Ekmek Kebabı

Ekmek kebabı, adından da anlaşılacağı üzere şişlerde pişirilen parmak büyüklüğündeki kebapla yapılıyor.  Antep mutfağının sevilen kebap çeşitlerinden.  Tabi sevilen sevilmeyen kebap olmaz, kebap olması çoğu Antepli için yemeği yiyip yutmaya yeterli bir sebep.

Eskiden olduğu gibi mangal yakmak hep mümkün olmadığından bu geleneksel yemeğimiz biraz çağa ayak ukydurularak kavurma kıymayla hazırlanıyor. Fırsatınız varsa mangaldan vazgeçmeyin ama benim gibi üst üste kutularda yaşayanlar için kavurma kıymayla olan tarifini vereceğim.

66

MALZEMELER:

  1. Kişi sayısına göre pide ( Antep pidesi veya Konya’nın taş fırın ekmeği gibi içli olmayan ekmeklerle çok daha güzel olacağını düşünüyorum.:)
  2. 250 gr. kıyma
  3. 1 tane soğan
  4. 1 diş sarımsak
  5. 1 kaşık salça
  6. 1 kase yoğurt
  7. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Ekmekler tek lokmalık doğranıp tepsiye dizilir ve sıcak fırında kıtırlaşana kadar biraz tutulur. (Dikkat edin sertleşmesin.)
  2. Önce kıyma rengi dönene kadar kavrulup soğan ve sarımsak ilave edilerek soğan yumuşayana kadar kavrulmaya devam edilir.
  3. Salçası konur ve salçanın kokusu çıkana kadar çevrilip baharatlandırılır.
  4. Sarımsaklı yoğurt hazırlanır ve fırından alınan ekmeklerin ilk sıcaklığı çıkınca üzerine dökülür.
  5. Kavrulan kıyma yoğurdun üzerine dökülerek sıcak servis yapılır.
23 thoughts on “Ekmek Kebabı

  1. Nadir sevdiğim etli yemeklerden biridir bu Lavantin. Muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık.

  2. EKMEK KEBABINI BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN YAPARIZ ZAMAN ZAMAN… SEVGİLİ LAVANTİN ELLERİNE SAĞLIK… SICACIK SEVGİLER…

  3. canım bende kayınvalidemde yemiştim çok beğenmiştim ne zamandır denemek istiyorum aslında bende hatırlattın için sağol yarın yapıyım ellerine sağlık

  4. Eline sağlık canım,ne kadar leziz olduğunu tahmin edebiliyorum.Sebze sevmeyen bizim aile üyelerinin çok beğeneceği bir yemek olmuş…….Selamlar…….

  5. Merhaba tatlım.Kaç gündür evde hasta yattığım için ulaşamadık birbirimize.İnan bana ne oldu bilmiyorum.Geçecek inşallah.Yemeğin harika görünüyor.Akşama hafta sonundan kalma bayat ekmeklerle deneyeceğim.Görüşmek üzere.Şehri-Bursa’dan sevgilerle.

  6. Ay ay ay bayılırım bu kebaba bütün kebaplar bir yana bu kebap bir yana.Biz çok severiz bu kebabı.Çokta yaparız.Ama bir kaç aydır yapmıyorduk.yapalım diye konuşurken sen yapmışsın.Amanda ne güzel görünüyor.Eline sağlık.Bu kebabı görünce aklıma annemin çocukken ekmekleri sobanın üzerinde kızartığı öyle yaptığı geliyor.Ay canım ne istedi en kısa zamanda yapacağım.

  7. Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Ben de salçalı sosla daha lezzetli olacağını düşünüyorum.sevgiler…

  8. Bayat ekmek kalmayacak artik ne güzel bir fikir.Ellerine saglik canim.selamlar.

  9. Lavantin bende kalan pideleri değerlendirmek için yaparım bu yemeği çok severim ellerine sağlık canım

  10. cok lezzetli görünüyor canimbak aciktim simdi resmi gördümaksam aksam neyapacam….ellerine saglik canim

  11. Ay ne güzel bir tarif canim yaa,hakikaten süper .Mutlaka yapmam lazim.Ellerine saglik Lavantincim.SEvgiyle kal canim:)

  12. Canim ellerine saglik nefis olmus,bende yaparsam eger iskender seklini deneyecegim mutlaka yani salcali soslu,sevgiler…

  13. Oyyy oy oyyyyy bu ne güzel bir görüntü böyle. Hamile birisi olarak bunu bana yapmayacaktın :)) Ellerine sağlık arkadaşım muhteşem ötesi görünüyor…Sevgiler…

  14. Aferim bana değil mi Aymen?:)) nasıl da bulurmuşum sevdiğin bir etli yemek.:))Sevgiler…Aysel’ciğim ben ilk kez denemiştim yazdığım gibi, ama bundan sonrası gelir artık inşallah.Selam ve sevgiler…

  15. Bloglar bu tür hatırlatma işlerine de yarıyor değil mi melek?:))Afiyet olsun size.Oya, bu eşlerin ve çocukların ne alıp veremediği var sebzeyle bilmem.:) Hep aynı dert. Ama ben dominant olarak yediriyorum bir şeklide.:)))

  16. Çiğdem’ciğim ben nasıl bir dostum ki, senin rahatsızlığını yorumdan okuyorum.:((( Rabbim sağlık sıhhat afiyet versin canım. Yemeğidenersen deafiyet olsun.Sıcak ve tedavi edivici bir sevgi demeti gönderiyorum Bursa’ya.:))Fulya’cığım, afiyet şeker olsun canım. Ben de çok sevdim ve artık sık yapıyorum.Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

  17. Bengisu, ben öyle de denedim ve çook nefis oldu, tavsiye ederim.Selamlar…Serap, demek sen de yeni tanışanlardansın benim gibi. Zaten artık bayat ekmekler sorun olmaktan çıktı. Bloglarda imkan çook.:)))

  18. İlkay teşekkür ederim.Sevgiler ben den…Bilenler bilmeyenlerden çok sanırım seda. Demek sen de bilenlerdensin, ne diyelim afiyet olsun canım.:)

  19. Hesna teşekkür ederim.Sevgi ve selamlar…Sevim, teşekkürler. Bloglar insanı böyele yapıyor işte.:))) Gece gece insacın canı olmadık şeyler çekiyor.:)Yaren’ciğim, yap ve afiyetle yiyin ailece. Sevgiler…

  20. Seval’ciğim, soslu tarafımdan denendi ve tam not aldı. Şiddetle de tavsiye ederim.Selamlar…Sevgili Özlem, bak üzüldüm.:( Hamileleri çok severim ben ve hep onlara birşeyler yedirmek isteyenlerdenimdir.:)) sanal davet edeyim yemeğime ve afiyet olsu niyeyim denersen.Sevgiler…

  21. bende hem ekmekleri değerlendirmek hemde pratik bir yemek yapmak için arada yaparım ve her defasında iyiki yapmışım deriz.yapmayanlar hemen yapsın derim yapanlara afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

