Soğanlı Kebap

Benim de Mutfakda tecrübelerim arttıkça denemelerim de çoğalıyor. Tam tadını yakalamak zor ama en azından gurbette idare edecek kadarını yapmaya çalışıyorum. Biz kebaba sebze filan koymayız aslında, ben etin az yağlı olması munasebetiyle pişince sertleşmemesi için, soğan maydanoz gibi bir takım sebzeleri kullandım. Ama tavsiyem Antep kıyma kebabının aslına sadık kalın ve sadece kıyma, tuz, karabiber ve pulbiber ve ya ilaveten sarımsak ekleyerek yapın. Bir de üşenmeyin ve güzelce yufkalar hazırlayın, şişleri yufkaların arasına çekin. Olmassa olmazı yine geleneksel içeceğimiz ayran tabiki.:)

63
63a1
MALZEMELER:
  1. 500 gr. orta yağlı kıyma
  2. 1 baş soğan
  3. 3-4 diş sarımsak
  4. Yarım kırmızıbiber (Paprika)
  5. Maydanoz
  6. Karabiber, pulbiber,tuz
Yapılışı:
  1. Soğan, sarımsak ve maydanoz incecik kıyılır.
  2. Kıyılan malzemeler ve kıyma karıştırılarak macun haline gelene kadar zırhtan geçirin.( BU imkanınız yoksa ince kıyılan malzemeleri kıymayala iyice yoğurarakta yapabilirsiniz. Ben bildiğim usul yaptım.)
  3. Bahartaları atılıp iyice karıştırın.
  4. Tahta şişlerin ikitanesini elinize alıp yan yana sabit bir şekilde tutarak sivri olmayan tarafını aluminyum folyoyla sabitleştirin. İmkanınıza ve olduğunuz mekana göre elbetteki demir yassı şiş kullanmak daha mantıklı olur. Benimki imkansızlık içinde olanlara bir öneri, çünkü ben de öyle yaptım.:)
  5. Yumurta büyüklüğünde aldığınız harcı sabitlediğiniz iki tahta şişe geçirip elinizle boğum boğum sıkarak şişe yapışmasını sağlayın.
  6. Yağlanmış saç üzerinde ve ya mangalda arkalı önlü pişirin.
32 thoughts on “Soğanlı Kebap

  1. lavantin canim,gözlerime inanamadim fal tasi kadar acildi inan görüntüden:))))))))))Ellerine saglik canim,görüntüsü bu kadar nefisse tadi kimbilir ne güzeldir.Sizlere afiyet olsun Allah agiz tadinizi bozmasin canim.Hayirli geceler sana.Selamlarimla.

  2. Kebap sezonu açılmış anlaşılan:) üstelik Antep le aynı dönemde. burada pazar günleri kebap dumanları birbirine karışıyor Allah beterinden saklasın:)

  3. Serap, çok yaşa sen, gözlerini fal taşı gibi açmana gerek yok canım, sen de gurbettesin ben de. Yani aynı usulle hemen deneyebilirsin.Teşekkür ederim güzel temennin için.Sevgiler…Aymen, 19 senem geçti orada demek hemşehrilerimi özümseyebiliyorum. Beteri kebap olmamsı bence.:))Ah o kokuları bile özledim yaaaaa.:)) Sen MSN den bana biraz koklatırsın olur mu.:))

  4. Selamlar,Biraz önce de yorum yazdım, ancak sanırım bir sorun oldu, yineliyorum.Kebaplarınız rengarenk ve çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Güzel mesajınız için de çok teşekkür ederim. Nice uzun seneler, yeni tariflerimizle hepbirlikte oluruz inşallah.Görüşmek üzere.Sevgiler…

  5. Ellerine sağlık Lavantinciğim,nefis görünüyor ve şu an yalnızca göze hitap ediyor inşallah denersem mideye de hitap edecek:)))Bu arada biz Antepli değiliz ama eşimin ve benim en sevdiğimiz ve bayıldığımız lezzetler sayfanda bütün hünerlerini gösteriyorlar….sevgiler….

  6. Canım sana bir sürü şey yazdım yolladım ama geldi mi gelmedimi bilmiyorum.Ama ben bu kebabı çok severim babamda yapardı.Taze soğan,sarımsak,maydanoz ve kırmızıbiber ve sırf benim içn yapardı.Biraz yağlı bir kıymadan görüntüsü aynı senin kebabın gibi olurdu.Muhteşem.Gene beni anılarıma götürdün.Bende antebin herşeyini özledim.Keşke birlikte gidebilsek.

  7. Canim, epeydir kendi blogum da dahil olmak uzere ugrayamadim bu alemlere. Nihayetinde firsati bulup yeni bir post yazdim, en sevdiklerim arasindan seni de bir ziyaret edeyim diye geldim. Evvela yeni gorunumun cok guzel olmus, yakismis, baharla birlikte iyi gitmis.Kebap bir ayri guzel zaten, diyecek soz yok, ellerine saglik.Sevgiler,

  8. Sevgili Ebru, bloger le ilgili sorunları daha sık yaşıyorum son dönemlerde.Teşekkür ederim, inşallah diyorum…Sevgiler ben den.Bengisu, nerelisiniz canım sorması ayıp olmassa?:))Doğu murtafğı sanırım bir çok insana çekici geliyor. Beğenmene sevindim.Selamlar…

  9. Fulya’cığım, yayınladığım haricinde birşey almadım. Bloger yapıyor böyle hatalar.Belki bir gün kısmet olur tanışmak ve Antep’e birlikte gitmek. Ben anılarımı çok seviyorum sana da hatırlatmak hoşuma gidiyor bu sebepten.:))Sevgiler…Sağol Seda’cığım, gurbet kebabı bu kadar oluyor.:)

  10. Nurgül’cüğüm, hoş geldin sefalar getirdin canım. Sen de özel dostlarımdansın, ince sözlerin için teşekkür ederim.Selamlar, sevgiler…

  11. Bu nasıl bir görüntü:)Ellerine kollarına sağlık.Hem göze hem mideye hitap ediyor.Böyle kebaptı köfteydi bayılanlardanım.Aslında düşünüyorum da ben Trakyalı değilde doğu karadeniz antepli yada urfalı olabilirmiyim acaba:)etli ve yöresel yemekleri neresi olursa olsun bayılıyorumda:)))

  12. LAVANTİN NEFİS OLMUŞ BU KEBAP ELLERİNE SAĞLIK… İMKAN OLSADA SANA SEVDİĞİN LEZZETLERİ O GÜZELİM ANTEP KEBAPLARINI ULAŞTIRABİLSEM…

  13. Çorumluyuz Lavantinciğim,anlayacağın Antep’e uzak diyarlardan olmamıza rağmen pek severiz yemeklerini:)))Bunda Kilisli bir akrabamızın (gelinimizin) nefis yemeklerinin payı büyük.sevgilerimi gönderiyorum canım…

  14. Seda, oh oh ne güzel, yemek zevkimiz ortak.:) Olurya belki genlerinde doğulu bir atanın genleri vardır.:) Sevgilerimi gönderiyorum canım.Canım, Aysel’ciğim, ne ince düşüncelisin. Allah razı razı olsun ben yemiş kadar oldum diyeyim.:))Sevgi ve selamlar…

  15. Bengisu, şimdi oldu işte.:) Sizin gelin sizi alıştırdı demek. Ama yine de bir yatkınlık sözkonusu. Seda’ya dediğim gibi belki siz de de doğulu bir ata vardır ne dersin?:)))Sevgiler…

  16. Lavantin canım, sebzeli kebabın nefis görünüyor. Sabah sabah canım istedi vallahi:)senin hünerli Ellerine emeğine sağlık.Ablacım seni öpüyorum ve güzel günler diliyorum…

  17. Ben bu kebabptan zehirlenmiştim bir zaman o günden beri yiyemem kendülerini…Lakin seninki pek bir zehirsiz gözüküyor ellerine sağlık canım;)muahbbetle…

  18. canım. beni kalbimden vurdun, şahane olmuş. zaten hangi antep yemeği şahane değil ki… sevgiler…

  19. Lavantinnnimmm,Ayol öldürdün şu diyetteki garibanı :))Allahım olsa da yesem diye yutkunmaktayım şu an..Rejim biter bitmez denenecek sözzz :)Öpüyorum sevgiler canım

  20. Kabul ettim ve cevaplayacağım inşallah Serap.Hayat abla’cığım sağolasın, beğenmene sevindim. Ben de öpüyorum seni.

  21. Şükran, zehirsiz olduğuna emin olabilirsin.:) Sağlıksız koşul ve malzemeler bu tür üzücü sonuçlara sebebp olabiliyor. Senin adına üzüldüm ama tekrar denemenin zamanı gelmiştir.Sevgiler…Sağol Seçil. Beğenmene sevindim ve denemeni tavsiye derim.Sevgi ve selamlar…Nilay’cığım, söz aramızda bu yemeği ben diyetteyken yapmıştım.:))) Diyetimde her yemek vardı ve az yiyordum. Sıkma kendini ve diyetin bitmesini bekleme. Biraz ekmekle iki şiş yemekten birşeycik olmaz.:)Sevgiler….

  22. ben sitenizi yeni keşfettiğim için ancak şimdi yorum yazabiliyorum bu nefis görünün yemekiçin .aslında yorum yapmaya bile gerek yok zaten böle bi tat için.bende bir şey sormak istiyorum sadece(hemen deneyebilmek için.yağlı saç üzerinde yapılır demişsiniz evde sacı olmayanlar için,ocak üzerinde yada fırında nasıl pişirebiliriz cevabını verirseniz çok memnun olacağım.şimdiden tşk.

  23. Sevgili Zeynep, belki de bu akşam yapacaktın ama ben cevap vermede geciktim, kusura bakma. Sac olması şart değil. Teflon tava da bu işi görür. Fırında ızgarasını 200° de iyice ısıtarak ve ters düz çevirerek yapabilirsin diye düşünüyorum. Ama deneyerek sonuca bakmak lazım.Şimdiden afiyet olsun.

  24. Cevabı yazdığınız için çok tşk ederim.ben bu kadar çabuk bile beklemiyordum.ama görünce çok memnun oldum.çok yemek sitesi gezdim.ama hiç bu kadar rahat soru soramamıştım.sizinde her yorumu cevaplamanız beni cesaretlendirdi.ve sitenin müdavimi olmamı sağladı.sanki ablamla konuşuyormuş gibi hissediyorum burda.bana böyle hissettirdiğiniz için çok tşk.

  25. Estağfurullah Zeynep, yorum yazmak bence cevap hakkını doğurur. Hem seni anlıyorum, ben de bloğumdan önce yanıt alamayacağımı düşünerek sormak istediğim soruları blogcu arkadaşlara yazamazdım bile.:)Daha ziyade bir arkadaşlığımız olur inşallah. Yazmak istediğin her konuda ben buradayım.Muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

