Değişik Bir Cacık ve Makarna Çorbası

Taslaklar çoğalınca hafif tatları çift olarak yayınlamaya karar verdim. Yoksa başa çıkamayacağım tariflerle.:) Yeni denemeler yapmak istiyorum.
Cacıktaki keskin yoğurt tadını biraz daha yumuşatmak amaçlı bir deneme yapmıştım. Alışıldık cacık tadından ziyade daha farklı hoş bir lezzet yakalamış oldum.
Çorbam ise benim diyet tarfilerimden. Aslında çokta severim içinde makarna olan çorbaları. Rengi sarımtırak olacak ve içinde sebzeler tabi ki. Kokusu da tadı hakkında bilgi taşıyacak bununuza.:) “Tamam “diyeceksiniz “Aradığım tat bu.”

Almanya’da hastane de yatanlar bilir nefis kokulu sebze yemekerini ve çorbaları… Neden o kadar güzel kokar bilmem ama tüm malzemelerin çiğden haşlama usulü yapıldığını tahmin ediyorum. Bu güne kadar ağzıma koymadığım tek sebze olan kerevizin diğer tatlarla karışmış olarak baskılanan kokusunu ve yemeğe o güzel kokuyu veren sebeplerden biri olduğu gerçeğini de fark etmiş oldum.:( Henüz kerevizle denemeye cesaret edemedim ki, edeceğimi de sanmam ama, diğer sebzelerle çok güzel çorbalar yapmak mümkün haşlayarak.
Eşime bir gün maydanoz ısmarlamıştım. Buralarda maydanozlar öyle küçük yapraklı değil de, bildiğimiz maydanozların yanında dedeleri filan denecek kadar büyük yapraklı olurlar.:) Ben henüz kerevizi hiiç tanımam dolayısıyla yapraklarınıda. Mutfakta tahammül edemediğim bir koku var ama ben nereden geldiğini bulamıyorum. Etrafıma bakıyorum, o maydanoz, o salatalık vs. peki bu kokan berbat şey ne? Ben hala kokunun kaynağını ararken, maydanoz demetini ayıklamak için elime aldığımda koklama ihtiyacı duydum ve bayılacak hale geldim nerdeyse.:) Aman allahım, bu ne? Meğerse o zamanlar alışverişin a sını bilmeyen eşi maydanoz yerine kereviz yapraklarını kucaklayıp eve gelmiş.:))) O olay benim kerevizle soğuk olan ilişkimi ,tamamen bitirdi. En komik tarafıysa eşimin kendini “Ama ikisi de yeşiiil.” diyerek savunmasıydı.:)))

68

MALZEMELER:

  1. 3 adet salatalık
  2. 1 diş sarımsak
  3. 1 çay kaşığı pudra şekeri
  4. Tuz, nane
  5. 1 kaşık sıvı krema
  6. Sızma zeytinyağı

YAPLIŞI:

  1. Salatalıklar ince halkalar halinde doğranır, sarımsaklar ezilir.
  2. Tuz atılarak salatalıklar ovulur.
  3. Diğer malzemeler karıştırılıp salatalık dilimleriyle karıştırılır.
  4. Servis tabağında üzerine sızma zeytinyağı gezdirilir.

……………………………………………………………………

 

Makarna çorbası hafıf çorbaları sevenler için hoş bir seçenek.

69

MALZEMELER:

  1. 1 bardak küçük makarna. (İstediğiniz çeşit kullanabilirsiniz.)
  2. 1 kabak
  3. 1-2 tane patates
  4. 1 kırmızı biber. ( Paprika)
  5. 1 et suyu tableti
  6. Karabiber, tereyağı

YAPILIŞI:

  1. Makarnayı haşlayıp suyuna minik minik doğranmış olan biber patates ve bir parça tereyağı ilave ettim.
  2. Onlar yumuşayınca kabağı ve et suyu tabletini koyup bir süre daha pişirdim.
  3. Servis öncesi karabiber ekledim.
27 thoughts on “Değişik Bir Cacık ve Makarna Çorbası

  1. Arkadaşım bucacığı görümcem yapmıştı onda yemiştim ve çok hoşuma gitmişti.bir kere bende denemiştim.Ama bir daha denemedim.Senin sayende yeniden deneyeceğim.Çorba özellikle kızım için harika.Makarna ve sebze güzel bir fikir.

  2. MERHABALAR,ÖNCELİKLE ŞUNU SÖYLEYİM SİTENİZE İLK DEFA MİSAFİR OLDUM VE ÇOK BEYENDİM.CUMA YAZILARI ZATEN MUHTEŞEM SİZİ LİNKLERİME EKLEDİM SİZDE EKLERSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM SEVGİLERİMLE….

  3. Fulya, ben uydurmuştum ama demek yapan varmış.:)) Dediğin gibi çocukların seveceği gibi oluyor.Selamlar…Sevgili Gülizar, teşekkür ederim güzel yorumun için. Beğenmen beni ayrıca mutlu etti.İnşallah ekerim bağlantını.Sevgiler…

  4. Fulya, teşekkür ederim cevabın için ama son dönemlerde yapmadım ki brokoli çorbası.:) Bakalım belki tam anlatabilir ne demek istediğini.:)Sevgiler…

  5. lavantin merhaba, maydanoz ve kereviz hikayene bayıldım. bana eşimle yaşadığım kabartma tozu ve karbonat hikayemi anımsattı :-)ben bir pkt kabartma tozu dedim ve 200 gr civarı karbonat getirdi:-))

  6. Nefis görünüyor corbada salatada.Dogrusu yeni bulusunu merak ettim,denemek isterim.Yeni buluslarinin devamini merakla beklicem canim:)Ellerine salgik.

  7. Teşekkür ederim Zehra. Seçil, seninki de çok hoş. Bu erkek milleti hep aynı galiba.:)Selam ve sevgiler…Yaren’ciğim, teşekkür ederim. Dene ve sonucu yayınla ki nasıl olmuş ben de bileyim.:)Sevgiler…

  8. Bu işin bütünü genlerle ilgili olsaydı benim yemek yapma yeteneğim bu durumda olmazdı herhalde:)) Tamamıyla Hak tarafından kişiye özel ihsan edilen bir yetenek bu:)) lavantincim.Makarna çorbası harika tam benim damak lezzetime göre. sebze in et out :)cacığın içinde şeker olayı biraz garip hemde sarımsak var ama sen yapıysan olmuştur kesin:) ellerine sağlık

  9. Canim dogum icin yattigim hastanenin o muhtesem kremali sebze corbalari aklima geldi simdi:)) bende bir cok deneme yapmama ragmen o tadi ve o kukuyu bir türlü yakalayamadim bilmiyorum neden…cacikta corbada nefis görünüyor bu arada ellerine saglik canim sevgiler…

  10. Aymen, sen genler deyince benim aklıma kendi ailem geldi. Benim ailemdeki her kadın çok iyi yemek yaparlar. hatta bu yetenek erkeklerde bile kedni gösterir. Sen bu genetik geçiş meselesini bir daha düşün.:)))Cacıktaki şeker sadece tadına hafif bir yumuşaklık veriyor. Yoksa şeker tadı olmuyor. Yurt dışında yaşayınca ister istemez damak radında da ufak değişiklikler oluyor. Burada zaziki diye kutularda cacık satılıyor. Yunan kökenli olarak tanıtılıyor bir çok Türk lezzeti gibi. O cacıklar mesela daha yumuşak bir tada sahip oluyor. Ben de onlardan esinlendim. Gerçi çok seneler öne yemiştim ama…Sevgiler canım…Teşekkür ederim Kevser.Seval her hastane geçmişi olan aynı fikirde sanırım.:)) Aslında araştırmak mümkün bu güzel sebze çorbalarını. Bir tanıdık kindergarten’da yemek yapıyor ona bir sorayım, mutlaka biliyordur.Sevgiyle kal canım…

  11. Lavantin cacığa bayıldım yoğurlu olan herşeyi çok severiz birde bu halde denemeli ama pudra şekeri ne gibi bir değişiklik katıyor cacığa merak ettim Sevgiler

  12. selamlarPORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler………————————————————————————————————–SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008–02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ “16” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE……AYNUR

  13. Lavantinciğim,Ben bu tariflerde ki duruluğa,özene bayılıyorum..Sevmesem de yerim inan bu resimleri görünce..Kucak dolusu sevgiler

  14. cacik gercekten cok degisik geldi bana ellerine saglik,ama ben corbayi aliyorum canim cocuklar icin.denemek istiyorum,yine ellerine saglik.selamlarimla.

  15. Her iki yemek de ne güzel olmuş Lavantin. Ağız tadınız hiç eksilmesin.Yorumun için teşekkürler.Sevgiyle, Nane Limon

  16. Sada’cığım, bilirsin cacık yoğurt ve sarımsaktan dolayı biraz keskin bir tada sahiptir. şeker ve krema bu tadı yumuşatıp daha hafifletiyor. Denersen beğeneceğini tahmin ediyorum.Sevgiler…Papatya, inşallah davetine icabet edeceğim.Başarılar diliyorum.

  17. Nilay’cığım, sen yersen ben de yaparım canım.:)Ayrıca güzel sözlerin için teşekkür ediyorum. Güzel bakan görür.Sevgiler…Teşekkür ederim Nino.Teşekkürler Oya’cığım.

  18. Afiyet olsun Serap’cığım, güzel kızlarına.Almanya’da olduğuna göre damak tadında farklılık oluşmuştur, sen cacığı da al bence.:)))Teşekkürler Ayşe.Sağolasın Münevver abla. Rabbim cümlemizin ağız tadını bozmasın. Gidenler olsa da hayat devam ediyor.Sevgiler…

  19. Cacık tarifi ilginç gerçekten.Benim de böyle uydurduğum bir cacık var. 🙂 Ama salatalıktan yapılmıyor. Havucu rendeliyorsunuz ve aynı klasik cacık gibi yapıyorsunuz.

Bir Cevap Yazın

