Cuma Yazıları – Dünyanın Yüzü / Kıymalı Firik Pilavı

Cumanın bereketini inanan herkesin cuması mübarek olsun. Rabbim bu günü, tüm islam aleminin ve Türkiye’nin üzerinde yıllardır oyananagelen çetrefilli oyunların bozulmasına, bu pis oyunları hazırlayanların, hizmet edenlerin ve sempati duyanların ayağına dolanmasına vesile kılsın.

Hastalıktan ötürü gözleri kapanmış olan bir adam, halk şairi Seyrani’ye:
“Ben de dünyayı görecek göz mü kaldı? diye şikayette bulununca, söz eri Seyrani:
” Hiç üzülme dostum demiş. Zaten dünyada da bakılacak surat kalmadı.

671 

Malzemeler:

  1. 1 bardak bulgur
  2. 1 bardak firik
  3. 200 gr. kıyma
  4. 1 kuru soğan
  5. 1 kaşık karışık salça
  6. Sıvıyağ
  7. Karabiber, tuz
  8. 4 bardak su

Yapılışı:

  1. Kıymaya yağ miktarına göre biraz sıvıyağ ilave ederek bir süre kavrun.
  2. Rengi dönen kıymaya soğan ekleyerek, soğan yumuşayana kadar bir süre daha kavrulup salçası konur.
  3. Salçanın kokusu çıkana kadar kavup 4 bardak su, tuz, karabiberini ilave edin ve bir taşım kaynatın.
  4. Kaynamakta olan suya yıkadığınız firiği atıp altını kısın.
  5. Ağzı kapalı 5 dakika pişirip bulguru ilave edin.
  6. Bulgur suyunu çekene kadar pişirp demlendirin.
Reklamlar

23 thoughts on “Cuma Yazıları – Dünyanın Yüzü / Kıymalı Firik Pilavı

  1. ^^Cumanın bereketini inanan herkesin cuması mübarek olsun. Rabbim bu günü, tüm islam aleminin ve Türkiye’nin üzerinde yıllardır oyananagelen çetrefilli oyunların bozulmasına, bu pis oyunları hazırlayanların, hizmet edenlerin ve sempati duyanların ayağına dolanmasına vesile kılsın.^^duana icabet edip ”AMİİNNN” DİYORUM..HAYIRLI CUMALAR ARKDASIM CUMANIN BEREKETI ÖMRÜNÜN ÜZERİNE OLSUN İNŞ.FİRİK BULAMIYORUM ACABA ADANADA VARMIDIR?ELLERINE SAGLIK..MUHABBETLERIMLE..

  2. Hayırlı Cumalar,Ne güzel ifade etmiş Seyrani,günümüz meselesini,ifade edilen mevzu güzel olmasa da.

  3. merhabalar arkadaşım.öncelıkle mubarek cuma gunu hayırlı olsun…uzun bır zamandır şahsı sebebelrden dolayı arkadaşalarıma uğruyamadım.artık geldım.goruşmek üzere…..

  4. Lavantincigim,yazi yine harika gercektende dünyada bakilacak yüz kalmadi.Allah sonumuzu hayir eylesin.Allah onalrin serlerini kendi basina versin.Ayrica pilav harika görünüyor canim,ellerine saglik.Cuman mubarek olsun.selam ve dua ile…

  5. Saliha”cigim allah razi olsun ne güzel demissin.Firigi adana”ada bulacagin konusunda emin degilim. Antep”e özel bir cesit. Ama yöresel ürünleri satan pazarlarda bulabilirsin. Bulman ve afiyetle yemen dilgiyle…Arzu-hal, dünyada güzel olan seylerin sayisi malesef azaliyor. Islamin güzelliginin tüm dünyayi kaplamasi dilegiyle…

  6. Tesekkür ederim Aynur. Sana da hayirli cumalar…Hosgeldin Melek. Sana da hayirli ve bereketli cumalar diliyorum. Insallah daha sik görüsmek dilegiyle…Serap’cigim sagolasin canim. Gidis nereye olursa olsun varis ona ya, bunu anlamayana yaziklar olsun! rabbim nurunu tamalayacaktir. Bizelere de karanliklari aydinliga cevirmek adina, elimizden gelen gayreti göstermeyi nasip etsin.

  7. Canım o salçalı sosis yada salamı annem çok sık yapardı.Bendeara sıra yaparım ve çok severim aynı frik pilavı gibi eline sağlık.Çok güzel görünüyor.

  8. Cuma mubarek Lavantin.Dünyayı tamamen terketmek mümkün olmuyor en iyisi ve kazançlısı dünyanın yüzünü ahirete çevirecek şekilde yaşamak olmalı.Firik pilavının ilginç bir tadı vardır, sen firiği nereden buldun yahu?

  9. cnm..çok doğru dünyada bakılacak yüz kalmamış ama biz oyalanıyoruz işte..firik pilavı uzun süredir denemek istedigim bir lezzet..ama firik bulamadım..en kısa zamanda yapmak istiyorum.ellerine sağlık.slmlar.

  10. lavantinim geç kaldım …yinede her günümüz mübarek olsun….bende amiin diyorum……şu dünyada sınavda olduğumuzu düşünürsek belalara hamd,güzelliklere şükür ettiğimiz sürece rabbim doğru yoldan bizi ayırmayacaktır…..pilavın nefis görünüyor….antepli bi arkadaşım var…bi sorayım bakalım….firig varmıymış onda….ellerine sağlık canım..

  11. Allah Allah eski yorumlara bi baktımda gönderdiğim hiç bir yorum yok…blogspotun bu kötü huyu var….bazen yorumlar göndermiyo…neyse canım öptüm….

  12. Fulya’cığım teşekkür ederim. Ben ilk kez denemiş ve ev yapımı yufkayla yemiştim nefisti.Ayman, Antep’li alışkanlığından vazgeçmez. ben her izinimde iki yıllık kuru erzağımı-burada bulunmayanları- alırım Allah’ın izniyle. Ama neden se firik nem olmamasına rağmen böceklendi ve atmak zorunda kaldım.Sevgiler canım…

  13. Teşekkür ederim Zehra, sana da…Fulya geç açtım yorumları kusura bakma.Süheyla, İnşallah kısa zamanda bulur ve denersin, güzel bir pilavdır.Sevgiler, selamlar…

  14. amin arkadaşım amin… kıssanda herzamanki gibi manidar.pilavında çok güzel gözüküyor ellerine sağlık

  15. DUYURUUUUUUU……. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ “17” PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler……… —————————————————————————————— SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008–09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ “16” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE……

  16. Canim duana gecikmelide olsa yürekten amin diyorum,cok zor günler geciriyoruz insallah bir an önce bu kaoslardan cikilir.firiki yemeklerimde hic kullanmamistim, eminim nefis olmustur pilav zira görüntü cok cok istah acici ellerine saglik canim sevgiler…

  17. Teşekkür ederim vefalı arkadaşım.hepimizin hayırlı dularını rabbim kabul buıyursun.Sevgili Belgin önce kolaylıklar diliyorum. Ve inşallah katılırım diyorum.Selamlar…

  18. Sevgili Gamze, cevabım geciktiği için lütfen kusuruma bakma. Şablon değişikliği ve sık girmemem yüzünden gecikti. Firik Antep’e ait bir üründür.Anet dışında satılır mı veye nerde satılır hiç bilmiyorum.Ama belki yöresel ürünleri satan market ve pazarlarda bulabilirsin. İnşallah yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler…

  19. selamlar arkadaşım.çok leziz görünüyor gerçekten..ellerin dert görmesin..senden bir kaç tarif denemek istiyorum kısmetse bakalım.çok beğendim.
    sevgiler arkadaşım

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s