Gel-Git) olayını ilk o bulmuştur.
7. Battani: Dünyanın en büyük kaşifidir. Trigonometrinin kaşifidir.
8. Cabir Bin Hayyan: Atom bombası fikrinin babası ve kimya biliminin atası büyük alim.
9. Cezeri: 8 asır önce otomatik sistemin kurucusu ve bilgisayarın babasıdır.
10. Demiri: Avrupalılardan 400 sene önce zooloji ansiklopedisini yazmıştır.
11. Farabi: Ses olayını ilk defa fiziki yönden açıklamıştır.Sesin fiziki izahını ilk defa o yapmıştır.
12. Gıyasüddin Cemşid: Matematikte ondalık kesir sistemini ilk o bulmuştur.
13. İbn Cessar: Cüzzamın sebebini ve tedavisini 900 sene önce açıklamıştır.
14. İbn Hatip: Vebanın bulaşıcı bir hastalık olduğunu ilmi yoldan açıklamıştır.
15. İbn Firnas: Wright kardeşlerden bin sene önce ilk uçağı yapıp uçmayı gerçekleştirdi.
16. İbn Karaka: 900 sene önce harika bir torna tezgahı yapmıştır.
17. İbni türk: Cebirin temelini atan bilginlerdendi.
18. İdrisi: Yedi asır önce bugünkü ne çok benzeyen dünya haritası çizmişti.
19. İbni Sina: Eserleri Avrupa üniversitesinde 600 sene ders kitabı olarak okutmuştur. Tıbbın babasıdır. AVRUPA ya göre adı AVICENNA’dır.
20. Kadızade Rumi: yaşadığı asrın en büyük matematik ve astronomi bilginidir. Fizik kurallarını astronomiye uyarlamıştır.
21. Kambur Vesim: verem mikrobunu R.Koch’tan 150 sene önce keşfetmiştir.
22. İbnünnefis: avrupalılardan üç asır önce küçük kan dolaşımını keşfetmiştir
23. Piri Reis: 400 sene önce bugünküne en yakın dünya haritasını çizmiştir.
24. Ömer Hayyam: Cebiri oluşturandır. İlk defa o bulmuştur
(hanimlar.com)

Keşke kendimizi tanımak adına daha büyük ve sabit adımlar atabilsek!

………………………………………………………………………..

En sevdiğim salatalardan olan bu nefis kabak salatasını, büyük teyzemden öğrenmiştim ve o gün bu gündür yaparım. Çoğu hanım tarifini biliyor olsa da bilmeyenler için yazayım:

61

MALZEMELER:

  1. 3 tane kabak
  2. 1 diş sarımsak
  3. 1 bardak yoğurt
  4. Bir avuç ufalanmış ceviz
  5. Sıvıyağ
  6. Tuz

YAPILIŞI:

  1. Kabaklar rendelenip tavada sıvıyağ ile kavrulur.
  2. Biraz yumuşayan kabaklar geniş bir tabağa alınarak soğutulur.
  3. Diğer malzemeler karıştırılıp soğuyan kabağa katılarak servis yapılır.
21 thoughts on “Cuma Yazıları-Müslüman Bilim adamları / Cevizli Kabak Salatası

  1. bugunlerde degisik kabak tarifleri ogreniyorum 🙂 sonunda kabagi sevecegim herhalde :)) sizinki de cok lezzetli gibi geldi 🙂 sevgilerimle 🙂

  2. Lavantincigim,esin simdiden sonra unutmayacak cünkü sayfan ve icin de tarihleri var.:)));)Bir de benim ki unutabilse.:(yazin cok ilginc bazilari bilim ve ilimle ilgili buluslar buldugun zannediyorlar ve ben buldum diye de seviniyorlar.ne diyelim bak asirlar once bulunmuslar bunlar.Paylasimin icin tesekkurler canim.Salatayi bende cok severim nefis oluyor ellerine saglik.Hayirli cumalar,selamlarimla.

  3. Insanlar asirlar once bulmuslar bazi seyleri,ne güzel bir de eski cag derler.eski cag yeni cag yok herhalde insan kesfedince buluyor demek ki.Paylasimin icin tesekkurler.Bende yaparim bu salatayi ve cokta severim,ellerine saglik canim.Hayirli cumalar,selamlarimla.

  4. Doktorasini Almanya’da yapan hocamdan dinlemistim. Dunyanin cozulemeyen sirlarini anlatan bir radyo programinda uzun uzun anlatmislar. Yirminci yuzyilda yuksek teknoloji sonarlarla ve uzaydan cekilen fotograflarla cizilebilen kuzey kutbunda- buzullarin altindaki karanin ayrintili haritasini cizmis Piri Reis.. Hala bulamiyorlarmis nasil cizebildigini..Listeyi cok begendim Lavantin, sagol, cocuklara okuyup ogretecegim yarin..

  5. Ne güzel bir salata bizim damak tadı kuvvetli olan beyfendiye bir denemek lazım:))Eline sağlık.

  6. Bu sırada hayırlı cumalar arkadaşım.yazın çok güzel.Bilgilendirmen için teşekkürler.

  7. Tatlı hatıralar, geçenlerde bir kabak denemiştim, demek yayınlasaydım kesin sevdirecektim sana kabağı.:) Denemediysen salata nefis bir salata.Sevgiler…Serap, yok canım o yine unutur.:) Oldukca zeki bir insan ama, kimi konularda -sanırım kendince önemsiz konular bunlar- unutkanlıkları var. Batı bilim ve keşifte yaptığı hırsızlıkla bu zamanlara gelirken, biz değer ve tarihimizi redder hale getirildik! Ama ne yapsalarda islam güneşlerini batıramayacaklar.Öğreneceğiz ve çocuklarımızı bu gerçekleri bilerek büyüteceğiz inşallah.Sevgiler…

  8. Betül’ciğim, bu sadece bir örnek, daha neler var! Biz kendimizi inkar ettikce bu gerçekler gizli kalıyor.Sana katılıyorum, ben de çocuğuma ezberletmeyi düşünüyorum geçmişini bilmesi adına.Sevgiler…Fulya’cığım sana da hayırlı cumalar. Salatayı dene bakalım soncu yazarsın.Selametle…

  9. ağzım açık hayretler içinde okudum o kadar ktap okurum araştırmayı çok severim meğer bilmediğim neler varmıoşki hiçde duymamıştım… bazı filozoflar ben buldum diye kendilerinin reklamını yapsalarda bu gerçekleri duymak çok sevindirici… salatan çok güzel olmuş… arada benim eşimde öyle unutur, o sevmiyor diye yapmadığım yemekler olur bir ara yapıyım derim bakarım yemiş bitirmiş neden bunu hiç yapmadın der oysaki önceden sevmiyorum diye yememiştir o yemeği neyse.. cuman mübarek olsun

  10. Sevgili Lavantin cok güzel bilgiler paylastin bizimle cok tesekürler.Salatanda her zamanki gibi harika görünüyor,ellerin saglik canim.Cuman kutlu olsun ve güzel bir haftasonu diliyorum canim,sevgiyle kal.

  11. Lavantin öncelikle hayırlı cumalar, sonra kabak salatası hiç yememiştim ama süheylaya gittiğimize sağolsun yaptı çok beğendim şimdi bende zaman zaman yapıyorum ellerine sağlık canımSevgiler

  12. Ben bilmiyordum. Pek fazla yemek işiyle uğraşamıyorum son zamanlarda. İşlerimiz biraz yoğun.Kolayca yapılan tarifleri seviyorum. Bu kolaymış, deneyeceğim. Sağol.

  13. Melek, o kadar çok osmanlıya ait belge çalınmış ki Avrupa nın bu hale gelmesine şaşmamak gerek. Hatta Osmanlını ardından kilo ile satılmış bu belge ve kitaplar, ben bunu tv den duydum.Eşinin benim ki gibi olması beni bu konuda rahatlattı; tek uzaylı benimki değilmiş.:)Sevgiler…Yaren’ciğim rica ederim, bu tür şeyleri paylaşmak görev gibi benim için.Sana da hayırlı hafta sonları dilerim.

  14. Seda’cığım, sana da hayırlı cumalar canım. ne güzel demek sen daha önce tanımışsın bu güzel salatayı.Afiyet olsun her yiyişinde.:))Arzu-hal, rabbim işlerini kolaylaştırsın canım. Dene seveceğini tahmin ediyorum.Selametle…

  15. Annemin sık yaptığı ve benim de çok sevdiğim bir lezzet.Ellerine sağlık nefis görünüyor.Cuma yazıların çok güzel devam ediyor,kalemine ve yüreğine sağlık…sevgiler…

  16. Değerlerimize sahip çıkmamaya devam edersek yakında başkaları biz bizde başkaları olacağız.Aklıma Yunanlıların gidip baklavayı kendilerine mal edecek işlemleri yapmaları geldi. Salataya diyecek kelam bulamıyorum ellerine sağlık lezzet kaynağı.

  17. Asirlar önce kesvedilmis seyleri avrupa yeni kesvedilmis gibi insanliga sunuyor bunu her gün yasiyoruz Kuranin bu budur dedigini günlerce hatta yillarca yapilan arastirmadan sonra aciklayabiliyorlar,ama yinede muslumanlar örümcek kafali oluyor bunu anlaya bilmek cok güc…Salatan nefis olmus bu arada ellerine saglik ve bu güzel yaziyi paylastigin icin tesekkürler sevgiler…

  18. Aymen, biz başkaları olacak kadar kendimizden uzak ve gafiliz ama başkaları biz olacak kadar bizi tanımaz ve sevmez zaten. Bu başkalarına hayranlık bizim hastalığımız! Ama biz ölmedik ölmeyeceğiz inşallah! Ne olursa olsun evlatlarımızı bu yolda geçmişin ışığıyla ve efendimizin izinde yetiştirmeye devam edeceğiz.Seval, başka bir toplum varmıdır ki, şanlı özünden ve köklerinden koparılmak için, üzerinde bu kadar fitne dalgası dalgalanmış ve oyunlar oynanmış olsun. Fitnenin girdiği tolumlar ıslah olmamıştır. Uyur gezerliğimiğimizin nedenini anlamak zor değil. Sevgilier, selamlar canım…

  19. Merhaba Lavantin,siteni surekli ziyaret ederim fakat yorum yazmak bu gune nasip oldu. Kbak salatasini gorunce dayanamadim cunku kabaktan nefret eden ben bile bu salata ile 3 kabagi birden yiyebilirim.Gercekten cok lezzetli bir salata ben bazen icine havucta katiyorum oylede guzel oluyor.Bu arada artik benimde bir blogum var .Ziyaret ederseniz cok sevinirim..ALLAH a emanet olun. hayatinlezzetleri.blogspot.com

  20. Merhaba Banu, takipcilerimin yorum yazması beni daha da mutlu ediyor. Ben de çok seviyorum kabak salatasını. Havuç eklemedim ama sade havuçla da aynı tarifi yapıyorum. Bloğun hayırlı olsun, hoş geldin aramıza.

Bir Cevap Yazın

