Farklı Bir Usulle Tavuklu Tantuni

Bir yorumcum, Allah içili köfteyi bulandan razı olsun gibi birşeyler yazmıştı.:) Ben tantuniyi yerken aynı hisleri paylaşıyorum.:)) Çok çok lezzetli bir yemek ve aynı zamanda besleyici. Yine malzemelerinde ufak değişikliklerle farklı ve güzel lezzetler yakalamak mümkün. Uzun zaman önce soğanlı ve kırmızı biberli yaptığım tantuniyi sizlerle paylaşayım istedim.

72

MALZEMELER:

  1. 300- 350 gr. ince kıyılmış tavuk eti
  2. 1 büyük veya iki orta boy soğan
  3. 1 büyük domates
  4. 1 tane kırmızı biber
  5. Maydanoz
  6. Limon
  7. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Kızgın sacın üzerine tavuk etlerini azar azar koyup, sürekli karıştırarak sulandırmadan kavurdum.
  2. Tavuk etleri kavrulunca, ince kıyılmış biberleri ilave ettim.( gerekirse bir miktar sıvı yağ ileve edin)
  3. Biberler de pişince halka soğan ve domatesi ilave edip, sadece bir iki çevirip baharatlarını koydum ve ateşi kapattım.
  4. Yufkaların arasına sıcak sıcak paylaştırıp, maydanoz ve limonla servis yaptım.
19 thoughts on “Farklı Bir Usulle Tavuklu Tantuni

  1. Lavantin’cim,harikasin valla, maasallah diyorum ben aslinda sebzeli kavurmaya onu ne kadar cok begendigimi yazacaktim ve bu lezzeti kat kat daha da artmis tantuniyle karsilastim, hersey icin ellerine saglik diyorum. Selamlar ve öptüm..

  2. Ayy ne güzel görünüyor insanin istahi aciliyor:))gerci benim ki hep acikta,göze ve mideye hitap eden seyleri severim herkes gibi.Ellerine saglik lavantincigim.selamlarimla.

  3. Teşekkür ederim Feyza, yine beklerim…Sağol Kevser. Ben tantuniyi kavurmaya değişmeme açıkcası. Yani en sevdiğim yemeklerden diyebilirim.Sevgiler…

  4. Fulya’cığım, bbuyur gel canım, ben sana neler neler yaparım.:)Selamlar…Sevgili Pelin, tam dediğin gibi paratik ve lezzetini deneyince senin yorumuna bırakıyorum.:)Selamlar…

  5. Teşekkür ederim Serap. Kimin iştahı kapalı ki? Bu işin sırrını bilen varsa paylaşsın.:) Yoksa bu iştahla sonumuz iyi görünmüyor.:)))

  6. Lavantin’cim, harika bir fikir, evde kolestrol kirizi yaşanırken tavuğu bu haliyle kesin denemeliyim..canım ellerine sağlık…

  7. Her ne kadar fotografi goremesem de (acilmadi nedense) tarif yetti. Yeme de yaninda yat olmus bu, ellerine saglik.

  8. Tantunici Lavantin bunun etli olanınıda yapmıştın dimi sen. Tavukluyu tercih ederim. Ellerine sağlık ne güzel görüntü. Benim iştahım genelde kapalı olur:) istek olursa sırrını bi ara blogumda paylaşayım bari şimdi uzun sürer:)

  9. Hatice birkaç ay öncesi o kriz bizde de yoğun bir şekilde yaşanıyordu. Ta ki türk doktora gittiğimde iyi kolestrolüm yüksek kötü olanında düşük olduğunu öğrenene kadar. Bu mesele biraz şaibeli gibi geliyor bana. İlaç firmaları sanki biraz kötümser bir tablo çizerek faklı beklentiler içindeler!Ama sen peygamberi gıdalardan şaşma. Yani dengeli ol ve herşeyi ye diyorum.:) Tabi ben doktor değilim, sağlıklı insan için tavsiyem.Amma uzatmışım sözü.:))Tantuniyi dene, ev halkı eminim sık sık yakana yapışıp istyecektir.:))Nurgül resmide tadı da güzel bu tantuni milletinin.:)))Denersen afiyet olsun diyorum.

  10. Aymen, en kısa zaman da bekliyorum iştah meselesinin açıklamasını.:)) Zira ben 30 ma gelince iştahımla başa çıkamamaya başladım. Ama senin gibiyken yani bekarken ben de yemeklere uzaktım.Tantunici lakabını kabul ederim çünkü ben sadec yaptığım tantunilerin onda birini yayınlaadım belki. Yani daha sık yapıyorum.:)Sevgiler canım…

  11. tantuni bizim evdede sık sık istek alıyor.ama tavuk eti ile hiç denememiştim.eminim tavukluda çok güzel olur. ellerine sağlık.

  12. süper olmuşta ben de yapacağım bu nu bu arada ben koray : ) kim demiş yemekyapmak bayan işidir işin şakası tabiki ellerine sağlık yarın başlıyorum küçük bi cafe var sizce bu tantuni tutulurmu görcez inş sizden öğrendim şimdi yapması kaldı tşkler

  13. Koray bey, bence gayet güzel gider deneyin derim. Hem erkeklerin de güzel yemek yapabileceklerine inaniyorum.Basarilar…

  14. internetde sörf yaparken sayfanızı ziyaret ettim herşey okadar hoş ve anlaşılır olmuşki elinize sağlık ve bizlerde sayfanıza katkıda bulunmak için özgün içerik yazmaya zaman ayırdık yapmış olduğumuz mesleğimiz mavi yolculuk konusunda bilinmesi gerekenleri bize yerverdiğiniz bölümde anlatmaya çalışacağiz, Türkiye sahilleri, Akdeniz içindeki tecrübelerimizden, gördüğümüz bildiğimiz anladığımız kadarı ile kıyıları en güvenilir en temiz ve ilginç sahil yapısına sahip, rüzgarlara korunaklı bol miktarda koylar olduğu gibi bu koyları süsleyen onlarca geçmiş medeniyetlerin izleri ve antik kentler açısından zengin olduğu kadar, görsel ziyafet olarak ve mavi tur için benzersizdir. Uygun sıcaklıktaki güvenli denizi ve her türlü ihtiyacın karşılanabileceği yakın sahil kasabaları, halkının misafirperver ve yardım severliği, denizinin sürekli olarak temiz oluşu, suyun berraklığı ve bu nedenle de her türlü aktivitesi bulunan sahillerimizi burada kısaca anlatmaya çalıştık herkez teşekkür eder iyitatiller dileriz.

Bir Cevap Yazın

